MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 31, 2013 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Witam.
Jeszcze nie przyszła wiosna, jeszcze nie wyjechałem na dobre z garażu a już pojawiła się pierwsza niegroźna awaria. Dziś poodpadały mi osłony(?) z tłumika pierwszego (kat?) i środkowego, ostatni jest tylko dziurawy. Rury pomiędzy nimi też mają więcej wspólnego z rdzą niż z metalem.
I tu pojawiają się problemy i pytania, na które ciężko mi znaleźć odpowiedzi...
1. Czy pierwszy tłumik jest z katalizatorem czy bez, jak to sprawdzić? EPC sugeruje trzy rożne rozwiązania dla silników M103/104. Ten jest w przyzwoitym stanie i mógłby zostać, jeśli brak osłony górnej i dolnej nie będzie miał wpływu na jego pracę, tj. temperatura nie będzie za duża i nie wypali mi dziury w podłodze?
2. Czy są zamienniki środkowego tłumika czy zdany jestem tylko na BOSALa (cena detaliczna w IC 607zł) lub używkę. Czy da się przerobić tłumik z sedana do coupe?
3. Czy zamienniki ostatniego wydechu po 120-150zł na allegro są coś warte, czy szukać dobrej używki?
Garstka informacji, które mogą być pomocne:
Rok produkcji 1992
Silnik M104
Moc 162kW (220KM)
Kolor zielony

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 9:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Wojkek pisze:
Kolor zielony

Jak zielony to tylko oryginały !!!

Gdybyś miał auto czarne lub srebrne to mógłbyś spokojnie wsadzić zamiennik i nikt by nie zauważył ale w zielonym widać każde odstępstwo od oryginału.

Napisz jeszcze jaką masz tapicerkę i czy masz drewnianą kierownicę [zlosnik] - to wszystko ma wpływ na dobór tłumików.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 12:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Obrazek

Twój wydech to rysunek najniżej.
W m103 są dwa małe katalizatory zaraz za kolektorem i jeden duży pod autem przed sondą.
Może wydawać się Tobie, że pierwszy tłumik od strony silnika to tłumik,ale to jest katalizator, przed nim jest sonda wkręcona .
Drugi i ostatni jest taki jak w M103 .
Nie odpadła osłona tylko warstwa poszycia, a to już stanowi o wyeksploatowaniu .
Z praktyki wiem, że mając komplet drożnych katalizatorów , nie zorientujesz się czy masz pod samochodem środkowy tłumik czy go nie masz.
Możesz założyć używane oryginalne tłumiki od 300E czy nawet 260E, środkowy i końcowy.
Najtrwalsze są oryginalne lub bosal czy podobnych firm.
Ale asmet o ile mają w ofercie, a chyba do M103 mają też spełni swoją rolę.
Jak będziesz miał okazję i cały układ na stole to warto wydrapać z katalizatora pierwszą warstwę od strony silnika.
Wycinać nie jest dobrze, a kupić nowy to drogo bardzo.

wejdź pod auto i zobacz co masz , ale pewnie to co na rysunku.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 5:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Dzięki THC, jest dokładnie tak jak mówisz.
Teraz muszę znaleźć tłumik środkowy od 300CE, czy może być też od 260E lub 300E bo da się je skrócić??? Ostatni jest identyczny we wszystkich wersjach więc nie stanowi większego problemu.
Czy bez tej warstwy poszycia na katalizatorze da się jeździć???

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 6:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Długość można zmienić no i da się z tym jechać.
Tłumiki są na allegro czy ogólnie do kupienia.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 8:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
THC Ty to "człowiek dusza" jesteś .Chwała Ci za to [palacz]

_________________
V


Na górę
Post: wt kwie 16, 2013 10:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
było trochę na ten temat tu http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=40749&hilit=ferroz Powiem tak mam te tłumiki od 3 lat i wszystko gitara. Niestety do mojego nie mieli, a więc rury tłumika środkowego od sedana zostały skrócone o pięć (może o siedem) centymetrów, i pasuje idealnie. Jeśli chodzi o jakość jestem mega zadowolony.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl