MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 10:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 4:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Tak polecam,polecam w starym silniku ktory jezdził na minerale zmienic na syntetyk-Efekt murowany......... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] .Ja w moim 307D 240D leje minerała i pali niezaleznie od mrozu palił juz na -20 lampa oleju gasnie od razu i nie ma zadnych problemow.Silnik nominał.a takie bajki o galarecie z oleju i ze przez klika minut nie ma smarowania to mozna pomiedzy bajki włozyc..... .Gdyby tak było to kilka uruchomien na mrozie i było by po walku rozrzadu...A u mnie jest wałek bez jednej ryski-stan fabryczny zadnych oznak zuzycia a mrozow to on juz widział troche od 87 roku......Syntetyk do auta ktore ma klikaset tysiecy km przebiegu i jezdził na minerale to smierc silnika.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 4:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Ja w swoim aucie mialem straszny problem z odpalaniem. Do tego stopnia, ze grzejac silnik kika godzin grzalka w bloku przez kilka godzin, nadal nie chcial odpalac. Zostal zacholowany do mechanika, ktory wyregulowal zawory. Po kliku dniach stania na mrozie, krociotkie grzanie swiec i kle kle kle kle....

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 5:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Misiek, ale syntetyk ma to do siebie, że za bardzo oczyszcza silnik likwidując m.i. nagar. Jeżeli ma to miejsce w starszym aucie to nastąpi wcześniej czy później rozszczelnianie się silnika. Syntetyki są zbyt rzadkie do staruszków. Moje wszystkie "staruchy" jeżdżą, jeździły na mineralnych olejach. Także terenówki w związku z trudnymi warunkami pracy jeździły na mineralnych. Jedynie współczesne plastiki zalewane są syntetykami. Kiedyś pewien znany i ceniony fachowiec od Land Roverów, właściciel renomowanego warsztatu na wieść, że mój kolega leje swoim klientom syntetyk stwierdził, że dla warsztatu to słuszna polityka, bo prędzej czy później trafi tu na remont silnika.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 5:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Jak kupilem moja MB, to zapalala po okolo 4-5 sekundach krecenia 9LATEM0. Po regulacji zaworow zapala od dotkniecia kluczyka. Nawet na 14 st mrozu.
Musze jedynie leciutko nacisnac gaz, bo ten reczny ma urwana linke...

podsumowujac:

Acu
Zawory
Filtry

PZDR

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 5:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Brawo nareszcie głos rozsadku! i to jest jeddynie słuszna prawda,Nie rozumiem jakiegos zmieniania oleju na zime na zadki,,,,, jakies zabobony ze sie robi galareta....A syntetyk w nowoczesnym plastiku to podstawa!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 6:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Bukol pisze:
Misiek, ale syntetyk ma to do siebie, że za bardzo oczyszcza silnik likwidując m.i. nagar. Jeżeli ma to miejsce w starszym aucie to nastąpi wcześniej czy później rozszczelnianie się silnika. Syntetyki są zbyt rzadkie do staruszków.


Zauwaz, nie napisalem ze koniecznie, tylko jesli to mozliwe. Oczywiscie wlewanie do silnika o olbrzymim przebiegu, ktory cale zycie jezdzil na olejach mineralnych (czyli jest zabrudzony), oleju syntetycznego prawdopodobnie doprowadzi do wyplukania nagarow, osadow i wszelkich innych syfow co przyniesie bardzo negatywne skutki. Ale jesli auto jezdzilo na oleju polsyntetycznym i zuzycie oleju jest nieznaczne to nie widze powodow, dla ktorych olej nalezy zmienic na mineralny.
Piszesz, ze syntetyki sa za rzadkie dla staruszkow. To sie nazywa uogolnianie. Dlatego nie skomentuje, bo uwazam, ze masz olej glowie.

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Ostatnio zmieniony śr sty 26, 2005 6:48 pm przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 6:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
,,,,, jakies zabobony ze sie robi galareta....!


Ty, a niosłeś kiedyś olej w bańce jak było -15? Galareta, to ktoś powiedział obrazowo, więc nie spodziewaj się takiej od Dr. Oetkera, ale masakra co się dzieje z olejem mineralnym przy takiej temperaturze.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 6:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
bez przesady ze robi se taki bardzo gesty......wiem ze moze zgestniec ale nie az tak zeby popa tłoczyła go 5 minut albo cos....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 7:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
MERCEDES 4 EVER pisze:
Brawo nareszcie głos rozsadku! i to jest jeddynie słuszna prawda,Nie rozumiem jakiegos zmieniania oleju na zime na zadki,,,,, jakies zabobony ze sie robi galareta....A syntetyk w nowoczesnym plastiku to podstawa!


Proponuje Ci zrobic sobie male doswiadczenie. Wez banke oleju mineralnego i banke oleju polsyntetycznego. I jak masz to rowniez syntetycznego. Schlodz je do temp -10'C (jesli jest taka na zewnatrz, bo ostatnio zima nam nie dopisuje). I po kilku dobrych godzinach porownaj ich getosc, lepkosc i klarownosc. I powiesz mi wtedy czy to zabobony czy nie.
I jeszcze jedno, nikt jak do tej pory nie mowil o zmienianiu oleju na lepszy na zime, jesli lac lepszy to caly rok.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 7:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Lelem 15w40 Castrola. Mam 4 litry w bgazniku w temp. -10.Dzis dolewalem jakies 0,25 L i lal sie calkiem niezle. nie byla to galareta, byl gestszy, ale ciekly i klarowny.

Chetnie zalewalbym moje 240D 10w40, ale dopiero po kapitalnym remoncie silnika, od poczatku na jednym typie oleju. Mam przykre doswiadczenie z przejsciem z 15w40 na 10w40. Silnik z przebiegiem 268tys przejechal po wymianie jedynie 156 km. Zatarl sie...
A dzialo sie to w Vectrze B.

Na dniech bede wymienial olej i poleje Divinol 15w40 mam nadzieje, ze sie nie zetnie przy -10 st mrozu.

Jeszcze raz napisze co porzednio: Nie wiedzialem, ze ustawienie zaworo ma taki wplyw na zapalanie, spalanie i moc. Acu tysz trzebaby sprawdzic, jak trzyma ten pradzik...

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 8:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
qzyn pisze:
Lelem 15w40 Castrola. Mam 4 litry w bgazniku w temp. -10.Dzis dolewalem jakies 0,25 L i lal sie calkiem niezle. nie byla to galareta, byl gestszy, ale ciekly i klarowny.

Jasne, że będzie klarowny i płynny przy -10°C, ale było też o smarowaniu w pierwszych minutach pracy ;)

Oczywiście, że silnik pożyje na mineralu, zwłaszcza jak się nie będzie go katować przed rozgrzaniem, ale jakoś nie wierzę, żeby smarowanie na początku było lepsze czy chociaż tak samo dobre jak przy pół- czy pełnym syntetyku.

Ja mam w bieżącej obserwacji synt. Magnateca i półsynt. Mobila S i widzę różnice w gęstości przy ujemnych temp.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 8:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Panowie o czym my tu dyskutujemy? Wiekszosc uzytkownikow tego forum ma wiekowe MB ktore jak powstawały to o syntetycznych olejach ktos gdzies słyszał ale nie wiedział co to jest.Jakie by auto nie było jak jezdziło na minerale ponad 50-60 tkm to o poł i pełnych syntetykach mozemy zapomniec..... Kto we 15 -czy 20 letnich lał od pocztku syntetyk? Tylko minerał i koniec bo taki olej był lany 20 czy wiecej lat temu.Tak ze wszelkie eksperymenty z mrozeniem oleju nic mi nie daja i nie bede tego robil bo moje na takim oleju nie epojdzie bo mi sie silnik rozleci.Na marginesie -ja w busie juz od 100 tkm zmieniam olej co 7,5tys.km.Regulowałem zawory i byłem mile zaskoczony bo wałek wygladał jak nowy i silnik był czysty bardzo wszystko było pokryte olejem ale nie było jak zanurzone w smole.....a olej to zwykłe 15w 40.Tak ze systematyczne zmiany oleju i dobry sprawny silnik i auto bedzie palic bez problemu.Acha a najlepszy sposob to ogrzewany garaz lub webasto i nie ma problemu z gestym olejem [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 9:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Acha a najlepszy sposob to ogrzewany garaz lub webasto i nie ma problemu z gestym olejem [oczko]

Jeszcze lepiej jest zabrac silnik do domu i owinąć kocykiem [hehe]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 9:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ta elektrycznym zeby miał ciepło! Ja miałem kiedys takiego zuka z silnikiem diesla od ciagnika C -360 :o zezba jak cholera i ten silnik nie miał swiec zarowych to trzeba czasami było:denaturat & miseczka i grzejemy silnik od michy olejowej.... [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr sty 26, 2005 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Zmień olej na mineralny.
Wyregluj zawory!!!
Zmień filtry.
Sprawdź/wymień świece.
Wymień akumulator lub podładuj, jeżeli to jeszcze nie padaka.


Filtry oleju i powietrza Hengst (zmieniony 3000km temu)
świece też wymienione - w prawdzie ISKRA ale grzeją dobrze.

Dopiero jak akumulator zmieniłem to po całej nocy przy -8 odpalił
od cyknięcia :) przy pierwszym grzaniu. To mi się podoba...

Ale akumulatorek kosztował mnie 460zł - jestem chory [szalone]
MOLL M3+ 95Ah 800A

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl