MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 23, 2011 10:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Witam mam probel z zegarem od obrotów i tym od wskazywania godziny.
Zaznaczam ze obroty są ok tylko problem dotyczy wskazań a raczej ich braku.

Mianowice, pewnego dnia padł alternator, wymieniono na inny ale podczas wyciągania wtyczki od alternatora cos zaiskrzyło (zapomniałem o zdjęciu klemy)->teraz już pamiętam, nic innego nie uległo uszkodzeniu oprócz obrotka i wskaźnika ciśnienia oleju (ten miał przepalona ścieżkę) więc szybko go wymieniłem. Natomiast jeśli chdzi o obrotka to nawet nie drgnie.

Wymieniłem na inny, nie wiem czy na 10% dobry wskazówka podnosi się i wskazuje obroty ale je zaniża (u mnie na silniku 6500 a na zegarze 4) na jałowym na silniku książkowe 700-800 a na zegarach 400-500)
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki, bezpieczniki, ten srebrny za aku też i nic wszystko wygląda ok.

Ma ktoś jakis pomysł???

Dodam że zegarek od wskazywania godziny chodzi jak chce chyba zaleznie od tego czy auto odpalone czy nie, bo jak auto zgaszone to nei pracuje jak zapalone to odmierza czas...

Czy wina może być czujnik obrotów ten na wale bo mi się wydaje że raczej nie, czymoże miec na to wpływ regulator napięcia bo był równiez zmieniany???

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 12:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Masę ma dobrą ?


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 9:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Wnioskuję ze skoro jakie kolwiek wskazania są to raczej tak, ale dla pewności podłączę na krótko jeszcze przy nast rozbiórce.

Jeszcze jakieś cenne uwagi???

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: ndz wrz 25, 2011 10:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No skoro pokazuje jak chce, do tego zegar chodzi jak chce to zapewnienie poprawnej masy i sprawdzenie zasilania to podstawa [palacz]


Na górę
Post: ndz wrz 25, 2011 11:15 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Najprawdopodobniej założyłeś obrotomierz z sześciocylindrowca. Ilość impulsów z układu zapłonowego (które czyta obrotomierz) dla silnika cztero i sześciocylindrowego jest jak 2 do 3. I taki błąd przedstawiłeś. A zegarek jest po prostu spieprzony...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: ndz wrz 25, 2011 9:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Możliwe bo nie wiem z jakiego silnika był ten obrotek, no nic szukam obrotka dobrego od 4 cylindrowca, albo na podmiankę jesli byłby ktoś z lublina...

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl