MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 05, 2013 12:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Silnik to 2.0 benzyna. Sprawdziłem iskrę na tych cylindrach - nie ma. Sprawdziłem przewody - są ok.
Spotkał się ktoś już z takim problemem?

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: śr cze 05, 2013 5:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tam jest jeszcze kopułka i palec to zobacz pod kopułką czy nie jest wypalony styk tychże cylindrów.
Pozamieniaj kable, pobaw się , a nie szklana kula i mod się wkurza bo śmietnik.

Od elektrody do kłębka jak mówi moja babcia:)
Może nawet zepsuł się komputer, moduł itp. ale zaczynaj od najprostszych rzeczy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr cze 05, 2013 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
To jest na PMS'ie - nie ma tam kopułki. Jeśli nie ma sterowania jedną cewką (a plus dochodzi, sterowanie jest masą), uwalony sterownik silnika. Będzie bolało.


Na górę
Post: śr cze 05, 2013 8:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
No właśnie. A czy ten silnik ma jedną cewkę czy dwie? Bo akurat te dwa cylindry podłączone są po jednej stronie.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: czw cze 06, 2013 12:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jak nie ma rozdzielacza WN to muszą być dwie. Sprawdź obie świece, oba kable WN, cewkę (omomierz), jej zasilanie i przejście kabla sterującego od cewki do sterownika.

Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw cze 06, 2013 10:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witaj Woreczku,

Proponuje przypiac sprzet pod SD i wykumac o co mu chodzi. Komputery z wtryskiem PMS lubia sie sypac i koszt uzywki jest dosc wysoki. Kiedys na allegro wyli nawet po 1300zl za takie ECU, potem dalo sie wyrwac za 600-700zl (ubiegly rok),a obecnych realii cenowych nie znam.
Tez to przerabialem, bo auto zony (W202 C180) jak bylo cieple nie odpalalo. Problem byl calkowicie innej natury i zaden mechanik nie byl w stanie tej usterki zdiagnozowac - brak bledow. Dziady kosmate sugerowali wymiane kompa (bo to slaby punkt tych motorow - PRAWDA!), zobaczylem ceny tego sprzetu na allegro, zdebialem, a potem wk..wilem sie porzadnie i wzialem sprawe swoje rece i auto naprawilem sam. Teraz smiga jak zloto. C180 i C200 to prawie identyczny silnik i ten sam komputer, dolot bez przeplywomierza i komputer dawke wtrysku dozuje poprzez pomiar podcisnienia w kolektorze dolotowym. Dopiero M111.960 czyli C220 i W124 220E/E220 mial wtrysk HFM z przeplywomierzem na dolocie i ECU do tego silnika jest wielokrotnie tansze niz do PMS.

Ten motor dosc latwo zdiagnozowac ale do tego potrzebny jest sprzet. Najlepiej Star Diagnosis lub przynajmniej KTS Bosha.

Pamietaj, ze w tych autach jest problematyczna wiazka el. silnika - sypiaca sie izolacja kabli w funkcji przegrzania i wieku przewodow. Moim zdaniem to moze byc dobry trop - czyli instalka pod maska do totalnego przegladu


Modl sie o to aby to nie byl komp. Pomodle sie dzis o to razem z Toba ;)


Powodzenia!!!

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pn cze 10, 2013 11:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
No i .........???

Ogarnales cos?

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: wt cze 11, 2013 7:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
To auto sąsiada. Kupił nowe cewki (nie wiem po co, może to jest to) i czekamy na weekend. Przy zimnym pifku spróbujemy wymienić cewki i obejrzeć przewody. Dam znać co się wykrzaczyło. Albo będę jeszcze pytał ...

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: wt cze 11, 2013 10:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
pytaj, pytaj ;)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: wt cze 11, 2013 10:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A nie lepiej najpierw diagnozować, a później kupować części - a nie tak jak w ASO wymieniać pokolei az do skutku (klient i tak zapłaci) [oczko] ?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt cze 11, 2013 8:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
TReneR pisze:
A nie lepiej najpierw diagnozować, a później kupować części - a nie tak jak w ASO wymieniać pokolei az do skutku (klient i tak zapłaci) [oczko] ?


Pewnie, że lepiej. Sąsiad ma jeszcze szwagra - doradce - który to auto ściągnął z zagranicy, sprzedał mu i wie swoje. Może ma rację.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: wt cze 11, 2013 10:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zaproście szwagra na konsultacje i montaż cewek pewnie za jego namową, ale może ma rację.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr cze 26, 2013 2:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Witam masz niemal identyczny problem ..a raczej twoj sasiad co ja mialem 2lata temu ...ale tu na mb nie znalazlem odpowiedzi tylko na mb silesia sorki za autoreklame ...na 99%masz uwalony sterownik i u mnie akurat bylo tak samo u mnie akurat jest a raczej byl Bosch teraz jest ziemens ...koszt 750zl zadnego programowania tylko wymiana jak starej zarowki odpinasz wykrecasz i na odloczonym akumulat.podpinasz drugie tzw plag and play waazne abys dobral odpowiedni nr kompa boschh-e akurat sa kompatybilne i zaj....awaryjne nie polecam naprawy bo szkoda kasy wyzuconej w bloto ...na silesi poszukaj tam chlopaki podaja pelne numery jakie sa z soba kompatybilne i roczniki ja mam siemensa z 1.8 jedyna roznica to to ze jakies 20 sek chodzi dluzej na ssaniu na zimnym silniku na lekkko wyzwzych obrotach cos okolo 100rpm wiec ledwo wyczowalne....jak bys nie mogl znalezc zapraszam na priv chetnie pomoge....
I szkoda zmian cewek czy kabli one nawet z przebiciami zapala tylko nie rowno bedzie chodzil a brak iskry na 2cyl to standardowa awaria 1.8/2.0 w C klasie
Dodam iz ten sam flerny uklad wycofali niemcy w mercedesie ok 98r i zakladali tylko siemensa o niebo lepsze ale tylko po to by w2001 r wprowadzic tego samego boscha do nowszej C okularka przynajmniej na rynku Uk spotkalem sie z tym modelem i takim kompem oraz Clk i CL ....niestety tu juz komp nie jest kompatybilny wiec wielu mechaniorow szuka jeszcze zywych C klas w starszej wesji o wiele tanszych z tymi samymi kompami boscha do nowszej wersji...

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: śr cze 26, 2013 2:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Na to wygląda, że to sterownik. Sąsiad wykombinował drugą cewkę i podmiana nic kompletnie nie dała.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: śr cze 26, 2013 2:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Jaki to model kompa ...bosch czy siemens podaj nr modulu i rok prod auta...u mnie komp byl pod zbiornikiem spryskiwaczy za pompa abs ....sciagasz zbiornik i jest prostakatny box na 2wtyki podluzne oraz maly przewod podcisnieniowy.podlaczony do tego to wlasnie pms czy ecu odpowiedzialne za iskre na sewkach....w niekturych nowszych po 96 byly na podszybiu w lewej kieszeni lub prawej ..zycze powodzenia

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl