MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 11:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2130 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 10:38 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:11 pm
Posty: 4
Wybacz moją amatorszczyznę ;)
Prawidłowe numery:
0 280 800 124
003 545 49 32


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 11:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziwne, sterownik jest od 2.3L produkowanego w latach 84-86 czyli na samym początku. To bardziej obraz zaciemnia niż rozjaśnia.
W 91 już mogły być sterowniki z pamięcią usterek (DTC) ale to nie zmienia faktu i nie tłumaczy braku kabla. Widziałem i młodsze 124 i wszystko było na miejscu.
Trzeba by prześledzić kabel od wtyku sterownika i zobaczyć gdzie ginie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 5:20 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
to nie zaciemnia tylko rozjasnia :) rozjasnia jakie auta jeżdzą po naszych ulicach... i ciągle problem z KE...już takie rzeźby wideziałem to choćbyś sie ukaniu habilitował w KE to nie ogarniesz bezmiaru gułpoty mechaników typu franek śruba... wsadził co miał pod ręką i chwilowo zadziałało...skasował 500zł za "fachowość" bo nikt inny nie umiał... a że chodziło to raptem 2 tyg to po 2 tyg sam bym powiedział: panie teraz to i ja nie wiem co sie stało... było dobrze...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 9:15 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:48 am
Posty: 2
Ukaniu czy możesz odnieść się do mojego wczorajszego posta? Czy jeśli rozdzielacz z odłączonymi wtryskiwaczami oraz z podłączonymi nowymi wtryskiwaczami przepuszcza paliwo (na wszystkich wyjściach w jednakowej ilości) musi to świadczyć o jego uszkodzeniu? Czy może to być spowodowane uszkodzeniem lub rozregulowaniem EHA albo zbyt wysokim ciśnieniem systemowym?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 10:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Co do tego serownika o którym pisałem, że jest z 2.3 to jeszcze bym poszukał daty produkcji bo widzę też sprzeczną informację o zastosowaniu.
Ta tabela zwykle była ok http://avtodiag.com/use_ecu/ecu_merc/use_mercedes.htm
Chuck - ja właśnie z powodu nakombinowania starych KE nie chcę się nimi zajmować. W sumie warunkiem dla mnie przyjęcia do naprawy (teoretycznie bo tego nie robię) byłby oryginalny sterownik, mechanika bez widocznych śaldów napraw i brak LPG.

Miatman:
Jeśli jest właściwie ustawione położenie zerowe tłoczka sterującego rozdzielacza nie może z wtrysków lecieć paliwo (ramie klapy też bez uszkodzeń). Mówimy oczywiscie o normalnych poziomach ciśnień w układzie przy któych możliwa jest praca silnika.
Układ widać, że był grzebany i jest rozregulowany i trudno coś więcej o nim powiedzieć - bo kto czym kręcł i co źle zrobił?.
Trzeba wszystko zdemontować i sprawdzić.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 4:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam ponownie...
Chyba w końcu zlokalizowałem usterkę w swoim KE...
Jak sie rusza kablami od czujnika temperatury powietrza zasysanego i kablami od potencjometru klapy to wypełnineie zaczyna wariować (silnik też) tzn. obroty raz rosną raz spadają, trochę się dusi i ogólnie nierówno pracuje.
Podejrzewam że gdzieś jest zwarcie kabli albo przerwa w jednym z nich. Nie wiem czy chodzi o któryś z kabli potencjometru czy czujnika bo wchodzą do tej samej wiązki...
Chciałbym je sprawdzić ale nie wiem dokąd one "idą".
Jak ma ktoś schemat albo informacje gdzie się kończą kabelki to proszę o pomoc...
Może jest jakieś standardowe miejsce gdzie mogły one ulec uszkodzeniu?
Chodzi o kabelki potencjometru: brązowy, niebiesko - czarny i niebiesko - zielony, oraz czujnika: niebiesko - czerwony i brązowy.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc..
Pozdrawiam Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 10:45 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:11 pm
Posty: 4
ukaniu pisze:


Zgodnie z tą tabelą ( rocznikowo ), w dodatku powinienem mieć katalizator, którego nie mam, nie mam też sondy lambda co całkiem zaciemnia obraz.
Jeśli mam błędny sterownik, to czy można w takim razie pójść w drugą stronę i po roczniku i pojemności dobrać według tej tabeli prawidłowy ?

Sprawdziłem wiązkę idącą do gniazda diagnostycznego i wygląda na nie ruszaną. Czy wiadomo, gdzie powinien być podłączony przewód 3 z gniazda diagnostycznego. Czy to po prostu któryś pin w sterowniku ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 06, 2009 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Wczoraj wymieniłem potencjometr klapy i zastanawia mnie jedno:
do czego służy mała śrubka w potencjometrze obok pinów do złącza?
(w starym potencjometrze była zaślepiona jakąś gumką)

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 11:03 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 31, 2008 11:09 am
Posty: 3
Lokalizacja: Wieluń-Wrocław
Witam.Jestem na forum od pewnego czasu ale bardziej w formie edukacyjnej.Jako ,że w mojej okolicy niema speca od wtrysku mechanicznego sam wziąłem się za diagnostykę mojego silniczka.Mam silniczek m103 ,potencjometr miałem ustawiony na 0.2V wiec ustawiłem go na 0.77V.To było najbliżej jak mi się udało.Wypełnienie ustawiłem na 50% wiec prawie książkowe.Kłopoty zaczynają się po przy gazowaniu do 2500obr. Wypełnienie wskakuje do ok 70%-80% a po odpuszczeniu gazu spada do 10%.Jak zgaszę silnik i odpalę znowu to wraca wypełnienie 50% jak przy gazuję dzieje się to samo i wraca do 10%.Według opisu odpowiada to uszkodzonemu potencjometrowi.Założyłem inny i to samo.Czym to może być spowodowane.Z góry dziękuje za sugestie.Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 26, 2009 10:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 10, 2009 12:25 am
Posty: 10
U mnie w gnieździe diagnostycznym, nie ma złącza nr 3. pozostałe są, jak mam sprawdzić ten wsp?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 27, 2009 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Problem jaki tu widzę w postach nigdy nie został poruszony.Wszyscy piszą o silnikach M102, M103 nie zwracając uwagi na dalsze trzy cyfry znakujące
model silnika.Np. 102.965 i 102.981 Kat mają inne komputery inny przepływomierz inny regulator ciśnienia, a co za tym idzie inne parametry
ustawcze.W książkach i na necie opisane są pierwsze proste wersje tych
silników z błędami powielanymi z pierwszego opisu.Spotkałem się już z trzema opisami błędów (procentowego współczynnika wypełnienia impulsu) i
ani razu nie był on zgodny z niemieckim oryginałem.Nie podejmę się opisania
(dokładnego) procedur sprawdzania kilkunastu (co najmniej) silników M102
i kilku M103.To kilkaset stron w książkach i kilkadzięsiąt schematów.Nawet
napięcia na potencjometrze klapy pomiarowej powietrza są uzależnione od
ciśnienia paliwa wstępnie ustawianego przez mechaniczny regulator ciśnienia.
Wstępem do prawidłowego działania całego układu jest zrozumienie, że to układ mechaniczny ze wspomaganiem (elektronicznym).Rozgrzany silnik z wypiętym sterownikiem musi chodzić w sposób niemal wzorcowy.Jeżeli
tak nie będzie, to wszelkie dalsze zabiegi przy elektronice nie mają sensu.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 27, 2009 6:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Opisy błędów % z tego wątku oparte są na dokumentacji fabrycznej MB więc nie wiem o jakim oryginale mówimy.
Jakie różnice w stosunku do niemieckich opisów?
W 99,9% przaypadków ustawienie potencjometru na 0.7 i wypełnienia na 50% na jałowych +-10 przy 2500-3000 daje całkowicue poprawną nastawę. Jeśli istnieją znane wyjątki - to dobrze było by podać.
Istnieje wiele drobniejszych różnic których tutaj się nie da opisać bo nie ma na to czasu i jeśli ktoś chce robić samemu musi drążyć temat osobiście.
Oczywiście istnieją wersję na CH czy US-CA i one miewają inne nastawy np napięcia z potencjometru ale to już detale - co więcej - ustawienie ich na 0.7 - mieści sie w tolerancji i jest OK.
Nie spotkałem różnic w ustawieniu napięcia potencjometru w zależności od cisnienia paliwa - to ciekawe, jakie źródło?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 28, 2009 9:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu będzie można liczyć na instrukcję strojenia EHA?
Szerokopasmówkę mam i słyszałem, że do tego celu jest wyśmienita, żeby ustawić dobrze AFR regulując EHA.

Czy jest inna metoda niż iteracyjnie coś takiego:

- odczyt AFR podczas jazdy
- wyciągnięcię EHA i kręcenie śrubką

?

Podobno nie da się optymalnie ustawić w całym zakresie obrotów, jak będzie na wolnych OK, to ucierpi w innym zakresie? Prawda to?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 28, 2009 10:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Fabrycznych opisów strojenia śrubą EHA nie ma - MB nie pisał nic na ten temat - znaczy mówi o sprawdzeniu ciśnień i jeśli nie są w normie - wymianę EHA. Z eksperymentów wywnioskowałem, że pośrednim testem prawidłowości ustawienia jest wypełnienie przy zwiększonych obrotach, a najlepiej pod zwiększonym obciążeniem - i prościuteńki algorytm ustawiania opisałem kilka postów powyżej.
Z szerokopasmową można eksperymnetować myślę w ten sposób:
Zobaczyć jak zmienia się AFR przy gazie do dechy, właczonym styku informującym o WOT. Przy obrotach maksymalnych powiniśmy uzyskać AFR optymalizowane dla maksynalnej mocy (nie pamiętam dokładnie ile).
Bo wtedy nie działa strojenie L a ukłąd wymusza prąd wg tabelki. I jesteśmy pewni, że cyciśniemy z silnika tyle ile sie da.
Można by też zerkać jak zachowuje się skład spali przy gwałtownym wduszaniu gazu - czy jedzie w stronę bogato czy ubogo i jakie korekcje wsprwadza sterownik. Optymalnie dla zrywności i dynamiki powinien jechać w stronę odrobinkę bogato.
Manewrowanie śrubką w kominku i nastawą eha potrafi ten stan zmieniać.
Prawda, że KE niestety nie daje sie zestroić superdokładnie - znaczy ja poległem :-) i już nie grzebię bo nie ma sensu.
I konieczne jest manewrowanie śrubką w EHA (chyba, że pokusimy się o pewne oszustwo elektroniczne na prądzie EHA ale to już temat na dłuższą dyskusję, no i nie zawsze daje radę).
Jak się chce mieć super wtrysk - łątwiej dajacy zmieniać swoje widzimisię i optymalizować w stronę moc/ekonomia to lepiej zamienić KE na jakieś EFI i jeźdźić z laptopem na kolanach.


Kolega Compile nie podał jakichkolwiek danych co do swojego samochodu ale już wiem że:
Jeśli bez kata to pewnie nie ma sondy L i nie ma możliwosci zestroić go na podstawie wypełnienia. Do tego wymagany będzie analizator spalin.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 3:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 22, 2009 2:55 pm
Posty: 6
witam mam taki problem ustawiam mieszanke w tej dziurze od filtra i wszystko jest ok ladnie chodzi przegazuje i trzyma rowno obroty zgasze odpale i juz sa inne nie zawsze ale czesto i kopci jak by mial za duzo paliwa (tez nie zawsze)co to moze byc sprawdzalem na potenciometrze i mam okolo 1,1v na odpalonym mozna to jakos regulowac czy tylko wymiana.w gniezdzie diagnostycznym mam okolo 6,90 /92 za odpowiedz bylbym bardzo wdzieczny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2130 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl