MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 02, 2025 11:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 19, 2011 6:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Tak, kilka drutów pękło. Czyli teraz trzeba go sprawdzić oscyloskopem? Kompletnie nie znam się na elektronice [zlosnik]

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 8:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
No jeżeli kilka drutów pekło to jest do wymiany, bedą zakłócenia synału.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 8:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Czyli mamy przyczynę? Ale i tak centralka, moduł i cewka w drodze ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 8:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Z tego czujnika już raczej nic nie bezie - ukręci się ekran do końca prędzej czy później.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 9:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kabel czujnika już dokonuje żywota. Jednak to co na zdjęciu o ile czujnik działa i ma sensowną oporność nie będzie przyczyną awarii - kabel przewodzi prąd - działa.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 11:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
To czekamy na przesyłkę ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob gru 24, 2011 10:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Wymieniłem cały komplet. Odpalił po podłączeniu rozruchowego na krótko. Trzymał 3000 obrotów. Będę kontynuował wojnę po Świętach ;) Czy centralka sterująca łapie błędy? Jeśli tak to da się je jakoś skasować?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pt kwie 20, 2012 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam. Podepnę się pod temat. Mam podobny problem czyli wtrysk rozruchowy nie leje kiedy kręcę rozrusznikiem na ciepłym silniku.
Jutro chcę zrobić test wyłącznika termiczno-czasowego na zimnym silniku i tu rodzi się pytanie:

Czy tylko ten wyłącznik jest odpowiedzialny za pracę tego wtryskiwacza w zależności od temperatury a potem jak silnik jest ciepły to przejmuje tą rolę jakiś przekażnik lub impulsator jak jest to w fordzie capri???

Czy wtrysk rozruchowy działa tylko na zimnym silniku i potem już przestaje bo też się spotkałem z takimi teoriami.
Prosze o pomoc.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 10:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
neocc pisze:
test wyłącznika termiczno-czasowego

Nie w każdym to jest. U mnie steruje czarny przekaźnik, ten od pompy paliwa.
Wtrysk działa chwilę, na zimnym silniku i kiedy jest zimno.

Tu masz literaturę po polsku:

http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955941.pdf
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955773.pdf
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 218455.pdf




Co do odświeżenia tematu. Auto pali. Nie ma wolnych obrotów. Napięcie na potencjometrze przepływomierza 0.0V. Dziś sprawdziłem wiązkę pod maską. Wygląda, że wszystko OK. Wypełnienie ok. 58%.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 2:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
To u mnie jest chyba podobnie przekaźnik od pompy podaje 12V na rozruchowy i wyłącznik termiczno-czasowy go rozłącza. Ale czy wtrys działa też na ciepłym silnikiu???

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 11:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
chmielo pisze:
Wtrysk działa chwilę, na zimnym silniku i kiedy jest zimno.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt maja 22, 2012 12:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Z braku czasu temat się ciągnie. Auto gaśnie na wolnych. Potencjometr, z dobrymi ścieżkami wskazuje 0.14V i nie reaguje na regulacje. Gdy obroty są poniżej 1000 ekonomizer podnosi się trochę.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt maja 22, 2012 12:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
chmielo pisze:
Potencjometr, z dobrymi ścieżkami wskazuje 0.14V i nie reaguje na regulacje.

No to trzeba dojść czego jest źle... Bo to cuda jakieś.
Wyjąć wtrysk, sprawdzić kalosz.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt maja 22, 2012 9:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Było robione. Ale podmienię kalosz na inny ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt maja 22, 2012 10:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak naciskasz klapę i napięcie na środkowym pinie pot. idzie do 5V bo musi - to czego nie da się uzyskać 0.7V?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl