MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 10:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: przeszczep?
Post: śr wrz 18, 2002 3:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
Witam, w jaki sposób, bez angażowania rzeczoznawcy itd ocenić czy dane auto nie jest przeszczepem? Jeśli dany temat był już wałkowany i umknął mojej uwagi to proszę o wybaczenie :roll: [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 18, 2002 3:37 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wjechać w policyjny rękaw [zlosnik] [zlosnik] ;)

A tak na powaznie spradzić VIN (patrz FAQ) i porównać z danymi w papierach i wyjaśnić ewentualne różnice.

Sprawdzić czy nie było dłubactwa w numerach auta czy są czytelne.

Jakis dobry blacharz powinien ocenic stan elementu na którym są numery czy np nie jest jakoś dziwnie pospawany itd itp.

Ale bez specjalistycznego sprzetu i tak nie bedziesz miał pewności do końca. :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 18, 2002 7:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Nie wiem o jakim modelu piszesz ,ale jeżeli auto jest po 80 roku ,to na podstawie VIN-u mogę Ci powiedzieć jaki powinien być numer silnika ,jaki kolor nadwozia i tapicerki ,jakie wyposażenie.Można sprawdzić numery nadwozia ,które są powtórzone jeszcze w kilku ukrytych miejscach (innych w różnych modelach).Dobry blacharz powinien Ci określić czy nie było kombinacji przy numerach.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 10:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
Dzięki za pomoc. Po jeździe próbnej zrezygnowałem z przyglądania się numerom.
Po pierwsze silnik 2.0 zalilany ON nie dostarcza zbytniej uciechy z jazdy. :-? Kiedyś miałem możliwość użytkowania trochę większego mesia (czyt 307) z silnikiem 2.4 i wydaje mi się (może to tylko złudzenie :roll: ) że nawet nieco przypakowany dostarczał lepszych wrażeń [smiech]
Po drugie było kilka patentów które mnie zniechęciły.
Więc niestety dalej będę czytał to forum i żył nadzieją że w końcu będę mógł zaliczyć siebie do grona szczęśliwych posiadaczy MB


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 10:24 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
Eh, tak się rozpisałem, że w końcu zapomniałem zapytać... :-?
Czy przy obracaniu kierownicą w czasie postoju silnik powinien zmiejszać obroty? Jakoś nie pamiętam żebym obserwował takie zjawisko w 307. Ale moja pamięć czasem bywa zawodna więc mogę się mylić :roll: [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 2:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pierwsze słyszę aby silnik miał zmniejszać lub zwiększać obroty jeżeli kręci się kierownicą . Niby dlaczego miałby to robić ?

Jeżeli włączysz lub wyłączysz klimatyzację na wolnych obrotach , to przez sekundę obroty zmienią się tzn. wskazówka obrotomierza delikatnie wahnie się i wróci do poprzedniego stanu ale kręcąc kierownicą nie zaobserwowałem czegoś takiego .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 3:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
Gość (mechanik [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] ) który próbował mi wcisnąć biały kit 2.0D twierdził że MB tak mają [zlosnik] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 3:43 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
el_co pisze:
Eh, tak się rozpisałem, że w końcu zapomniałem zapytać... :-?
Czy przy obracaniu kierownicą w czasie postoju silnik powinien zmiejszać obroty? Jakoś nie pamiętam żebym obserwował takie zjawisko w 307. Ale moja pamięć czasem bywa zawodna więc mogę się mylić :roll: [zlosnikz]


Wg mnie jest to mozliwe w przypadku gdy masz wspomaganie kierownicy, jeżeli koła są ustawione prosto olej w przekładni sie tylko miesza bez obciążenia więc pompa hydrauliczna chodzi nie obciążona natomiast gdy skrecasz koła to pompa zaczyna tłoczyc olej do przekładni więc pracuje pow wiekszym obciążeniem co moze powodowac delikatne zmiany obrotow silnika na wolnych obrotach, zmiany są bardzo delikatne ale wyczuwalne.

Ale może sie myle :D

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 21, 2002 10:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 03, 2002 12:34 am
Posty: 29
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
Ale może sie myle :D


Chyba się nie mylisz.... :) Słusznie prawisz.
Zresztą mam to samo.

pozdrawiam

_________________
...::: GRZEGORZ :::... W115 200D 1975 >>KDK 5515<<


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 22, 2002 10:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 10, 2002 11:28 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
gregorym pisze:
Cytuj:
Ale może sie myle :D


Chyba się nie mylisz.... :) Słusznie prawisz.
Zresztą mam to samo.

pozdrawiam

Na 100% normalka miałem to i w hondzie i w Jeepie , pompa zaczyna pracować i obciąża silnik , obroty zmniejszają sie (tylko w czasie pracy pompy)o jakieś 100 , 150 obrotów/min .

_________________
Uszanowanko , Klania sie
Tomasz Kowalski - POLSKA

MB 114'72 - 230 Automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 22, 2002 12:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
:roll: ok, 100-150 obr/min wydaje się ok. Ale ten silnik niemal się zatrzymywał [zlosnik] Co mogło być przyczyną? Pompa wspomagania kaput? Dobrze byłoby wiedzieć na przyszłość [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 23, 2002 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Coś mi się wydaje, że ta pompka była mocno przytarta skoro dawała taki opór...

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 08, 2002 1:50 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 03, 2002 12:54 am
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
A może sam silnik już mocno wyeksploatowany?

_________________
W123 240D '78


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl