MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 12:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 06, 2011 8:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jasne, z mitów na temat tego wskaźnika ciśnienia oleju można by książkę wydać :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 11:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Witam!

Georem - słuszna uwaga i mój błąd podczas pisania. Faktycznie po remoncie silnika poprawił się stopień sprężania na cylindrach ;) a nie jak napisałem ciśnienie oleju. Natomiast ciśnienie oleju oczywiście mowa o wskaźniku, który pokazuje w skali od 0 do 3 na zimnym silniku jest ok. a po rozgrzaniu zaczyna się cała zabawa. Samochód był u specjalisty, który regulował sprawdzał i powiedział, że czujnik położenia przepustnicy jest ok. zrobił regulację, sprawdził sondę itd. Według niego wszystko było i jest ok. Problem widział w silniku, a to było przed remontem (sugestia wyciek spod głowicy, niski stopień sprężania jak na ten silnik w cylindrach).
Słuszna sugestia, co do modułu? Tego nie sprawdziłem. Czy jest ktoś w stanie sprawdzić czy moduł jest właściwy przy tym silniku? Myślę o podaniu nr nadwozia i nr modułu?
Może tu jest problem :( tylko pytanie czego dzieje się tylko tak na rozgrzanym silniku?


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 11:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Ok i sytuacja wygląda następująco moduł o nr BOSCH 0 227 400 706 i jako część MB nr 007 545 07 32. Samochód jest z roku 1990 z silnikiem 5.0 litra


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 2:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Kolor pisze:
słuszna uwaga i mój błąd podczas pisania. Faktycznie po remoncie silnika poprawił się stopień sprężania na cylindrach ;)


ARGH! Ciśnienie sprężania, a nie stopień, który się na pewno nie zmienił.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 8:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Kolor pisze:
007 545 07 32


Wygląda na to że jest OK, takie były montowane w 500.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 8:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Kolor pisze:
Natomiast ciśnienie oleju oczywiście mowa o wskaźniku, który pokazuje w skali od 0 do 3 na zimnym silniku jest ok. a po rozgrzaniu zaczyna się cała zabawa. Samochód był u specjalisty, który regulował sprawdzał i powiedział, że czujnik położenia przepustnicy jest ok. zrobił regulację, sprawdził sondę itd. Według niego wszystko było i jest ok.


Nie wiem o jaką zabawę chodzi? Co nie jest OK ze wskaźnikiem? Działa tak jak powinien i jest to normalne. Ciśnienie oleju na rozgrzanym aucie jest niższe niż na zimnym bo olej ze wzrostem temperatury robi się płynniejszy. W innych autach wogóle nie ma tego wskaźnika i nawet byś nie wiedział jakie jest to ciśnienie. ZOSTAW TEN WSKAŹNIK W SPOKOJU, ZAKLEJ SOBIE ŻEBY WCALE NA NIEGO NIE PATRZEĆ BO ON NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z TWOIM PROBLEMEM, A JEŻELI KTOŚ TWIERDZI ŻE MA TO JUŻ GO NIE ODWIEDZAJ!!! [zlosnikhihi] Czy świeci Ci się kontrolka oleju? To jest wskaźnik ewentualnego problemu, a nie wskaźnik ciśnienia! :evil: Jestem również ciekaw co Ci ten "Specjalista" regulował. Ustawiał skład mieszanki? Auto dławi się przy gwałtownym ruszaniu, a przy normalnym rusza płynnie?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 5:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Ok. pomijając nasz wskaźnik ciśnienia oleju to kontrolka oleju nie zapala się i stan oleju jest ok.
Samochód stał u diagnosty dwa dni i faktycznie regulował skład mieszanki i jak pisałem wyżej sprawdził sondę, czujnik położenia przepustnicy, zapłon itd.
Auto faktycznie dławi się przy gwałtownym ruszaniu, a przy wolnym starcie jest to nie wyczuwalne i wrażenie jest, że wszystko działa ok. Oczywiście mowa o silniku rozgrzanym.


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 8:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Kolor pisze:
Ok. pomijając nasz wskaźnik ciśnienia oleju to kontrolka oleju nie zapala się i stan oleju jest ok.
Samochód stał u diagnosty dwa dni i faktycznie regulował skład mieszanki i jak pisałem wyżej sprawdził sondę, czujnik położenia przepustnicy, zapłon itd.
Auto faktycznie dławi się przy gwałtownym ruszaniu, a przy wolnym starcie jest to nie wyczuwalne i wrażenie jest, że wszystko działa ok. Oczywiście mowa o silniku rozgrzanym.


Nie jestem pewien czy tam się ustawia zapłon, może to ktoś potwierdzi, no i mam nadzieję że mieszankę ustawiał z analizatorem. Nie wiem z czym ten objaw dokładnie jest związany, ale stawiam na osprzęt silnika a nie silnik.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
georem pisze:
Kolor pisze:
Ok. pomijając nasz wskaźnik ciśnienia oleju to kontrolka oleju nie zapala się i stan oleju jest ok.


Może cewka? U mnie to ona okazała się problemem (po tym, jak wymieniłem cały osprzęt i doktoryzowałem u Ukania z K-Jeta). Była wrednie uszkodzona, bo jak postała 1-2 dni w suchym warsztacie, to zaczynała działać normalnie.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr lis 16, 2011 8:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Kolor pisze:
- brak dymienia

- cichsza praca silnika teraz silnik brzmi fajnie

- zmiana biegów przy przełączaniu stała się płyniejsza

- bark prychania przy dużych obrotach


Jednak problem z traceniem mocy i dławienie silnika zostało.

Objawia się to w przedziale między obrotami w zakresie od 900 – 2000 później jest ok.

Kipdoun działa ok i jest wyczuwalne jego załączanie.


Czy może jakieś podpowiedzi?


Tak jak podpowiada ci "Janfocus" . Od siebie dodam dodam, że mógłbyś sprawdzić czy mieszanka nie jest za bogata (Ustawić ją prawidłowo (w moim silniku)) można tylko na przyrządzie pomiarowym (np. Hermann). Wyrównywanie się pracy w górnym zakresie obrotów może o tym świadczyć. Regulacja mieszanki koszt około 50 do 100zł w ASO

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 8:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Witam
Stawialbym na czujnik temperatury silnika, tak przynajmniej bylo w moim 260se, s jesli nie to moge podac namiar na mechanika z katowic ktory o k-jetach wie wszystko, trzeba zadzwonic, opowiedziec co sie dzieje, a on od razu powie jaki bedzie koszt i kiedy przyjechac. Polecam

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: pt lis 25, 2011 7:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
pszemoll pisze:
Witam
Stawialbym na czujnik temperatury silnika, tak przynajmniej bylo w moim 260se, s jesli nie to moge podac namiar na mechanika z katowic ktory o k-jetach wie wszystko, trzeba zadzwonic, opowiedziec co sie dzieje, a on od razu powie jaki bedzie koszt i kiedy przyjechac. Polecam


Ja poproszę namiar.


Na górę
Post: ndz lis 27, 2011 8:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Andrzej Matis
603056696

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 6:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Jutro już będzie Laleczka w garażu ;)
Jest zrobiona – silnik ciągną lewe powietrze, a dokładnie, co było przyczyną opiszę później.


Na górę
Post: czw sty 26, 2012 2:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 15, 2012 8:48 pm
Posty: 17
Witam
Też jestem z Legnicy i nauczyłem się dwóch rzeczy co do mercedesów. najlepszy elektryk u nas w mieście to pan Edward i jego Syn Piotrek maja warsztat za orlenem na Nowodworskiej koło biura komisu, jakbyś chciał pisz PW to podeśle Ci numer. Magik od merców to Adam z Nowej Wsi Mercedesy ma w jednym palcu.

tak swoją drogą Twój sec jest jednym z 3 gaszonych w naszym mieście. Jedan bez zbędnego cukrzenia Twój leży mi najbardziej, może dlatego że jest czarny. Drugi mi nie pasuje ze wzgledu na białe klosze lamp z tyłu, a trzeci ma paskudne koła xD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl