MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 2:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 27, 2010 10:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziekuję za życzenia :-) cierpliwość się przyda!
JA chyba wykumałem skąd się biorą pewne problemy w serwisie MB - one dotyczą zwykle układu wstawionego "na siłę". Klimatyzacja w MB do połowy lat 90 to ekstrawagancja - była bo musiała, rynek USA wymagał. To samo z silnikiem 2.6 w W201 - miejsca na dwa palce z przodu i tyłu.
Jeśli jakieś rozwiązanie powstawało na siłę to było uproszczone - i tu mamy te same śruby mocujące rurownię klimy co i całą podstawę sprężarki. Było też całkiem nieprzemyślane z punktu widzenia serwisu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt maja 28, 2010 2:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
ukaniu pisze:
Dolne złącze do chłodnicy do zdemontowania wymaga - ucięcia węża albo rurki chłodnicy. To jest nie do ruszania


Ja już jestem na etapie montażu. I teraz mam wątpliwość:Jako że u mnie wszystkie elementy są aluminiowe,czym najlepiej zabezpieczyć gwinty? Może ktoś je będzie jeszcze odkręcał.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Post: pt maja 28, 2010 4:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tez kiedys mialem watpliwosci, ale posmarowalem smarem miedziowym (wiadomo, miedz nie zabardzo z aluminium sie lubi). Po roku po odkreceniu nie bylo sladow korozji.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 7:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Praca troszkę zwolniła tempo ale powoli do przodu.
Odkręciłem w końcu rurownię od korpusu silnika!
Dolna śruba na szczęście pusciła kręcona za pomocą kardaników i przedłużek, górna - się obrobiła.
Na szczęście do górnej był minimalny dostęp aby wprowadzić rączkę migomatu i dospawaliśmy do niej kawałek klucza - po kilku próbach puściła :-). Dziś rury zawiozłem do warsztatu aby wymienili jeden wąż - dolny - wysokiego ciśnienia (tanio nie jest - wymiana: 150 zł). Górny wygląda ok i postanowiłem go zostawić - nie wiem czy dobrze robię - w tym miesiącu jednak pieniądze grają dużą rolę.
Kompresor 10PA17C niestety ma uszkodzoną jedną płytkę zaworową - tą najbliżej tylnego dekla. Ułamany jeden zawór. Więc klops - szukam takiej płytki - ma ktoś na zbyciu?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 10:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
ukaniu pisze:
(tanio nie jest - wymiana: 150 zł).

i tak masz dobrze. Mojego z alu-końcówkami nikt nie ma i nikt nie chce dorobić :(
ukaniu pisze:
Kompresor 10PA17C niestety ma uszkodzoną jedną płytkę zaworową - tą najbliżej tylnego dekla

mam 10P15C mogę podarować dla dobra sprawy.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 8:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jeszcze odnośnie zalutowania chłodnicy; poszukaj kogoś z lutownica ultradźwiękowa - wszystko tym polutujesz, nawet metal z ceramika i szkłem!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 9:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
adler1934 pisze:
mam 10P15C mogę podarować dla dobra sprawy.

Dziękuję! wiesz najpierw muszę sie upewnić że ta płyta się nada - jak coś to się odezwę.

Lutownic ultradźwiękowa - hmm, nie miałem styczności. Popytam.

Dziś miałem odbierać wąż - Panowie jednak postanowili go sprawdzić i po napompowaniu 20 atm jest szczelny - z tego powodu - powiedzieli, że jak się uprę to wymienią ale dla nich szkoda ruszać. Mam przyjechać zobaczyć jaki jest szczelny :-) No w sumie bardzo dobrze, choć ja widziałem malutkie bąbelki jak wąż był brudny w oleju na jego powierzchni - ale może nie istotne?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 12:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wymien - bedziesz sobie w brode plul jak sie klima rozszczelni.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 7:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Suma sumarum wąż został stary, czy zrobiłem źle wyjdzie w praniu - byle czynnik wytrzymał lato a w następnym roku będę miał miejsce (własny kanał obok kuchni) na dłuższe zabawy.
Teraz i tak Waciak z Klarą muszą mnie znosić - co dzielnie im się udaje - chwała im za to! - dziękuję jeszcze raz [serce] .
Sprężarka też została stara - w tej co miała być regenerowana okazało się, że są wżery na wałku pod uszczelniaczem - bez sensu robota bo czynnik ucieknie - tam musi być gładko.
Jak będzie potrzeba wyciągnie się węże a do tego sprężarkę i na raz zrobi cacy.
Dziś Panowie w warsztacie napompowali azotem 21 atm. po pół godziny zmieny ciśnienia praktycznie znikome - próżnia znów pół godziny i 800g R134A plus olej PAO68.
Układ na tyle na ile można stwierdzić przy dzisiejszej pogodzie 15 stoni (2 dni temu 34...) mrozi doskonale.
Tym samym retrofit R134 zakończył się kosztami (nie licząc chłodnicy):
380zł; plus własna praca.
Polecam, jeśli ktoś nie ma łatwego dostępu do R12 czy nie jeździ na wycieczki na wschód to chyba sumarycznie wychodzi po 2 nabiciach taniej no i czynnik od ręki.

W całej zabawie pokpiłem jedną sprawę - z uwagi że miałem zmieniać kompresor zapomniałem w starym wymienić olej... Tym samym w kompresorze mam olej mineralny, który z racji tego, iż nie rozpuszcza się w R134 pewnie będzie przepychany do parownika znacznie pogarszając parametry przekazywania ciepła. A do tego kompresor będzie cierpiał z powodu zmniejszonej ilości oleju. Zobaczymy

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 8:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ciekawostka:
33% ładunku masy R12 wymaga mieszanina 1:1 R290/R600A [hihi]
Do tego ma - praktycznie takie same parametry - ciśnienie/sprawność jak R12
Wada - palne
Zaleta - wszystko inne...
Jeśli ktoś na własną odpowiedzialność zdając sobie sprawę, że będzie miał 330g wybuchowego gazu pod maską zechchce jednak sobie wrzucić propan-izobutan -to bez jakiejkolwiek ingerencji w olej uszczelki itd itp uzyska sprawną klimę.......
W zbiorniku czasem wozimy 50x tyle LPG w układzie paliwowym jest od groma benyzny jednak koncerny samochodowe z uwagi na umowy z producentami gazu i bezpieczeństwo użytkowników nie pozwalają na takie rozwiązania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 9:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Czyli same zalety...prawie.
Jeden minus, w razie kolizji przodem i rozszczelnienia układu, możemy przy odrobinie niefartu, się troszkę sfajczyć [szalone]


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wiesz z jednej strony racja ale jakoś w świecie to stosują.
W Indiach gdzie wiele aut ma klimę na R12 też staneli przed problemem wymiany i badali temat:
http://www.itpi.co.in/Resources/Ozone_depletion/Article%20by%20Prof.%20R.S.%20Agarwal.pdf
Słyszałem też że w Australii jest to dość popularny sposób na zamiennik R12.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Tak jak rozmawialiśmy, będę cisnął temat sprowadzenia kilku butli R12 zza wschodniej granicy.
Są chętni ? Ile tego sprowadzić ?


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 12:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
ukaniu pisze:
Ciekawostka:
33% ładunku masy R12 wymaga mieszanina 1:1 R290/R600A

Jak to rozumieć?
Jeżeli potrzebuję 100g R12 to mogę zamiennie użyć 33g podanej mieszaniny i będzie OK?

_________________
MB 560SE '90


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 8:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
lukasz pisze:
Jeżeli potrzebuję 100g R12 to mogę zamiennie użyć 33g podanej mieszaniny i będzie OK?

Tak, z róznych żródeł wynika, że od 33 do 40% wagi czyli na 100g od 33 do 40.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl