W W202 moje zony (tez klimatronik ale w przeciwienstwie do Janfocusa przedliftowy) wichura wlacza sie od ok. 15 bar na displayu w trybie serwisowym i rozlacza sie przy ok 12bar. Za wlaczenie sprezarki odpowiedzialny jest (tak na 99%) czujnik cisnienia wkrecony w filtr-osuszacz. Przy b.niskim cisnieniu czynnika nie wlaczy sie sprezarka celem ochrony przed zatarciem, przy b.wysokim tez sie sprezarka wylaczy. Co z kolei steruje praca wentylatora nie wiem ale wydaje mi sie, ze sterownik klimy. W 202 przedliftowej wentylatory kreca sie ze stala obnizona predkoscia (obroty obniza opornica ceramiczna). W moim W210 tez mam (pod nadkolem) sterownik wichury i wentylator chlodzacy czynnik plynnie zmienia obroty.
Nie wiem, ktorego roku jest Twoje W202, a z tego co czytalem na forum W202 to egzemplarze przed i poliftowe to calkowicie inne samochody jesli pod uwage wezmiemy ich instalacje el. Twoj steronik obrotow sugeruje wersje poliftowa.
Sprawdz opornice ceramiczna tych wentylatorow, o ile oczywiscie jest (nie pamietam dokladnie gdzie jest - nie ma mnie w domu) ale chyba gdzies w okolicy przedniego pasa lub nawet na tej oslonie plastikowej wentylatorow. To taka kremowa, podluzna kostka z 2 drutami, material przypomina kostki od zyrandoli z lat 60-70
Jej zadaniem jest spowolnienie pracy wentylatora, a cieplo ktore sie przy tym wydziela absorbuje ceramika, ktora zniesie wiele.
Przy temp. cieczy chlodzacej silnik ok.110C wentylatory chodza na full bez udzialu opornicy (osobny obwod)