MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 16 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 07, 2011 12:06 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
http://www.racingforum.pl/index.php?s=3 ... ntry884849 tutaj jest troche o zaplonie, stuku itd.... jesli nie ma do m119, no to trudno, trzeba tworzyc od podstaw :) najlepiej zbierac info z sondy lambda, stukowego i egt, to gwarantuje pelna poprawnosc zestrojenia mapy zaplonu i paliwa...

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt lip 01, 2011 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Odswieżę trochę temat,
mam problem u siebie z obrotami a dokładnie tylko tego jednego parametru mi nie wykrywa MS, pozostałe czujniki sa wykrywane, układ zlutowany jest na odczyt z minusa cewki, nie jestem elektronikiem i nie wiem jaki ma to wpływ ale, brakuje na płytce kondensatora C12 i C30. Miernikiem sprawdziłem i do D1 sygnał dochodzi od przerywacza.
Wygląda to tak:
http://img232.imageshack.us/i/imag0334l.jpg/
http://img694.imageshack.us/i/imag0333x.jpg/
http://img40.imageshack.us/i/imag0331o.jpg/
porównywałem z tym schematem:
http://img171.imageshack.us/i/points.gif/
macie jakieś propozycje, bo chyba przelutuje układ na odczyt z VR jak dalej nic z tego nie będzie.
voytas pisze:
Nie chciałbym być marudny, ale MS-1 można podłączyć 8 przewodami co z resztą można zobaczyć na fotkach dostępnych na forum msruns.

...

voytas co masz ustawione w konfiguracji "Power cycles", bo wg manuala żeby zczytywał obroty z cewki powinno być wszystko na "OFF"

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt lip 01, 2011 7:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mark2222 pisze:
mam problem u siebie z obrotami a dokładnie tylko tego jednego parametru mi nie wykrywa MS, pozostałe czujniki sa wykrywane

Nie bardzo rozumiem na czym polega problem.

W jakim stanie masz MSa? Auto chodzi już na elektronice czy na razie jeszcze na K-Jetronicu a elektronikę dopiero podłączasz?
Jeśli to drugie to wklej jakieś logi...

Co to znaczy że masz problem z obrotami? Nie masz sygnału z cewki? Sygnał jest niestabilny? Są zakłócenia?

Poczytaj w necie o tych kondensatorach - jeśli to są nazwane "Ed" i "Dave" to zdecydowanie powinieneś je wlutować w schemat wtedy gdy masz zakłócenia w odczycie sygnału RPM.
Jakby coś to zapraszam do rozmowy na gg - będzie szybciej :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 9:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
z tego wszystkiego brakło mi wczoraj czasu na odpisanie
na razie na stole mam to wszystko, obroty mam wiertarką robione ;)przerywacz mam jeszcze tzw "platynkowy" w imadle i iskra jest na cewce, ma krótko jest to podpięte ale jak najbardziej działa, sygnał z tego przerywacza czyli "minus" dochodzi mi do diody D1 i na tym koniec.
Problem jest że w ogóle mi nie wykrywa sygnału jak uruchomię MegaTune albo Tuner Studio.
Za daleko mam garaż od domu i nie mam tak dostępu do neta, chociaż przydałby się bardzo.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 10:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Skoro i tak już masz sprzęt to nic nie stoi na przeszkodzie aby częściowo podłączyć go już w aucie:
  • Czujniki temperatury
  • MAP
  • Minus z cewki
  • Pozostałe sygnały wejściowe
W ten sposób jeszcze zanim uziemisz auto możesz sprawdzić jak to się będzie zachowywało w czasie pracy silnika. U mnie w ten sposób namierzyłem spore zakłócenia w sygnale RPM...

Po co kombinować "na stole"? No chyba że zbudowałeś symulator... LINK

PS
Jak masz płytkę v3.0 to chyba trzeba jeszcze odpowiednio skonfigurować wejście RPM zworką?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 11:20 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
fajnie chlopaki, ze jest wspolpraca... :) ja wrzucam do siebie to wszystko i po prostu idzie mi to jak po grudzie. wygiecie przewodow ASD, a szczegolnie tego jednego grubego to jest nie lada wyczyn, tym bardziej jak juz jest jakos poprzeginany.... Mark, masz tak polutowane jak inni do ujemnego bieguna cewki... moze byc tak, ze w transporcie padl Ci ten Zenek co jest na jednym zdjeciu. niestety poczta polska nie zbyt delikatnie obchodzi sie z paczkami i czesto zenki po dotarciu na miejsce sa do wymiany :/

_________________
Kuba


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 10:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
wg tego schematu ze stronki: http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... nts_v3.htm
Załącznik:
Ign_fuelOnly_v3.jpg
Ign_fuelOnly_v3.jpg [ 14.67 KiB | Przejrzano 2657 razy ]

kubeq_sq pisze:
moze byc tak, ze w transporcie padl Ci ten Zenek co jest na jednym zdjeciu

masz może symbol tej diody Zenera, bo w BOM-ie widnieje jeszcze po staremu, a pasuje coś kobiecie w sklepie powiedzieć co chcę [zlosnik] bo inaczej wywali :o na mnie co ja do niej mówię i się nie dogadamy.
Nie wiem czy dobrze zapytam, ale jeśli się mylę to mnie poprawcie, co powinno być na wyjściu OptoOut, jaki to jest parametr?? da sie to jakoś sprawdzić, żeby mieć pewność, że układ jest dobry???
Poprawcie mnie jeśli źle rozumię ten schemat:
sygnał minus z przerywacza jest zamieniany przez U3 na sygnał + rozpoznawalny dla procesora???? Do U3 doprowadzana jest VCC rozumiem, że jest to +5V??

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 10:45 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
no dobrze rozumiesz... ten Zener to wlasnie ta dioda, ktora masz zaznaczona strzalka... ja chyba wlutowalem Ci 24V, bo takie najlepiej sie spisuja. symbol w sumie nie potrzebny Ci do elektronika, powiesz kobiecie ze chcesz 24V Zener chyba 1,5wat. mniejsze daja fals triggering i zaklocenia.... zobacz czy masz polaczone zworki xg1 i xg2 pod plytka... :) jesli chodzi o rozkminke U3 to ogolnie rzecz ujmujac dobrze myslisz. sprawdz czy dobrze jest wlozony w podstawke, bo moglem sie tutaj pomylic. pierwsza nozka musi byc w lewym gornym rogu. dodatkowo zrob foto spodu plytki.

_________________
Kuba


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 7:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
kubeq_sq pisze:
dodatkowo zrob foto spodu plytki

http://img232.imageshack.us/i/imag0334l.jpg/
tak to wyglądało, ale ja to przelutowałem, w jednej ścieżce nie było przejścia, ale tez nie pomogło.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 7:37 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
i tu chyba bedzie pies pogrzebany. zrob lepszej jakosci ja jak wroce z roboty to przyjrze sie dokladniej tej plytce, bo cos mi tam nie pasuje.... wlasnie pod u3. zaznacz co dolutowales....

_________________
Kuba


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 4:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Nie wiem czy to dobrze jest, kubeq_sq podrzuć mi layout tej płytki to spróbuje jakoś polutować przejścia
Załącznik:
IMAG0342.jpg
IMAG0342.jpg [ 29.54 KiB | Przejrzano 2614 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 9:04 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
Panowie, powstaje Polska wersja ms-a...bardzo fajnie sie zapowiada, bedzie miala wbudowany kontroler sondy szerokopasmowej, wiec nie trzeba kupowac juz zestawu lc1, ktory kosztuje 200 dolcow, wbudowana kontrole stuku itd... gdyby ktos byl zainteresowany, to prosze sie ze mna kontaktowac.... bedziemy negocjowac ceny itd... :)

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=90262

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 9:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Z MS'em to ma tyle wspólnego, że też jest komputerem standalone [clown]

Śledzę tamten wątek od początku i dla miłośników streszczenia:

Prezentacja EMU

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2012 9:45 am przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt sty 13, 2012 9:44 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
Tak, prawda... :)

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 10:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wygląda nieźle, z tego co czytam to chyba wiedzą co robią z sygnałami analogowymi a nie tylko piszą kod. Mam nadzieje, że nie naprawiają layoutu płytki softem ;-).
Ciekawe jak będzie wyglądał sterownik szerokopasmowej bo z własnego doświadczenia wiem, że zrobić urządzenie precyzyjne nie jest łatwo.
Sądząc po sukcesie MSa z całymi swoimi wadami to rynek powinien to łyknąć.
Ja jednak pozostanę wierny projektom - open source.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 16 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl