MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt lut 21, 2012 8:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Kolejny artykuł z tego cyklu:
http://www.klasyczny.com/subiektywny-te ... 124-kombi/

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 9:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Ten kombiak jest na allegrze do sprzedania, ale jak to w tekście autor zaznaczył jest już trochę "zmęczony".

Z biegiem lat, z nie małym zdziwieniem, dochodzę do wniosku, że W124 naprawdę może podzielić "losy" W123 i stać się porządnym klasykiem. Jeszcze 5-6 lat temu mocno w to wątpiłem, bo w porównaniu z prostym W123 jest to już jednak model mocno skomplikowany, choć na szczęście pozbawiony tego co najgorsze i najbardziej zawodne - elektroniki. I to chyba będzie jego siłą ...




... tylko czy za 10 lat nie zaczniemy w podobny sposób patrzeć na W210?

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 10:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
broneq pisze:
... tylko czy za 10 lat nie zaczniemy w podobny sposób patrzeć na W210?


Nie, bo to je trzeba będzie już ratować. One nie przezyją tyle, niestety. W124 jednak ma trochę dłuższy obliczony żywot.

A W124 jest na prostej i szerokiej drodze do stania się nową beczką. [zlosnikok]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 11:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
krasuss młodszy pisze:
broneq pisze:
... tylko czy za 10 lat nie zaczniemy w podobny sposób patrzeć na W210?


Nie, bo to je trzeba będzie już ratować.


No właśnie. W210 już dawno zostanie zjedzone przez rude korniki.
Szkoda, bo jak dla mnie fajne są, ale co z tego jak to nawet rdzewieje stojąc w garażu.

Jednostki napędowe z pierwszych lat produkcji równie dobrze dają sobie przecież redę.
Dopiero m.in. era CDI zmienia postrzeganie bezawaryjności MB...pewnie w dużej mierze
dlatego, że nie pojedzie na bele czym ;)

Takie czasy są od kiedy projektowaniem pojazdów zajęli się księgowi, zamiast inżynierów :(

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 12:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
broneq pisze:




... tylko czy za 10 lat nie zaczniemy w podobny sposób patrzeć na W210?



Popaczysz sobie chyba w muzeum wątpliwej jakości techniki.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 12:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Jedno jest pewne - ich przebiegi (zarówno W124 jak i W210) na allegro się nie zmienią :)

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 1:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
LiveLetDie pisze:
Jedno jest pewne - ich przebiegi (zarówno W124 jak i W210) na allegro się nie zmienią :)
Mój znajomy handlarz mawia, że cena jest stała, a przebieg jest do negocjacji ;) [jezyk5]


Nie mniej jednak W124 mają różne problemy, których W123 nie miały. Z punktu widzenia AD 2010+ problemy W124 są błahe i łatwe do usunięcia, jednak jeszcze około roku 2000 miło sie o tym, że to W123 jest ostatnim prawdziwym MB i wymieniało się jako wady W124 - drogie w utrzymaniu wielowahaczowe zawieszenie, usterki klimy, mniej wytrzymałe (względem W123) przeniesienia napędu...
W210 od dnia premiery podobają mi się (w przeciwieństwie do W211), jednak ich wady (korozja, coraz więcej elektroniki, Ciag Dalszy Inwestycji) dziś wydaja się duże i ciężkie do naprawy. Po prostu nie wiem, czy z czasem nie okaże się, że to są wady pokroju wielowahaczowego zawieszenia W124...

Kilka lat temu na nieistniejącym śp forum Youngtimer.pl był temat, który bardzo burzliwie się toczył o tym co jest a co nie jest i będzie youngtimerem i moim zdaniem, które wtedy też napisałem, na każde auto przyjdzie czas "youngtimerowości", po czasie "starości i korozji".

Owszem, mniej ich pewnie dotrwa niż W124, ale też dotrwają.

Legenda W124 wiąże się także z tym, że po prostu jest ich dużo. Ale podobnie jak kilka lat temu W123 tak i W124 w wersjach taksówkowych przestają się pojawiać. Każda maszyna ma swój koniec i z każdą kolejną generacją następuje on wcześniej niż u poprzednika - W123 vs W124 też to widać.



offf ... chyba nieco przesadziłem z tą filozofią :roll: :roll: :roll: więc zmniejszyłem czcionkę, żeby tak nie kłuć w oczy [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 1:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak wykorzystując potencjał bronqa to co się stało z youngtimer.pl?
Może być długo.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 3:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dziwiła mnie ta nerka na błotniku, ale doczytałem, że fabrycznie było to 300turbo hehe. Powiedziałbym, że artykuł obiektywny i na wyzszym poziomie mimo, że egzemplarz nie najlepszy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 4:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
darus pisze:
Dziwiła mnie ta nerka na błotniku, ale doczytałem, że fabrycznie było to 300turbo hehe. Powiedziałbym, że artykuł obiektywny i na wyzszym poziomie mimo, że egzemplarz nie najlepszy.


A czemu uwazasz, ze na wyzszym poziomie? Bo nie mial zbyt wielu uwag do auta? [hehe] Takie same wypociny, niczego nie wnoszace nawet dla laika. Subiektywne odczucia po oblataniu auta przez kilka dni. Kiedys w jakims niemieckim pismie czytalem bardzo obszerny material dotyczacy 124. Zaproszono kilku wlascicieli, tak aby modele byly rozne (limo, kombi, qp) z roznymi silnikami, skrzyniami itp. Zrobiono porownanie, spalanie, osiagi itp. Podparto sie materialami archiwalnymi, zalaczono tabelki porownawcze ... a calosc czytala sie lekko i przyjemnie, bo nikt nie wnikal w niezrozumiale dla wiekszosci detale techniczne. U nas poziom nie ten i zapewne budzetow nie ma na takie zabawy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 7:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Może nie jest to profesjonal, ale nikt nie krytykował auta z lat 80-tych za brak poduszek powietrznych i innych bajerów uzywając przy tym efektownych wyrazeń i porównań. Opisał wrażenia z jazdy i zdawal sobie sprawe, że pewne defekty sa spowodowane nieidealnym stanem technicznym.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn mar 12, 2012 10:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Powiem tak. Mój "złom" W124 ma już 20 lat i wcale nie spieszy mu się do huty. Rok temu oglądałem pięknego W210 CDI do sprzedania za... no właśnie, kolega chciał go wpizdu oddać nawet za 10 tys zł... Auto chyba z 2000 roku. Pokazał mi rdzę pod uszczelkami i w innych ciekawych, typowych miejscach... Ale co ja się będę, wiecie o czym mówię...
Chodzi mi o to, że moja Lalunia wydaje się być wiecznym autem. Nie wiem ile jeszcze pociągnie, ale mam dziwną pewność, że jeszcze moi wnukowie nią pojeżdżą (dzieci jeszcze nie mam) :). Rdzy nadal na niej nie widać, silnik chodzi jak marzenie. Ostatnio mało nią jeżdżę, ale każdy nawet 50km wyjazd jest jak święto. Satysfakcja z płynnego pokonywania każdego kilometra jest niepomiernie większa od jazdy nowym plastikowym jeździdełkiem, nawet klasy średniej wyższej :).
Co do ekonomizera, u mnie takowego nie ma i nie było. Temperaturę otoczenia też mogę odczytać z deski, bo miał to fabrycznie (szwajcar). Tak więc dziennikarzyna bzdury pisze.
Awarie? 1,5 roku temu miałem poważną awarię silnika - zaczęła puszczać uszczelka głowicy :P. Przy Waszej pomocy (manuale) zrobiłem to sobie pod domem podstawowymi narzędziami. Do tego w tamtym roku wymiana kilku elementów zawieszenia i wydechu i auto wygląda i jeździ jak nowe...
Generalnie Lalunia ma u mnie dożywocie, a że raczej długo pożyje to i się tylko cieszyć :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 11:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
THC pisze:
Tak wykorzystując potencjał bronqa to co się stało z youngtimer.pl?
Może być długo.
Ja znam historię od strony krakowskiej (więc w sumie założycielskiej). Ekipa tworząca Yt.pl zaczęła się rozjeżdżać już tak koło 2008 roku. Nikt się nie kwapił do moderacji forum, robił się bałagan. W końcu zaczęły się pojawiać przecieki o tworzeniu nowego portalu yt.pl. Niestety pozostałym po yt.pl członkom ekipy zaczęło zależeć na kasie i zaczęli wymyślać dziwne rzeczy typu jakieś wpisowe itd. Forumowicze (w tym ci najwierniejsi z pierwszej krakowskiej i poznańskiej ekipy ) zaczęli się buntować. W Poznaniu chyba do dziś działa grupka wywodząca się z yt.pl. U nas natomiast powstał ten wspomniany następca Yt.pl nazywał się THE CLASSICS i jak szybko powstał tak szybko padł. Logo (w porównaniu z kultowym wręcz logo yt.pl przedstawiającym zarys profilu amerykańskiego mussel-cara w wersji fastback) miało postać orła i od razu zostało wykpione przez nas. Portal był przekombinowany i ciężko się było po nim poruszać. Przez to dość szybko upadł... a z nim pozosatłość forum yt.pl. Potem urodziły się oldtimery.pl gdzie dziś pojawia się większość ekipy forumowej starego krakowskiego yt.pl. Chłopaki, którzy stanęli najmocniej w opozycji do "theclassisc" utworzyli w krakowie inicjatywę pt "KKN - Krakowskie Klasyki Nocą" i spotykają się przy różnych okazjach, wspomagają organizację rajdów zabytków w naszej okolicy i na pomagają przy "Nocy Muzeów" w Muzeum Inzynierii Miejskiej w Krakowie. Pewnie robią też inne rzeczy, ale nie mam niestety czasu śledzić tego na bieżąco.
Przykre to, bo youngtimer.pl miał potencjał, pasjonatów użytkowników, świetny rajd dla amatorów i ... to nie wystarczyło.

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 12:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Typowo polskie :). Cos sie zaczyna rodzic w raczkujacym biznesie i zaraz pojawiaja sie podzialy, rozlamy, podgrupy ... Szkoda.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl