MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 12:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Ale szlif wału to zdjecie raptem kilku setek materialu napewno nie wplynie to na wytrzymalosc,a co do bicia 0,03 to jest bardzo duze(tarcze hamulowe nie powinny miec wiecej niz 0,02 :) ), co ma szlif walu do sil bezwadnosci ?

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 8:13 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz gru 02, 2007 7:42 pm
Posty: 5
hej, kupilem na oto moto, tak z ciechanowa ;p sprzedawac tego nie chce bo naprawde mi sie podoba. ten samochod jest warty naprawy ;p chyba zainteresuje sie nowym silnikiem, moze bedzie prosciej(taniej)? co do ekonomii to interesuje mnie raczej 2.8 nie mniejszy, na allegro widzialem jakis silnik 5.0 od sec 500 chyba za 1799zl, myslicie ze bedzie pasowal ?

czy silnik od w124 bedzie pasowal do w123??

pozdrawiam


Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 9:05 pm przez m4ch05, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 9:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Patro pisze:

Hmm. Rozważam czysto teoretycznie:
1. Mamy M110 do remontu, w którym planujemy wymienić tuleje cylindrów.
2. Każda tuleja ma swoją grubość zewnętrzną, którą da się określić.
3. Rozwiercamy każdy cylinder do średnicy = średnicy zewnętrznej tulei, tak aby nie ruszyć bloku - pozbywamy się w ten sposób starych zużytych tulei.
4. Pozbywszy się starych tulei, wciskamy na prasie nowe (ich średnica zewnętrzna = średnicy zewnętrznej starych tulei)
5. Nowe tuleje szlifujemy na wymiar nominalny.

Tak tylko M110 ma lity blok bez wciskanych tulei.
Obejżyj jeżeli masz taka mozliwość blok M110 i pomierz wymiary -scianka miedzy cylindrami ma 7,5mm ,frezowany kanał ma 1,5 mm czyli
zostaje 3mm litego materiału na stronę -grubość nowej tuleji 2-2,5mm czili zostaje 0,5 lub 1mm -twoim zdanie wystarczy?
No to powodzenia.
Tulejowanie opisanym sposobem to naprawa zastępcza stosowana z braku pieniędzy na nowe tłoki dobra do żuków i polonezów ale nie do dość wysilonego silnika.
Tulejowanie ma jedna zasadnicza wadę-nowa tuleja nie przylega dokładnie do otworu w który ja sie wtłacza-oczywiście że jest osadzona z pewnym wciskiem ale odprowadzenie ciepła ze sciany cylindra do bloku nie jest nigdy tak dobre jak w litym materiale-tworzy się coś w rodzaju termosu.
Wiadomo że ciepło z tloka odprowadzane jest na sciany cylindra tylko poprzez pierścienie tłokowe więc przy nie dostatecznym chłodzeniu cylindrów pierścienie i tuleja ulegają przyspieszonemu zużyciu a dodatkowo olej rozcierany po gładzi cylindra też ma za wysoką tempetaturę i tworzy laki,osady i wytwarzaja sie związki węglowe.
Łatwo się o tym przekonac-olej w tulejowanym silniku stosunkowo szybko robi sie czarny po wymianie zas taki silnik nie osiagnie nigdy dużego przebiegu.
Patro pisze:

Zakładając, że jego zatarcie nastąpiło np. po wycieku oleju, gdy kierowca rozbił miskę o korzeń lub coś podobnego i ignorując wskazania manometru przegonił w ten sposób kilkanaście (kilkadziesiąt km.), myśląc że dojedzie do domu i tam naprawi, to może być spory problem. Jeżeli dodatkowo się przeliczył i nie zdołał dotrzeć na miejsce, ponieważ silnik stanął mu z wielkim zgrzytem w połowie drogi z powodu zatarcia wału na panewkach, to jestem niemal pewien, że nie da się go zreanimować.

No pewnie może tak być ale ten hipotetyczny kierowca moze mieć pretensje tylko do siebie-jak jest takim dyletantem to nie powinien jezdzic autem.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 9:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz gru 02, 2007 7:42 pm
Posty: 5
z tego co wiem to dbano o ten samochod i po wymianie uszczelki pod glowica zaczelo cos stukac jakis czas pozniej, silnik zostal rozebrany ale wszystko wygladalo w porzadku, ustawione zostaly zawory, oraz powymieniano jakies pierdoly, stukalo nadal, wiec samochod postanowiono odstawic do warsztatu w drodze do warsztatu samochod padl- oto historia ktora uslyszalem na temat tego samochodu, sam wlasciciel wydawal sie uczciwy, a powodem dla ktorego sprzedal ten samochod przypuszczam byly $$$

a moze ktos z forum zna sie na tyle aby naprawic ten silnik? w gre wchodza raczej okolice mazowsza, zalezy mi zeby bylo dobrze i tanio(granice 1000zl), czy da sie pogodzic te sprawy?


Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 10:08 pm przez m4ch05, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 10:07 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 9:28 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
acsledz pisze:
jezeli obrucila sie panewka ma on zapewne bicie osiowe

Bez brawury :o

_________________
auto classic service - 601236410
PRZECHOWALNIA AUT

W116 350 SE '79
W107 450 SLC '77
E23 735i '83
E24 635 CSi '88


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
m4ch05 pisze:
w gre wchodza raczej okolice mazowsza, zalezy mi zeby bylo dobrze i tanio(granice 1000zl), czy da sie pogodzic te sprawy?


To jest pytanie, które już chyba niestety zawsze będzie towarzyszyć temu forum i nam Polakom. Otóż odpowiedź brzmi - nie da się. Albo dobrze albo tanio. Jeśli Twój budżet wynosi 1000 PLN to odpuść lub dozbieraj, bo inaczej to nie ma sensu. W tym roku na wiosnę podjąłem decyzję, żeby zrobić uszczelkę pod głowicą w moim W 116. Ciekło już niemiłosiernie. Szczęśliwym trafem kupiłem fabryczny zestaw uszczelek do M 110 za 100 czy 150 PLN. Nie było w nim tylko uszczelki pod dekiel zaworowy. Cena kompletu to śmiech na sali, bo normalnie za 150 PLN to przy dobrych wiatrach można kupić uszczelkę pod dekiel i pod nadstawkę z Elringa albo Geotza. Planowanie to 300 PLN - 3. płaszczyzny po 100: głowica do bloku, głowica do nadstawki i nadstawka do głowicy. Chcąc mieć ładny silnik zawiozłem górę do szkiełkowania, niestety w Warszawie to ciężki temat. Za zrobienie dekla, nadstawki i głowicy oraz kilku innych pierdół zapłaciłem 350 PLN+farba zabezpieczająca 70 PLN (zostało jeszcze na dwie takie roboty [zlosnik] ). Blok i głowica wewnątrz okazały się być dobre i nic nie wymagało wymiany, więc tu mi się upiekło. Wymieniłem tylko uszczelniacze zaworowe, które też miałem nowe z oryginału (koszt w ASO około 200 PLN). Z kosmetyki zrobiłem jeszcze piaskowanie i malowanie kolektorów wydechowych i ocynk śrubunków oraz naklejkę na dekiel [zlosnik] (groszowe historie w granicach 200 PLN). Do tego dochodzą takie oczywiste bzdety jak wymiana oleju i płynu chłodniczego. Zaparłem się i będąc niesłyszącym na pytania zewsząd: "po co?" założyłem grzałkę (nie znoszę jak M 110 pracuje na ssaniu czy jak to nazwać).
Nie rozpisując się tu dalej kosztowało mnie to wszystko nieco ponad 4000 PLN + grzałka [zlosnik] . Wliczam w to wszystkie koszta i robociznę mechanika (najwyższa jakość usług, a cena jak mówią niewarszawska inaczej tanio). Weź pod uwagę, że ja niczego nie wymieniałem oprócz uszczelniaczy i uszczelek które miałem!!! Dlatego jak ktoś pisze, że kapitalny remont M 110 zamknie się w 6000 PLN to pokładam się ze śmiechu na podłogę. Chyba, że mówimy o takim "kapitalnym" remoncie z czasów PRL z tulejowaniem bloku (jak napisał marcin280e - niewykonalne w tym motorze) i użyciem starych tłoków. Panowie to było do zaakceptowania kiedyś, bo tak ogólnie to jest wycieranie [dupa] szkłem.
Życzę powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 10:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Ja mam m11o z K-Jetem, zamieniony na diesla w lipcu tego roku. Odstapię w rozsądnych pieniądzach.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 11:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
marcin280e pisze:
Tak tylko M110 ma lity blok bez wciskanych tulei.


I wszytko jasne. Dzięki za odpowiedź.


marcin280e pisze:
No pewnie może tak być ale ten hipotetyczny kierowca moze mieć pretensje tylko do siebie-jak jest takim dyletantem to nie powinien jezdzic autem.


Oj zdarzają się, zdarzają tacy delikwenci. Raz miałem okazję oglądać zwłoki takiego silnika, który przegonił bez oleju 20km., bo "do domu niedaleko, więc tam sprawdzę w garażu". Żeby było ciekawiej gość gonił bez oleju na złamanie karku, bo "Krócej będzie pracował bez oleju, to jeszcze da się uratować" :-?

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 12:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
m4ch05 pisze:
a moze ktos z forum zna sie na tyle aby naprawic ten silnik? w gre wchodza raczej okolice mazowsza, zalezy mi zeby bylo dobrze i tanio(granice 1000zl), czy da sie pogodzic te sprawy?


Na naprawie tych silników naprawdę zna się niewielu ludzi, na dobrej naprawie, bo bohaterów widziałem już kilku i źle się to kończyło. Na allegro jest silnik za 1000zł chyba, gość z Zawiercia ma taki motor w samochodzie, można posłuchać, przejechać się z tego co napisał, tylko wymiana silnika, żadna naprawa M110. Jest też oferta "autokasacja" i jeszcze jeden. Masz 3 do wyboru na dziś na allegro. Powodzenia.

http://moto.allegro.pl/item277472089_me ... l_slc.html
http://moto.allegro.pl/item275229695_ak ... p_110.html
http://moto.allegro.pl/item277508828_si ... 116_g.html

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 9:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz gru 02, 2007 7:42 pm
Posty: 5
Wielkie dzieki georem !

przegladalem allegro ale te aukcje umknely mi, nareszcie mercek znowu bedzie na chodzie :))))

pozdrawiam <br>Dodano po 12 godzinach. 36 minutach.:<br> jeszcze spytam, moze wiecie ile kosztuje przelozenie silnika u mechanika ??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Ale inaczej wyglądają koszta jak sie robi samemu wszytsko(do warsztatu oddaje sie takie rzeczy jak szlify itp). W B-stoku jest sklep z czesciami do mercedesa gdzie sprzedaja dobre zamienniki i oryginalne czesci, za tlok oryginalny uzbrojony(nie pamietam od jakiego silnikika chyba 102) czyli z pierscieniami i sworzen to koszt ok 350 zl, za uszczelke oryginalna pod pokrywe zaworow zaplacilem chyba 35 zł(silnik 102), wiec kwestia tego gdzie sie jeszcze kupuje.
Np. do silnika 102 podcisnieniowy przysieszac zaplonu: w ASO zaspiewali 700 zł :P hehehe, a tam oryginal kupilem za 130.
Jakby co jest to firma MJM miesci sie w Bialymstoku na ul. Bema 11 lok57
tel(085)7466607

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 8:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jak chcesz to mam w123 280E na chodzie z 1979 roku .. Kjet.
Nie oddam taniej niz 1500 zł za sam silnik. jest naprawdę zacny... jechałem nim ze szczecina spalił 11L benzyny, szedł jak burza i nie kopci.
Auto czeka w kolejce na dokończenie w nim remontu blachy, lub jako dawca części do QP.
Auto regularnie odpalane, po miesiacu troche lubi zakopcic (uszczelniacze zaworowe. Chodzi jak pszczółka. Mozna sie aute przejechać pomierzyć kompresję. Auto jest w Kielcach.
Jeżeli chcesz sam dół od tego silnika i dasz mi głowicę moję to oddam za 1000 zł.
Auto stoi w garażu przy znajomym serwisie, wiec mogą dla ciebie to wymontować po śmiesznych kosztach.
tel. 606388854, lub 667959528

PS ... po zaplacie z góry za wyjęcie mogę ci go przywieźć za 25 gr za km 14 grudnia do Warszawy (skąd jestes)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl