MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 8:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 15, 2013 7:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Problem pojawił sie z dnia na dzień. Podczas hamowania silnikiem słychać naprawdę mocne buczenie z okolicy tylnego mostu (podczas jazdy na luzie też, ale mniej). Wystarczy dotknąć gazu i buczenie ustaje. Dodam, że hałasowi towarzyszą niewielkie wibracje. Przy ruszaniu z miejsca też słychać hałas, troche jakby coś ocierało, kolega na stojąc na zewnątrz też słyszal.
Auto wstawiam dopiero w poniedziałek do szamana w związku z wymianą oleju itp., ale tak sobie mysle co to może być:
łożyska w moście lub piastach - może, ale dlaczego buczenie ustaje podczas dodania gazu?
podpora wału - wymieniona w zeszlym roku?
sprzęgła gumowe, tłumik drgań - podejrzewam, że bardziej by stukało lub szarpalo?

Może ktos miał podobny problem?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt sie 16, 2013 1:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
darus pisze:
sprzęgła gumowe, tłumik drgań - podejrzewam, że bardziej by stukało lub szarpalo?


Podejrzewam, że warto ww. podejrzenia sprawdzić. U mnie objawy byłe identyczne i jedno ze sprzęgieł na wale było do wymiany.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: pt sie 16, 2013 10:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Warto tez sprawdzić podporę walu (mimo, ze niby nowa).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt sie 16, 2013 1:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dzisiaj pojeździłem, jest gorzej jak było. To nawet nie buczenie tylko jakby wał walił o podlogę hehe, wibracje większe.
Do poniedziałku auto odstawiam, majster podniesie i będzie widział co jest, na parkingu tego nie zdiagnozuje.
Sprzęgła gumowe nie były ruszane, podpora jest Swaga, czyli teoretycznie porządna, nie wykluczam, że też mogła sie rozsypać.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 11:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Miałem. Sprawdzić właściwe złożenie wału na znaki i jego wyważenie.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 6:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dzisiaj odstawilem auto, zobaczymy co powie majster.
Nie sądzę, żeby wał z dnia na dzień przestawił sie na znakach.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 5:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Okazało się, że łącznik gumowy walu się rozsypał. Dzięki za podpowiedzi.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 6:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No i nie czułeś luzu na układzie przeniesienia napędu?
Ja w 124 czułem ale z innym silnikiem i inną skrzynią.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 9:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hmm, generalnie nie było żadnych stuknięć, żabki były od zawsze przy szybkiej zmianie biegów, szarpanie przy manewrach na półsprzęgle aż buda rzucało. Szarpanie usprawiedliwiałem zużytymi sprężynkami w tarczy sprzęgła.
Po wymianie gumy szarpanie jakby się zmniejszyło, ale pojawiła się dziwna rzecz. Jadąc na poszczególnych biegach na niezbyt wysokich obrotach, naciskając lekko gaz i trzymając go pojawia sie jakby przymulanie auta i żabki. Szaman załatwił uzywaną gumę (podobno w bdb. stanie), bo jak mowił nowa droga (fakt tania nie jest) i taka założył. Przedtem takiego dziwnego przymulania nie było.
Generalnie buczenie i drgania ustały, komfort jazdy sie poprawił, ale wrażenie jakby cos hamowało auto sie pojawiło.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt sie 23, 2013 1:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Nie wiem z którego masz roku to 200d ale czy nie masz siłownika/amortyzatorka na pompie który właśnie powoduje brak żabkowania.
Jak nie masz to pewnie pompa i wtryski do sprawdzenia.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pt sie 23, 2013 1:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Nie wiem, jak w 200D, ale w 250D od pewnego rocznika (bodajże od 1991r.) był wprowadzony dodatkowy system "antyżabkowy". Jak spojrzeć na pompę wtryskową, to z boku na górze jest ta płaska puszeczka od "ssania" (później zamieniona na układ elektroniczny), a na dole jest wtyk dwupinowy, właśnie od tegoż "antyżabkowego" systemu.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt sie 23, 2013 4:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Masz racje, w 300D pompy od zawsze miały elektroniczną biegu jałowego ELR i układ antyżabkowy ARA (chyba, że pokreciłem nazwę). W 250D było chyba od pewnego rocznika, w 200D chyba nigdy. Ja czegos takiego nie mam.
Moja teoria jest taka, ponieważ sprężynki na tarczy sprzęgła są wyrobione, to na dobrym łaczniku gumowym żabki objawiać się mogą w innym zakresie obrotów i obciążenia. Przyzwyczaje się i do tego.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt sie 23, 2013 4:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
To u Ciebie na pewno nie ma dwumasy? U mnie w 250D kombi np. jest, co stwierdziłem z pewnym zaskoczeniem :)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 7:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
kompressor pisze:
Nie wiem z którego masz roku to 200d ale czy nie masz siłownika/amortyzatorka na pompie który właśnie powoduje brak żabkowania.
Jak nie masz to pewnie pompa i wtryski do sprawdzenia.


Amortyzatorek założyłem już dawno, różnica była po załozeniu, ale nie wyeliminowało to wszystkich objawów.

W 200D chyba nigdy nie było dwumasy. Generalnie przed rozsypaniem sie gumy na wale, jeździło się o wiele lepiej, teraz w pewnym położeniu pedału gazu wogóle nie da się jeździć, bo auto skacze jak stara ropucha.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 8:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To sprzęgło, wcześniej te skoki przekładały sie na luz, który niwelował rozwalony łącznik.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl