MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 2:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lip 07, 2006 9:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Croolick pisze:
stroną kołnierzową a nigdy przednią

I rozumiem, że odczekałeś te bodaj 48h z montażem? ;)

Bez znaczenia, jak nic sie nie stało to super i miłego użytkowania.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 07, 2006 9:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Croolick pisze:
Ciekawe ile krzyczą w ASO? (zakładam jakieś 100% więcej)


DOKLADNIE 960zl NETTO !!! :d

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 07, 2006 10:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Wookee pisze:
Bez znaczenia, jak nic sie nie stało to super i miłego użytkowania.



Wisco bo zamontowaniu i odpaleniu reaktora nie podjęło od razu pracy t. zn. kręciło wiatrakiem proporcjonalnie do obrotów silnika. Także chwilowe zwiekszanie obrotów do ~3000/min nic nie zmieniło Dopiero jak potrzymaliśmy reaktor przez kilka/naście sekund na 4000-4500/min to załapało i odbarczyło biedny wiatrak. Cekawe czy tak jest przy każdym PIERWSZYM uruchomieniu, czy coś było jusz spaprane :roll: .
Może kwestia pionowego przechowywania dotyczy tylko uzywanych wisco?

kruszyn pisze:
DOKLADNIE 960zl NETTO !!! :d


Ale to do M103 :o czy M110? Bo do M110 to nic taniego nie ma więc jakoś nie bardzo zdziwiony jestem ;)

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 10:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2005 11:18 am
Posty: 100
Lokalizacja: Mazury niedaleko Pisza
Śróba mocująca wisco ma, o ile się nie mylę lewy gwint. To może być istotne. Sama wymiana bułeczka z masełkiem.

_________________
Kocham MERCEDESY i moją żonę.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 5:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Petersen pisze:
Śróba mocująca wisco ma, o ile się nie mylę lewy gwint.


Hmmm.. odtwarzam w pamieci proces odkręcania ale cos nie bardzo mi sie potwiredza to spostrzeżenie z lewym gwintem.

Petersen pisze:
Sama wymiana bułeczka z masełkiem

Jasne. Jak się szanowna śrubeczka zechce odkręcić to buła i masło. Gorzej jak nie-wtedy zabawa z targaniem chłodnicy żeby zrobić dostęp.


----------------------------------------------------------------------------------
>
Pierwsze pomiary spalania potwierdzają przypuszczenia co do spadku spalania. Wychodzi teraz jakieś 1,5l-2,5 litra mniej [ok]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 9:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
podczepiam się pod temat, żeby nie zakładać nowego
chyba mi padło visco w 220E
natomiast wygląda ono inaczej niż z EPC na poprzedniej stronie (a dla mojego VIN ruskie EPC nie pokazuje całości układu)
nie ma tej centralnej śruby mocującej od frontu, chyba,że się ukrywa pod tą prostokątną blaszką.
między visco,a kołem pasowym jest spora nakrętka.
moje pytanie brzmi - czy to visco trzyma się tylko na tej nakrętce(jak ją odkręcę, to zejdzie), czy może mieć inne mocowanie?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 9:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
lysy2 pisze:
moje pytanie brzmi - czy to visco trzyma się tylko na tej nakrętce

M111 visco jest mocowane właśnie ta nakrętką z lewym gwintem, wystarczy odkręcić

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 10:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
wielkie dzieki :)
a moze ktos jeszcze mi powie cos na temat zamiennikow (moze uzywa), bo na rynku sa bardzo rozne:
- vemo ( ok.290zl)
- maxgear (ok.200zl)
- meyle (ok. 290zl)
- topran (ok. 240zl)
- benpart (ok. 230zl)
- inne

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 4:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Witam ...w Warszawie,serwis MB w Alejach 1600zł+Vat,cena sprzed roku bo swoje też wymieniałem...kupiłem w sklepie zapłaciłem jakieś 550-580zł,dokładnie nie pamiętam.

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 6:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to jak z tymi zamiennikami - ktos wie?

mam inne pytanie jeszcze
jaka jest przekladnia obrotow walka wentylatora i pompy wody zarazem w stos. do obr.silnika?
w sensie jak silnik ma np.6000 obr to ile ma pompa wody?
i czy przy max obr visco jest przegniete dalej czy odposzcza?
a jesli, to przy jakiej predkosci (obroty) visco odposzcza?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 6:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Byle nie TOPRAN. Naciąłem sie na to chińskie( tak to wygląda badziewie) gówno. Przeklęta firma niech ją ch*9...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
Croolik gdzie wymieniałeś, ?? może też się skuszę bo tak zachwalasz, ze szkoda byłoby nie spróbować.

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 8:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Cekawe czy tak jest przy każdym PIERWSZYM uruchomieniu, czy coś było jusz spaprane

Wygląda jakby wszystko było okej. Po odpaleniu Visco jest zimne i nie kręci,
powoli zaczyna się nagrzewać i silikon wewnątrz zaczyna twardnieć i stawiać opór. Wiatrak zaczyna się kręcić.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 8:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W wiskozie jest lepki olej silikonowy i on jest właśnie silikonowy bo ma mieć w miarę stałe parametry lepkościowe wraz ze zmieniającą się temperaturą. On nie gęstnieje jak się robi ciepło. Sprzęgło się uruchamia w związku z taką a nie inną konstrukcją tego układu.
Po postoju olej spływa na dół i sprzęgło jakiś czas kręci wentylatorem do czasu aż olej nie zostanie przepompowany do komory przedniej, dzieje sie tak na zimnym i ciepłym silniku - oraz czasem podczas pracy na wolnych obrotach (pomimo, że temperatura nie jest wysoka). Potem (jak już olej jest w komorze przedniej a oboroty silnika zwiększone) wiskoza włącza się jak uzyska odpowiednią temperaturę - wtedy bimetal otwiera zaworek i olej wypływa z komory przedniej przepływa pomiędzy blaszkami które swą lepkością w pewien sposób łączy. Sprzęgło pracuje do czasu kiedy zaworek jest otwarty. Po zamknięciu olej znów zostaje przepompowany do komory przedniej.
Sprzęgło można naprawić modelarskim olejem silikonowym do dyferencjałów (25zł 50ml) o lepkości "5000" lub odrobinkę mniej.
Zwykle ono się nie psuje tylko po latach traci olej w wyniku przesączania przez mikronieszczelności.
W standardowych wiskozach mocowanych "na śrubę przestrzeloną centralnie" olej nalewamy do poziomu dziurki (w którą wchodzi trzpień popychany bimetalem) jak wiskoza stoi pionowo i dziurka znajduje się w najniższym punkcie (gęstość i poziom wypraktykowałem sam). W wiskozach z trzpieniem centralnie niestety nie sprawdzałem
Przykazania aby wiskoza podczas magazynowania nie leżała wynikają z tego, że ona nie jest idealnie szczelna a olej silikonowy ma doskonałe własności penetrujące i choćby go zaklinać się wyleje.
I to by było na tyle wykładu o wiskozie :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 11:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
Po postoju olej spływa na dół i sprzęgło jakiś czas kręci wentylatorem do czasu aż olej nie zostanie przepompowany do komory przedniej


Potwierdzam, nowe wisko, które założyłem tak właśnie się zachowywało.
Pracowało ok. minuty po długim postoju.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl