MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 1:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 27, 2013 9:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,
Korzystając z wolnej soboty ruszyłem do prac przy w114.
Od dłuższego czasu zbierałem się do tematu silnika. Auto jeździło ale daleko było mu do ideału, słyszałem głośny rozrząd i za duże luzy zaworowe których nie dało się już dobrze wyregulować.
Dodatkowo na 4 i 6 cylindrze było mniejsze sprężanie - obstawiłem na głowice która nie była przystosowana do bezołowiówki i wymagała weryfikacji.
Do tego wcześniej nie miałem okazji zweryfikować ślizgu napinacza - a to tez dobrze jest sprawdzić.

Trochę się namęczyłem ale udało się zdjąć głowicę do weryfikacji. Silnik na razie zostawiłem w aucie - jest to bardziej czasochłonne i następnym razem od razu wyjmę całą jednostkę.

Co stwierdziłem w silniku:

Największy problem to nadstawka i wałki rozrządu. Krzywki wałków nie maja uszkodzeń, natomiast są wytarte w obejmach nadstawki. Nadstawki są zniszczone w miejscu styku z wałkiem.

Nie wiem - co mogło być powodem - być może zatkane kanały olejowe. Wałek ssący jest uszkodzony tylko na jednej podporze z 3. A wydechowy na 2 tylnych z 3 albo przeciągnięcie rozrządu.

Głowica - do weryfikacji ale wygląda normalnie, na pewno ma przecieki na uszczelnianiu zaworów.
Dół - wygląda na zdrowy, bez progów. Ale jeszcze go dobrze zweryfikuję.

Przy okazji "sprzątam" komorę silnika Smile

Mam parę pytań:

- Które wersje silników m110 maja te same wałki rozrządu i nadstawki jak w wersji z D-jetronic 185KM? Czy są "kompatybilne"?
- Czy możliwe jest wstawienie tulei w wytarte miejsca nadstawki głowicy? (sam w to wątpię ale pytam)
- Czy wszystkie głowice m110 mają takie same zawory?
- Czy wszystkie m110 mają kształt tłoka - jak na zdjęciu?
- Czy silnik z wtryskiem k lub ke o podobnej mocy - będzie miał taka samą budowę, sprężanie i czy zadziała poprawnie z d-jet?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Napisze - czego sie dowiedziałem:
tulejowanie nadstawki - jest mozliwe!
Większość m110 ma identyczne walki i tłoki( 156km -177km - 1285km) - oprócz silników do gelendy
k-jet mozna przeksztalcic do d-jet przez wymiane kompletnego osprzetu..

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 9:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wowek pisze:
Większość m110 ma identyczne walki i tłoki( 156km -177km - 1285km) - oprócz silników do gelendy
k-jet mozna przeksztalcic do d-jet przez wymiane kompletnego osprzetu..

A nie myślałeś by po prostu wstawić tam K-Jetronica lub jakieś nowocześniejsze rozwiązanie typu MegaSquirt?

http://www.mercdjetmegasquirt.britautorepair.com/

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 10:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
voytas pisze:
K-Jetronica lub jakieś nowocześniejsze rozwiązanie typu MegaSquirt?

D-jet jest oryginalny i dobrze wyregulowany działa nie gorzej niż k-jet. Jedyny problem to że nie by popularny i trzeba go bardzo dobrze poznać aby diagnozować usterki.
Zmiana na megasquirt - była by fajna do codziennej jazdy i na pewno auto było by bardziej ekonomiczne - co w 43 letnim pojeździe na niedzielne przejażdżki nie jest tak pożądana cechą jak oryginalność konstrukcji

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 1:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wowek pisze:
voytas pisze:
K-Jetronica lub jakieś nowocześniejsze rozwiązanie typu MegaSquirt?

D-jet jest oryginalny i dobrze wyregulowany działa nie gorzej niż k-jet. Jedyny problem to że nie by popularny i trzeba go bardzo dobrze poznać aby diagnozować usterki.
Zmiana na megasquirt - była by fajna do codziennej jazdy i na pewno auto było by bardziej ekonomiczne - co w 43 letnim pojeździe na niedzielne przejażdżki nie jest tak pożądana cechą jak oryginalność konstrukcji


Dokładnie, a poza tym to, z tego co pamiętam, M110 z K-Jet-em nie mieści się do /8.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 7:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Dziś mam wenę i odpisuje sobie sam...
Dla innych użytkowników - nie wszyskie m110 mają takie same tłoki...
Dzięki gościnności kolegi hruscika obejrzałem sobie wnętrzności silnika m110 z w126 - nowszy z układem mechanicznym k lub może KE
Tłoki nie maja zagłębienia na zwór ssący a "szpice" które pasują do "wklęsłych" zaworów.
W moim silniku zawory są płaskie.. Ciekawe co się dzieje po zmianie układu zasilania z K na D... niby sprężanie jest, iskra też to powinno pracować.. ale komora spalania ma inny kształt...

Działa dalej... silnik czeka od dziś na stole :)

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 10:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,
Pytanie gdzie znajdę parametry:
Średnica tłokow pierwszy, drugi, trzeci wymiar? Na tlokach odnalazłem napis STD 1, czy to nadwymiar 1mm, czy pierwszy wymiar?
Jak są oznaczone panewki? Jakie są wymiary standartowe?

A ijeszcze czy mamy lekturę do m110 względemm momentow dla głowicy?

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 9:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wowek pisze:
A ijeszcze czy mamy lekturę do m110 względemm momentow dla głowicy?

W necie można znaleźć serwisówkę od W116, jest tam opis M110:

http://handbook.w116.org/matrix6.htm

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 11:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Dzięki! Właśnie czytałem rano i załapałem tam wszystkie potrzebne wymiary! Dzieki

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 9:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Wowek pisze:
silnik czeka od dziś na stole :)

Silnik umarł! Ale dzięki koledze Mitu mam nowego pacjent na stole. Wymaga remontu ale jest w dużo lepszym stanie i nie był wcześniej nieudolnie naprawiany. Nigdy nie miał zdejmowanej głowicy i był jeszcze na oryginalnych panewkach.

Obrazek

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl