MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 12:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 8:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
No dobra. Dziś pomierzyłem kompresję i zrobiłem próbę olejową. Jednak mam problemy z jej interpretacją, nie bardzo potrafię wyciągnąć wnioski. POMOŻECIE?

Przy kazdym pomiarze przepustnica byla otwarta na max, a silnik byl na poczatku nagrzany do temnperatury pracy, ale w trakcie mierzenia ostygł praktycznie tak ze wskazowka nieznacznie sie unosila, jednak nie mialo to widocznego wplywu na wskazania.

Oto wyniki (numer cylindra - wartość):
Mierzenie kompresji:
1 - 11,5
2 - 11,4
3 - 11,0
4 - 11,0
5 - 10,8
6 - 11,4
7 - 11,5
8 - 11,3

Próba olejowa:
1 - 12,9
2 - 13,6
3 - 12,2
4 - 13,5
5 - 13,7
6 - 14,0
7 - 12,5
8 - 12,5

W ogole to zastanawiam sie czy w tym mierniku nie ma przesuniętej skali bo cos za duże te wyniki na probie olejowej. W kazdym razie miernik dawal powtarzalne wyniki.

Panowie pomozcie mi, co można z tego wyczytać?



Obrazek <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Generalnie wyniki byłyby wzorowe, gdyby nie to ze proba olejhowa znacznie je podnosi.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 8:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
niewazne jakie sa wartosci(to czy jest 10,5 czy 11,5 to pikus) wazne zeby było rowno....to ze sie podniosło po oleju to niepokojace....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 8:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
and6412 pisze:
Panowie pomozcie mi, co można z tego wyczytać?

powinieneś to robić na zimnym silniku, wtedy masz prawidłowe wskazania, bo takie potrzebujesz [szalone]
Po mojemu pierścienie dały drapaka [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 4:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Kubitus pisze:
Ty swojego zdania o nim nie zmienisz,i nikomu go nie polecisz.
Ja będe go dalej polecał zwracając uwagę przy okazji na terminy jego prac...

(...)


To polecaj Witka dalej ;-), najlepiej wrogom. Wlasnie sciagam (juz teraz sam wszystko robie) glowice. Obejrzyj proszę poniższy filmik to zobaczysz co można znaleźć w silniku po "robocie" u kolegi Witka:

http://picasaweb.google.com/anwojcik/PozostaOCiPoWitku


Ciekawe czy nie rozwalil mi ten klucz panewek, chyba na szczesnie nie bo auto bylo malo jeżdzone a poza tym to chyba nei było aż tak dużego bicia, ale ciekaw jestem co by bylo gdyby w koncy sie odczepil (założony byl rozmiar wiekszy niz łeb śruby no i nasadka sie zaklinowala) i np. przypierdzielil w wiatrak i chlodnice podczas jazdy, poprostu brak słów. JUz o kole zębatym nie wspominam ;/ Jak sie jeździ do takich matołów na serwis to potem sie ma auto ktore w kazdej chwili moze stanac na drodze ;/

Nie peszcie sie muzyką [zlosnik] Radio mam takie ktore odbiera tylko dlugie fale ;-) <br>Dodano po 9 minutach.:<br>
Wojtyla pisze:
Po mojemu pierścienie dały drapaka

Niestety coraz bardziej utwierdzam sie w tym przekonaniu.

Strategie obrałem bardzo prosta. Sam sciagam glowice, po czym zawoże do warsztatu ktory robi glowice. Juz z gosciemn gadalem i mowi ze na 100% zdjagnozuje cvzy to przez glowice brał olej. Opcje sa dwie:
1) dobra ;-) - glowice sa zje...ne wiec zostaja naprawione i silnik poskladany
2) zła ;-( - głowice okazuja sie dobre wiec szukam inego silnika, oraz pozostaje z cala starta czesci zamiennych (nawet teraz mam wiekszosc mechaniki na podmianke ;) )

Koszt takiej diagnozy to ok 100zł + moja robocizna wiec bardzo tanio a pewnosc bede mial 100%

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 4:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
To polecaj Witka dalej , najlepiej wrogom. Wlasnie sciagam (juz teraz sam wszystko robie) glowice. Obejrzyj proszê poni¿szy filmik to zobaczysz co mo¿na znale¼æ w silniku po "robocie" u kolegi Witka:


moge jedynie jeszcze raz przeprosic za Witka, nie wiem co sie z nim stało, ale w mojej ostatniej sprawie też dał delikatnie mowiąc dupy.....

Tak więc zastosuje się do twojej rady - polecac go będę od dziś tylko wrogom.

Pozdrawiam serdecznie,
Kuba

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 10:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Przeczytałem cały wątek obejrzałem film :o ale czy juz wszystko oki bo jak nie ktoś wspomniał o odmie faktycznie jak miałem dawno temu kredensa poszła mi odma i dostałem olejem do filtra powietrza silnik go spalał prawdopodobnie ale samochód nie kopcił tylko lekko szarpał a olej z miski ubywał po wymianie odmy wszystko wruciło do normy. tez nie wiedziałem co się dzieje dopuki na puszce filtra powierza nie znalazłem cieknacego oleju po ściągnięciu pokrywy doznałem szoku wszystko pływało w oleju a komora silnika faktycznie pokryła sie oleistym nalotem. Ps to są tylko moje doświadczenia z braniem oleju w kredensie nie jestem fachowcem i moze taka sytuacja nawet nie może mieć miejsca w w107.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 11:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
and6412 pisze:
To polecaj Witka dalej , najlepiej wrogom. Wlasnie sciagam (juz teraz sam wszystko robie) glowice. Obejrzyj proszę poniższy filmik to zobaczysz co można znaleźć w silniku po "robocie" u kolegi Witka:

http://picasaweb.google.com/anwojcik/PozostaOCiPoWitku


Ciekawe czy nie rozwalil mi ten klucz panewek, chyba na szczesnie nie bo auto bylo malo jeżdzone a poza tym to chyba nei było aż tak dużego bicia, ale ciekaw jestem co by bylo gdyby w koncy sie odczepil (założony byl rozmiar wiekszy niz łeb śruby no i nasadka sie zaklinowala) i np. przypierdzielil w wiatrak i chlodnice podczas jazdy, poprostu brak słów. JUz o kole zębatym nie wspominam ;/ Jak sie jeździ do takich
matołów na serwis to potem sie ma auto ktore w kazdej chwili moze stanac na drodze ;/

Nie peszcie sie muzyką Radio mam takie ktore odbiera tylko dlugie fale



OOO STARY no ladne rzeczy... Powinieneś sie jakos z tym matołem spotkać i pokazać mu gdzie sie podziała ta jego nasadka... (powinieneś mu ją w gardło wcisnąć[nie pisze w dupe bo to wulgarne...] [zlosnik] )

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
and6412 pisze:
To polecaj Witka dalej , najlepiej wrogom. Wlasnie sciagam (juz teraz sam wszystko robie) glowice. Obejrzyj proszę poniższy filmik to zobaczysz co można znaleźć w silniku po "robocie" u kolegi Witka:

http://picasaweb.google.com/anwojcik/PozostaOCiPoWitku


Ło Panie, Witek naprawde ma fantazję [szalone]
Współczuje że autko trafiło do takiego partacza. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:14 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
Witam
Co do pytania odnośnie uszczelniaczy zaworowych to TAK potrafi brać od 1 do 3 nawet litrów oleju na 100 km w V8 gdyż zawory w tych silnikach są obmywane przez olej, przekonałem się na swoim. Stan prowadnic zaworowych też ma bardzo duży wpływ.Ale uważajcie, raz założyłem głowice po całkowitej kapitalce w dobrym i znanym serwisie gdzie wymienili gniazda, prowadnice itd. i niestety silnik brał więcej oleju (1,5 litra na 1000) niż na starej głowicy, ktoś gdzieś przy prowadnicach popełnił błąd. Przyczyn jest wiele, ale głowice to podstawa i są na wierzchu tak więc życzę powodzenia.
W razie problemów proszę na priv.

_________________
MB W116 SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 7:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
MercSwir pisze:
OOO STARY no ladne rzeczy... Powinieneś sie jakos z tym matołem spotkać i pokazać mu gdzie sie podziała ta jego nasadka... (powinieneś mu ją w gardło wcisnąć[nie pisze w dupe bo to wulgarne...] )


Spotykać to sie z tobą mój drogi nie mam najmniejszego zamiaru nigdy w życiu. Bede to czynił omijając cie szerokim łukiem. Dyskutować z Tobą też nie mam zamiaru, bo nic nie wskóram, no chyba że masz zamiar pokryć moje straty (cześć z nich wymieniłem na poprzednich stronach), wtedy potulnie wszystko odszczekam.

Życzę z całego serca twoim przyszłym potencjalnym klientom, aby do nigdy do ciebie nie trafili. A tak wogole to widziesz, wbrew radosnemu tonowi twojego posta mi do śmiechu nie jest, bo trafiłem na kolejnego oszusta w swoim życiu: ciebie.

Kubitus pisze:
moge jedynie jeszcze raz przeprosic za Witka, nie wiem co sie z nim stało, ale w mojej ostatniej sprawie też dał delikatnie mowiąc dupy.....


Nie wiem czemu miałbyś mnie za niego przepraszać, przecież nie jesteś za niego odpowiedzialny. Niemniej jednak z tego co piszesz sam sie przekonałeś o slusznosci mojego stanowiska ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 3:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
To sytuacja ma się tak:

Głowice ściągnięte i zawiezione do warsztatu zajmujacego sie tylko regeneracja glowic. Panowie przeproadzili następującą analizę: Podpieli taki smieszny talerzyk z podciśnieniem do każdego kanału dolotowego i wylotowego i sprawdzili czy trzyma ciśnienie. Mowia ze jakby któryś zawór, prowadnica lub uszczelniacz nie trzymał to na pewno wyszlo by to na tym tescie. Innymi slowy głowice podobno są jak złoto :( Co za tym idzie prawdopodobnie dół jest do roboty, czyli szukam motoru ;/

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 3:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Spotykać to sie z tobą mój drogi nie mam najmniejszego zamiaru nigdy w życiu. Bede to czynił omijając cie szerokim łukiem. Dyskutować z Tobą też nie mam zamiaru, bo nic nie wskóram, no chyba że masz zamiar pokryć moje straty (cześć z nich wymieniłem na poprzednich stronach), wtedy potulnie wszystko odszczekam.

Życzę z całego serca twoim przyszłym potencjalnym klientom, aby do nigdy do ciebie nie trafili. A tak wogole to widziesz, wbrew radosnemu tonowi twojego posta mi do śmiechu nie jest, bo trafiłem na kolejnego oszusta w swoim życiu: ciebie.



Mylisz mnie z kimś [szalone] Ja jestem zdziwiony niezmiernie [totalszok] [totalszok] [totalszok] o so hośi??

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 3:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Acha byłbym zapomniał pochwalić sie następnymi kwiatkami które kolega Witek mi zostawił. Zaznaczonej na zdjeciu sruby w głowicy "ktoś" wspaniałomyślnie zapomnial wogóle zamontowac ;-) W drugiej głowicy było to samo. Dziwic sie ze silnik sie poci jak głupi ;/

Obrazek

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 3:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No ale ja nie jestem Pan witek tylko Adam z poznania [zlosnik] [zlosnik] :lol: zaraz sie popłacze ze śmiechu :P

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 3:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
MercSwir pisze:
Cytuj:
Spotykać to sie z tobą mój drogi nie mam najmniejszego zamiaru nigdy w życiu. Bede to czynił omijając cie szerokim łukiem. Dyskutować z Tobą też nie mam zamiaru, bo nic nie wskóram, no chyba że masz zamiar pokryć moje straty (cześć z nich wymieniłem na poprzednich stronach), wtedy potulnie wszystko odszczekam.

Życzę z całego serca twoim przyszłym potencjalnym klientom, aby do nigdy do ciebie nie trafili. A tak wogole to widziesz, wbrew radosnemu tonowi twojego posta mi do śmiechu nie jest, bo trafiłem na kolejnego oszusta w swoim życiu: ciebie.



Mylisz mnie z kimś [szalone] Ja jestem zdziwiony niezmiernie [totalszok] [totalszok] [totalszok] o so hośi??


Sorry, myślałem że to "kolega" Witek, bo na innym forum mercedesiarskim mial nick'a CRAZYMECH czy cos takiego ;-) Samw idzisz po tym jak na mnie naskoczyles (tak to zrozumialem) wnioski nasuwaja sie same ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 3:49 pm przez and6412, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl