MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 4:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 6:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Sprawdze to , ale napewno nie pomyliłem tych wtyków, raczej nie da się ich inaczej wpiąć

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 5:23 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2007 8:14 am
Posty: 36
Lokalizacja: Rzeszów
witam
nie wiem czy usunoles ta usterke z za wysokimi obrotami ale moze jeszcze byc problem w czujniku temperatury silnika - ten na koncu silnka pod szyba na dwa piny sprawdz kabelki
podobne objawy mialem po oberwaniu jednej z wtyczek podnosilo obroty do okolo 2 tysiace
pozdrawiam :roll:

_________________
pierwszy merc który mnie wózł to była taksówka do kumpla na piwo
teraz mam W124 300E '85
i W202 2,2CdI 99'
a poluje na jakąś uroczą Sklase bez nacisku na rocznik
niestety Gklasa poza zasięgiem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 7:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
witam

Jurand wymieniałem silnik i miałem wszystkie końcówki obcięte i jak dorabiałem to pomyliłem te wtyczki tz tą od potencjometra przepustnicy u góry podłączyłem do przepustnicy na dole i tak troche jeździłem oczywiście nie była to dobra jazda.


w innym twoim poście piszesz jakie ma mieć parametry potencjometr na 1-2 mam od 600-750 a przy 100% otwarcia mam 5400 omów.

na wtyku 2-3 mam całkowicie odwrątną sytuacje czyli podłanczam mam pare tysięcy i jak otwieram na 100% to mam 700omów

i jak teraz zmieniłem wtyczki to mam tak samo obroty wysokie czyli 2 tys, 2,5tys

czy coś uszkodziłem tą zamianą wtyczek?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
kaju007 pisze:
a wtyku 2-3 mam całkowicie odwrątną sytuacje czyli podłanczam mam pare tysięcy i jak otwieram na 100% to mam 700omów

Moze wyreguluj wg opisu wcześniejszego opisu:
1. rozgrzać reaktor
2. odłączyć nastawnik wolnych obrotów
3. wpiąć woltomierz pomiędzy styk 1@2 i ustawić napięcie na wartość ok 0.7 VOLT, zmieniając położenie potencjometru
obrazkowo TUTAJ
a jak podłączysz nastawanik i dalej będzie miał za duże wolne to na 90 % tez masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 7:19 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
Jurand miałem wcześniej silnik 2.3 a teraz wymieniłem na 2.3-16 jest teraz czym cieplejszy tym wyższe obroty. W tamtym starym silniku wystarczyło odpiąć tz silniczek krokowy i obroty miałem stałe a tutaj nawet nie reaguje na taką operacje.

U mnie ciężko się dostać do tego ale dzisiaj postaram się tam dobrać i zrobić jak w opisie.

I jeszcze jedno pytanie mam tz silniczek krokowy na 3 piny a stary miałem na 2 . podłączyłem ten 3 pin niby jak sprawdzałem to tak samo działa jak stary a może ktoś ma opis jak podłączyć 3 pin


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 7:15 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
Jurand Wykonałem tą operacje ustawiłem potencjometr na 0.74v obroty bez tz. silniczka krokowego maja 1000-1100obr/min, i jak wciskam gaz to się dławi dopiero tak od 1600-1900 obr jest bez dławienia i się ładnie rozpędza.

Podłączyłem silniczek krokowy obroty od razu na 2000tys i powyżej silniczek czyszczony i na pewno działa tylko że on jest na 3 piny a ja mu podłączyłem tylko 2 12v nie wiem po co jest ten 3 pin może on go zamyka i jakoś steruje.

Możesz coś podpowiedzieć co jeszcze można zrobić?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Nie wiem co ty masz za nastawnik wolnych :roll: chyba to jest starsza wersja KE-jeta
Moze spróbuj zamontować normalny dwupinowy nastawnik ze starego silnika.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 9:22 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
Ale jak podłączyłem zwykły to jeszcze gorzej tak jakby komputer nie odcinał mu napięcia tylko ciągle 12v mu podawał


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 9:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czyli komputer reaguje prawidlowo - prubuje calkowicie zamknac doplyw powietrza ze wzgledu na wysokie obroty. Albo gdzies jest niezla dziura w dolocie albo masz niesprawne regulatory (sprawdzales je po wymontowaniu czy otwieraja sie po przylozeniu napiecia i zamykaja po odlaczeniu?)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 10:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
Tak sprawdzałem wszystko podaje mu napięcie otwiera potem zamyka jak odłączę sprawdzałem ciągle dostaje na wtyczce 12v.

Sprawdzałem też np. przekręcam kluczyk na zapłon otwiera się po jakimś czasie (sekund) zamyka się , a napięcie dalej jest.

odłączyłem sam plus od silniczka odpaliłem ma po ustawieniach 1000-1100 obr. włożę wtyczkę +12 otwiera się zawór w silniczku obroty moment 2000tys dodam gazu na 2500 zostają, wyjmuje +12 silniczek pewnie się zamyka obroty wracają na 1000-1100.

może czujnik jakiś?

jak sprawdzałem ten znany na forum przekaźnik srebny z bezpiecznikiem to tam jest w nim przekaźnik i to on załancza ten silniczek? Jak tak to musi dostawać impuls z jakiegoś modrego urządzenia.

Jak sprawdzałem gdzie idą niektóre przewody z tego przekaźnika to trafiłem na czujnik z dwoma osobnymi gniazdami na przewód.


Sorki za taki długi liścik


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 10:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
"Srebrny przekaznik" zalacza zasilanie do ECU i regulatora powietrza dodatkowego.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 11:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
No ale żeby załączyć to musi wiedzieć kiedy?? Więc coś musi nim sterować


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 12:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
kaju007 pisze:
No ale żeby załączyć to musi wiedzieć kiedy?? Więc coś musi nim sterować


Kierowca za pomoca kluczyka ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 1:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
To z tego wynika że powinien być zawór dodatkowego powietrza jest ciągle otwarty a to jest nieprawda.

Sorki ale jak masz pisać takie bez sensowne posty to nie pisz.

To i to poczekam na opinie Juranda bo widać że jest obeznany w tych sprawach


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 2:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
kaju007 pisze:
odłączyłem sam plus od silniczka odpaliłem ma po ustawieniach 1000-1100 obr. włożę wtyczkę +12 otwiera się zawór w silniczku obroty moment 2000tys
dodam gazu na 2500 zostają, wyjmuje+12 silniczek pewnie się zamyka obroty wracają na 1000-1100.

To normalny objaw - nastawnik nie zamyka sie zupełnie,
aby po awarii elektryki zasilającej elektroniczna części wtrysku rozgrzany silnik pracował na wolnych obrotach.


kaju007 pisze:
miałem wszystkie końcówki obcięte i jak dorabiałem to pomyliłem te wtyczki tz tą od potencjometra przepustnicy u góry podłączyłem do przepustnicy na dole
i tak troche jeździłem oczywiście nie była to dobra jazda.


W tym>>>poscie
masz trochę schematów, możesz posprawdzać czy aby na pewno podłączyłeś prawidłowo czujniki.
Ciężko jest postawić diagnozę na odległość, zwłaszcza w twojej sytuacji gdzie wymieniłeś silnik razem z oprzyrządowaniem w starszej wersji.
Z tego co pamiętam w to w tej wersji czujnik położenia przepustnicy podaje tylko jeden rodzaj sygnału - dla max otwarcia,
a tryb biegu jałowego uruchamia czujnik przy cięgnach
jeśli podłączyłeś wtykę od położenia przepustnicy do tej starszej wersji czujnika
to sterownik (nowsza wersja) nie ma info o jej zamknięciu i nie uruchamia trybu jałowego, może dlatego masz wysokie wolne obroty.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl