MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 2:05 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 16, 2017 9:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
witam
jak w temacie skąd któredy i jak to mozliwe
nadmienie iz auto zaczeło kopcic i to o tyle dziwnie ze np.
na zimnym nie kopci
po rozgrzaniu kopci i to jeszcze w taki sposób ze jak jezdze jest w miare ok
ale jak stane i pochodzi ze 2-5 min na wolnych i przygazuje nawet lekko to chmura ze swiata nie widac
myslałem ze pierscienie ale
wykreciłem swiece (nowe) i wszystkie okopcone i zaolejone
wiec pomyslałem ze to nie mozliwe aby puszczał na wszytkie tłoki tym bardziej ze silnik chodzi równo odpala normalnie
wyjąłem rozdzielacz wtrysku i tu szok
otwarłem przepustnice a tam normalnie olej se pływa po dnie i to nie jest jakies opary czy lekki nagar normalnie swiezy olej pływa i wszystko jak wzrok siega az po przepustnice zaolejone
pytanie skąd czy jakim podcisnieniem ?
czy jakies kanały olejowe tam idą

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 10:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak rurkę od odmy zdejmiesz na odpalonym to nie chlapie olejem? Może tędy idzie do dolotu...
jeszcze inne tropy to podciśnienie do ASB i serva hamulcowego -temu bym się przyjrzał...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 12:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Tak jak pisze Janfocus...

Mokro może być np. poprzez nieszczelny modulator ASB, ale wtedy byłby to ATF, a nie olej i najwyraźniej byłoby to widoczne na 6 cylindrze bo tam jest króciec podciśnienia... U mnie właśnie w ten sposób zalewało 6 świecę.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 2:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
odma(mowa o tej co wychodzi z dekla) ok filtr powietrza czysty zero sladowych ilosci oleju odpalałem bez filtra a odma wisi se luzno i nic tam nie chlapie
no myslałem o ATF i tym modulatorze ale niestety olej w dolocie jest czarny a swiece wszystkie zaolejone i sadzac po chmurze i wygladzie dna dolotu nie są to małe ilosci oleju jakie sie tam przedostają
sewo co ma wspólnego z olejem? chyba ze sie myle
nie znam sie ale ten silnik i kolektor nie posiada bezposredniego połączenia wezów gumowych którymi płynie olej miedzy deklem a dołem silnika?
i jeszcze jedno pytanie
do czego słuzy własnie pokretło(zawór) za aparatem zapłonowym które łączy wezyki z tymi kanałami olejowymi i wchodzi od dołu do rozdzielacza wtrysku?

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 2:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Dobrze tą odmę sprawdzić na wyższych obrotach i także na zimno, bo jeśli silnik ma przedmuchy to może zabierać olej...
Servo nie ma nic do oleju ale ma do płynu hamulcowego, a ten czasem trudno odróżnić, szczególnie jak się usyfi w dolocie...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 2:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
barpawel pisze:
do czego słuzy własnie pokretło(zawór) za aparatem zapłonowym które łączy wezyki z tymi kanałami olejowymi i wchodzi od dołu do rozdzielacza wtrysku?


Do regulacji obrotów biegu jałowego.

Zlokalizuj wszystkie przewody gumowe które wchodzą do kolektora i wtedy znajdziesz źródło zasyfienia.

Czy odma była sucha/czysta?
Ten silnik odpowiertrzany jest z dołu do góry poprzez wolną przestrzeń wokół łańcucha rozrządu. Góra natomiast jest odpowiertrzana poprzez odmę i tylko tamtędy olej może się przedostać z silnika do dolotu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 2:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
odma tak jak pisałem czysta sucha
odpalany na zimno ze zdjetą odmą z filtra jezdzony i przegazowywany równiez ze zdjetą odmą i zero chlapania
a kopcenie nadal było

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 8:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
A co z olejem w kolektorze? Wypalił się już, czy nadal tam siedzi?
Ubywa go czy przybywa?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
wiec tak
zdjąłem kolektor
i kanały miedzy poszczególnymi cylindrami zaolejone (widac na foto)
i w samych kanałach w głowicy tez siedzi olej
i teraz pytania
co kryje sie pod nr 1 taki wielki imbus bardzo zaolejone ale tedy płynie tez olej kanałami
nr 2 weze łączą nr 3 z kanałami w kolektorze i deklem głowicy dlaczego w tych kanałach jest olej
i te węze nr 2 podłączone są do nr 4 w kolektorze
i tak jak widac kanały z nr 4 połączone są do kazdego kanału dolotowego w kolektorze
i co to nr 3 pewnie jakies odpowietrzenie skrzyni korbowej
ale czy tedy olej powinien płynąć?


Załączniki:
4.jpg
4.jpg [ 319.87 KiB | Przejrzano 5164 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 33.52 KiB | Przejrzano 5164 razy ]
2.1.jpg
2.1.jpg [ 26.47 KiB | Przejrzano 5164 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 243.37 KiB | Przejrzano 5164 razy ]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz
Na górę
Post: sob mar 18, 2017 3:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Modulator ASB.


Na górę
Post: sob mar 18, 2017 11:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
hruścik pisze:
Modulator ASB.

mozesz jasniej i po czym to wydedukowałes?

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 8:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Też bym obstawiał modulator. Czy tylko mi się wydaje że bardziej zaolejona jest tylna część kolektora (tam gdzie jest wpięty przewód idący do ASB)?
Sprawdź 'czystość' wężyka idącego od modulatora w ASB do kolektora bo jest bardzo duża szansa że znajdziesz tam odpowiedź na swoje pytania :)

Numer 3 to zawór termiczny zmniejszający dopływ powietrza dodatkowego w miare nagrzewania się silnika.
ATF z modulatora zasysany jest przez przewód podciśnienia poprzez gumowe rurki do kanałów doprowadzających powietrze dodatkowe do zaworów ssących (te wyżłobienia w kolektorze na styku z głowicą). Cały ten system rurek zasyfiany jest ATFem - w tym także '2' o którą pytasz.

W normalnej sytuacji powietrze do '4' doprowadzane jest z pominięciem przepustnicy poprzez '1' lub zawór regulacyjny z plastikową ze śrubą na płaski wkrętak o którą już pytałeś. Dodatkowym źródłem powietrza może być jeszcze metalowy 'grzybek' umieszczony pod kolektorem.

Popatrz na poniższe schematy i wszystko stanie się jasne:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... hutoff.jpg
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... w123-1.gif

EDIT:
Twój numer '3' to 96 na schemacie. Mój 'grzybek' to 11. Plastikowa śruba to 10.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn mar 20, 2017 11:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
wiec tak jedno co mnie niepokoi to bardzo duza ilosc tego oleju
normalnie cały kolektor zasyfiony i same kanały juz w głowicy i naprawde jest go duzo (stoi w kanałach)
druga sprawa to jest to czarny olej niczym nie przypomina czerwonego atf tym bardziej ze po wyciągnieciu bagnetu olej w skrzyni jest czysty i klarowny
skrecilem dzisiaj kolektor odpaliłem z odpietym podcisnieniem od skrzyni i moim zdaniem nic sie nie zmieniło moze nie kopci jak wczesniej (moze powinienem sie przejechac bo tak pod obciazeniem było zawsze to bardziej widoczne)ale zapach z wydechu jest taki sam jak był a pojazd jest zagazowany i tak jak wczesniej wcale nie czuc typowego zapachu lpg zapach jest bardziej jakby jeszcze dopalał benzyne taka intensywna gryząca woń
odepne weze od modulatora i tam sprawdze jak to wyglada
myslalem jakos sie przejechac i zobaczyc co bedzie ale nie wiem czy mozna tak jezdzic z odpietym podcisnieniem od skrzyni i czy jest to bezpieczne

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: wt mar 21, 2017 9:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
barpawel pisze:
myslalem jakos sie przejechac i zobaczyc co bedzie ale nie wiem czy mozna tak jezdzic z odpietym podcisnieniem od skrzyni i czy jest to bezpieczne


Zmiany biegów będa twarde jak cholera. Trudno mi powiedzieć jak bardzo niszczy to skrzynię i gumy w ukłądzie napędowym, ale ja trochę tak jeździłem właśnie wtedy gdy mi modulator zaczął zalewać świece...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt mar 21, 2017 2:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
https://youtu.be/v7Rx27FgtlQ
Niestety odpiecie modulatora nic nie dało kopci tak jak kopcil i tak jak myślałem jest to prawdopodobnie olej silnikowy i pomysły mi się kończą

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl