MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 11:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 20, 2011 9:44 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Od razu mówię, że szukałem, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi [jezyk]
Naszło mnie na wymianę potencjometru w KE. Stary miał wytartą ścieżkę w okolicy jałowych. Kupiłem nowego potka, znalazłem jeszcze jedną używkę trochę słabiej wytartą i do roboty! Przed wymianą na pinach było napięcie ok 0.65 i można było je ustawić na 0.7 bez problemu. Natomiast po wymianie zaczęły się dziać dziwne rzeczy, tj. po pierwszym lekkim dokręceniu wyszło 0.75, ale jak dokręciłem to wskoczyło na 1,15. No i zaczęła się zabawa: 1,15, lekkie puknięcie i spada do... 0,05V [chory] Przez ponad godzinę takiej zabawy napięcie skakało z 0,05 na 1,15 i nie było żadnych wartości pośrednich (obrót potka o nie więcej niż 1mm). Dzieje sie to na wszystkich trzech potkach (2 ori używki i 1 nowy zamiennik). Oczywiście przy 1,15V obroty na jałowych skaczą do 1500U/min (odpięcie zaworu powietrza dodatkowego normuje obroty, ale nie o to przecież chodzi żeby jeździć z odpiętym). Składu mieszanki nie da się ustawić bo miernik pokazuje 5V (35%) i nie oscyluje, tym samym kręcenie śrubką nic nie daje. Wg rozpiski 35% to albo:
30% - uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (jeśli chodzi o ten 4-pinowy to sprawdziłem oporność i jest tak jak powinno)
albo
40% - uszkodzenie potencjometru klapy, zwarcie sygnałów (sytuacja dotyczy wszystkich 3 potków, gdzie jeden z nich do tej pory dał się ustawić więc zakładam że wszystkie same w sobie są sprawne-poza wytarciami ścieżek).

Ktoś ma jakiś pomysł? Bo mi juz powoli ręce opadają...

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: czw paź 20, 2011 12:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie kręć na raz wszystkim bo nie wiadomo gdzie problem.
Doprowadź palcem do takiego uchylenia klapy jakie masz na jałowym ustaw na sucho potencjometr na 0,7.
Zmienia się płynnie jak naciskasz palcem dalej i wstecz?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 20, 2011 2:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Na sucho znaczy na zgaszonym aucie i włączonym zapłonie uchylić klapę?
Ok, mogę tak zrobić, tylko główny problem polega na tym, że nie mogę ustawić potka na 0,7. Jest moment, w którym przeskakuje z 0.05 na 1,15 i nie da raty utrafić nic pomiędzy... No chyba, że chodzi o przesunięcia rzędu 0,0x mm?

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: czw paź 20, 2011 3:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przykręć śrubki aby to nie ruszało się mocno i lekko pukaj w obudowe. Ruch jest faktycznie nie za wielki jednak powinieneś być w stanie uzyskać 0.6-0.8. A jak masz 0.05 i naciskasz palcem klape to płynnie uzyskasz kiedyś 0.7 i dalej?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 20, 2011 7:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzone na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku: minimalnie naciskając obudowę łapie 0.05 i dalej idzie płynnie i bez trzasków (0.7 też się pojawia) do ponad 2V. Napięcie na pinach 3 i 5: 8V. Czyli potek sprawny? Wobec tego musi się dać ustawić na 0.7 czy coś jeszcze może być zwalone?

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: czw paź 20, 2011 9:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Skoro palcem popychająć klapę napięcie narasta płynnie i możesz znaleźć swoje kochane 0,7V to znaczy, że potrzeba więcej cierpliwości w ustawianiu potencjometru. Staraj się nim delikatnie kręcić wokół osi obrotu klapy. Muszę zejść do garażu i zobaczyć do jakiej wartości narasta u mnie to napięcie bo wydaje mi się, że powinno być coś więcej niż 2V przy pełnm uchyleniu klapy, ale nie jestem pewny, zasilanie tam jest z 5V.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 20, 2011 10:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Zgadza się, napięcie przy max wychylonej klapie powinno dochodzić do 5V


Na górę
Post: pt paź 21, 2011 8:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
ukaniu, dzieki wielkie! Jest już prawie dobrze: potek ustawiony na 5,8V (nie miałem czasu bawić się z nim dłużej, a każde dokręcenie śrubek znów go przestawiało lekko), wypełnienie oscyluje wokół 50%. Auto jeździ tak jak trzeba, jedynie przy starcie od zera z gazem w podłodze trochę ciężko idzie do ok 3000obr na jedynce (automat) ale tu chyba wtryski już są nie pierwszej swieżości...
I mam tylko wrażenie, że obroty są trochę za wysokie (ok 750-800 na D i 1000 na P/N). Poza tym po przełożeniu wajchy z D na P obroty rosną na 1000 i się zatrzymują, ale od razu potem przez ok 2-3 sekundy słychać, jakby coś jeszcze (silnik albo "wiatrak"...?) rozkręcało się jeszcze, ale obrotomierz już stoi.

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 3:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Mam pytanie.Czym, a w zasadzie jakim miernikiem mierzycie to "wypełnienie" impulsu w procentach.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl