MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 31, 2012 4:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Problem występuje na rozgrzanym silniku. Podczas jazdy wszystko w normie, jednak wskazówka przy zatrzymaniu spada na zero, po przerzuceniu skrzyni na P idzie może na 1. Nawet przy jeździe np. od świateł do świateł po puszczeniu gazu od razu spada.

Filmik poglądowy z czasów gdy nie spadało jeszcze do zera. (stoję na światłach i zaraz ruszam)

http://filip1125.picturepush.com/album/ ... 5203Z.html


Poziom oleju jest normalny, nie ubywa go jakoś drastycznie. Wymieniałem w kwietniu i dolałem niecały litr od tamtego czasu. Żadnych innych objawów nie ma. Mam się czym martwić? Jak temu zaradzić?

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: pn gru 31, 2012 5:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zaopatrz się w drugi licznik , sprawdzisz wskaźnik.
Jak lipa to musisz sprawdzić zewnętrznym manometrem ciśnienie.
Zmiana oleju również potrafi zmienic wskazania.
Ale nawet przepracowany o konsystencji wody pokazuje cokolwiek na wskaźniku.

Super ten irański ciągnik gdzie go widziałeś?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn gru 31, 2012 7:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
THC pisze:
Super ten irański ciągnik gdzie go widziałeś?


Obwodnica Mediolanu.

Do kwietnia niedaleko więc jak pojadę na zmianę oleju, niech szukają. Liczyłem jednak, że może dzięki Wam znajdę. Może poczekam jeszcze ale w sumie miło mi, że mój forumowy przyjaciel nie zawodzi.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: pn gru 31, 2012 7:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Pewnie padł czujnik ciśnienia oleju. Mam już na półce całą kolekcję. Przeważająca większość pokazywała b.niskie ciśnienie (0-0,3) przy jałowych obrotach, ale mam też parę takich, które zawsze pokazywały max, nawet, gdy ciśnienia faktycznie nie było.


Na górę
Post: pn gru 31, 2012 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Mam taki sam silnik w mojej CE i dokładnie takie objawy ma tuż przed koniecznością wymiany oleju. Olej leje 0w40 castrola, i tak po około roku wskaźnik zaczyna wariować, wymieniam olej i jest spokój. Więc nie wiem o co chodzi, ale ten typ tak ma?

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: czw sty 24, 2013 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Ja w mam tak samo, do tego czujnik się poci.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: wt cze 04, 2013 12:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
W końcu wyszło szydło z worka.
Po wymianie oleju wskazania były trochę lepsze ale wciąż niezadowalające. Jeździłem dalej obserwując stan oleju i wszelkie inne objawy - nic szczególnego się nie wydarzyło. Dziś pojechałem do serwisu Boscha i okazało się, że czujnik był uszkodzony. Pomiar ciśnienia w silniku wykazał 4 bary przy 3000 obr. (podobno fabryczne winno być w granicach 4-4,5)

Koszta:
Czujnik (FAE 14730) - 165zł
Robocizna (pomiar ciśnienia, wymiana) - 100zł

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: wt cze 04, 2013 8:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
filippo pisze:
Dziś pojechałem do serwisu Boscha


Kiedyś tak naprawiłbyś auto [hihi]
Obrazek
Obrazek

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: wt cze 04, 2013 9:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Tu mnie masz.
Wtedy nie miałem dziewczyny nawet i zarabiałem 1200zł/miesiąc a teraz mam żonę i dwoje dzieci i zarabiam trochę lepiej tyle, że wtedy miałem w cholerę wolnego czasu a teraz jestem zaledwie tydzień z miesiąca w domu a resztę w trasie i to bywa największą przeszkodą przed własnoręczną robotą. Nie ukrywam, że żałuję prawie za każdym razem, że nie zrobiłem czegoś samemu ale z drugiej strony piekarz piecze chleb, mechanik naprawia samochody a kierowca przewozi towary i jakby każdy wszystko robił sam to też nie byłoby dobrze.
W tym przypadku jednak ciężko byłoby mi samemu zmierzyć ciśnienie bo nawet nie każdy mechanik ma taki sprzęt.
Pozdro i dzięki za zdjęcia - żona się ucieszyła.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: czw cze 06, 2013 4:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Heniex mi wjechał na ambicje i dziś się pobawilem w naprawę czujnika temperatury zewnętrznej, tego co pod tablicą rejestracyjna. Objawy uszkodzenia były takie, że wyświetlacz pokazywał najpierw 57,5 st.C a po kilku dniach przestał pokazywać cokolwiek. Poszperałem na forum i naprawiłem samodzielnie. Działa wiec satysfakcja jest bo pogrzebałem i do tego zaoszczedzilem sporo kasy.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: czw cze 06, 2013 11:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Czujnik, ehhh

Bądź bohaterem zmień sam olej. [palacz] [palacz] [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt cze 07, 2013 9:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Weź się. Nie raz zmieniałem olej ale nie robię już tego bo taniej wychodzi jak się to robi u mechaników a poza tym nie mam co ze starym zrobić a to nieekologicznie go gdzieś wylewać.
Znam takich co nie wiedzą co to lutownica więc wymiana termistora byłaby dla nich niewykonalna a samo rozebranie czujnika było dość skomplikowane.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: pt cze 07, 2013 1:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Sam się weź, bo Ci podeślę przepis na karkówkę, a tego juz sam nie zrobisz :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt cze 07, 2013 7:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Zdziwiłbyś się :) To, że jestem wege nie oznacza, że nie umiałbym przygotować ścierwa.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: pt cze 07, 2013 8:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Taka myśl mi się nasunęła.
Nie jem niczego co ma oczy .
Karkówka oczu nie ma:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl