MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 5:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 02, 2011 2:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Jak jedziesz na kicku to roznic nie będzie, przy zwyklej jezdzie na E bedzie szybciej zmieniał w góre.


Na górę
Post: wt sie 02, 2011 3:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Na S to jeździj sobie na co dzien, dopiero E to zamuła jeśli chodzi o redukcje pedałem gazu i ogólnie dynamikę pracy skrzyni.
wiele osób które znam i maja stare automaty nie uzywaja E.

Z dynamiką chodzi o to, że 1.8 jest słabszy od 2.0 bez kata o mocy 122 koni.
Mialem to drugie i jednocześnie jeździłem zdrowym 1.8 i był słabszy, co nie znaczy że jest słaby ogólnie jak na 190.

Ale te różnice to taka bardziej teoria na co dzień bez znaczącego zastosowania.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 7:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Świetnie utrzymane auto- tylko pogratulowac zakupu! Co do silnika, to nie rozumiem narzekania- benzyna to benzyna i zawsze ma fajnego kopa. Poza tym ostatnio jeździłem Coupe 124 z 2litrową benzyną i jestem zdania ze to nie głupi silnik, bo zapewnia naprawdę dobre osiągi. Więc tu przy nieco mniejszym silniku, ale jednocześnie mniejszej masie, również powinno dobrze.

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 8:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeszcze tylko dokupić wszystkie plastiki koło chłodnicy i będzie pięknie ;-) swoją drogą ciekawe czego one znikły?
M102 lubi się grzać z tą malutką chłodnicą - może to był problem? - zdemontowanie plastików to jednak pogorszenie a nie poprawa. Wcześniej myślałem, że automaty mają większe chłodnice i wloty oleju po bokach - jednak jak sprawdziłem były też malutkie z wlotami od spodu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 9:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Ładna Mercedes :)

Tak jak pisze ukaniu, plastiki są ważne a szczególnie osłona wentylatora, bo bez niej nie robi się odpowiedni wir powietrza przy chłodnicy.


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 9:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
ukaniu pisze:
swoją drogą ciekawe czego one znikły?


Jakąś małą przygodę chyba miał z przodu, bo pas przedni sam z siebie tak nie rdzewieje.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
ukaniu pisze:
Jeszcze tylko dokupić wszystkie plastiki koło chłodnicy i będzie pięknie swoją drogą ciekawe czego one znikły?


Ta, chłodnica wygląda na nową i podejrzewam, że przy wymianie nie zainstalowali plastików. W aucie jest kilka nowych części: wszystkie opony z zapasem włącznie, akumulator, olej w silniku. Auto miało przegląd w XI 2010 i może to być przyczyną.

beet pisze:
swoją drogą ciekawe czego one znikły?

Jakąś małą przygodę chyba miał z przodu, bo pas przedni sam z siebie tak nie rdzewieje.


Tak jest, wczoraj Mercedesa oglądał lakiernik - Magik i doszukał się ingerencji: błotniki tył i prawe tylne drzwi były malowane, ale nie naprawiane blacharsko (zdjęliśmy tapicerkę w bagażniku) i okolice prawej przedniej lampy doświadczyły drobnej stłuczki.


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
bagry4 pisze:
Też nie rozumiem o co chodzi z tą dynamiką. Moim zdanie rozpędza się przyzwoicie
Szczerze mowiac zaskakuje mnie taka wypowiedz z ust kogos, kto jeszcze do niedawna zasuwal 280 E :o.
bagry4 pisze:
(...) nie ćwiczyłem jeszcze trybu "S" na automacie. Będą różnice?
Odpusc sobie tryb "E" - nie przynosi zadnych oszczednosci w zuzyciu paliwa a tylko doprowadza do szalu podczas ruszania i redukcji. Ostatni raz uzywalem tego patentu u siebie jakies 5 lat temu, tj. dwa tygodnie po tym jak kupilem auto.
Perzu126 pisze:
Co do silnika, to nie rozumiem narzekania- benzyna to benzyna i zawsze ma fajnego kopa
Tak moze mowic ktos, kto wlasnie przesiadl sie oszczednego klekota co to ma "wysoki moment obrotowy juz od najnizszych predkosci obrotowych" [zlosnik]
Perzu126 pisze:
(...) poza tym ostatnio jeździłem Coupe 124 z 2litrową benzyną i jestem zdania ze to nie głupi silnik, bo zapewnia naprawdę dobre osiągi. Więc tu przy nieco mniejszym silniku, ale jednocześnie mniejszej masie, również powinno dobrze.
200 CE ma akurat silnik M111 i 136 KM mocy - czyli dokladnie tyle co M102 o pojemnosci 2,3 l i to jest mniej wiecej tyle ile wystarcza do normalnej jazdy W124. W201 - ze wzgledu na mniejsza mase - wystaczyloby ok. 120 KM czyli tyle ile ma silnik dwulitrowy. W201 z silnikiem 1.8 to tak jak W124 z silnikem 2.0 (M102) - czyli po prostu porazka...
Omen pisze:
plastiki są ważne a szczególnie osłona wentylatora, bo bez niej nie robi się odpowiedni wir powietrza przy chłodnicy.
Bez niej to sie wlasnie robi wir a chodzi o to, zeby wiru nie bylo.
beet pisze:
Jakąś małą przygodę chyba miał z przodu, bo pas przedni sam z siebie tak nie rdzewieje.
Jak najbardziej rdzewieje sam z siebie (przynajmniej w W124 - przypuszczam wiec, ze W201 nie bedzie inaczej bo przednia krawedz wyprofilowana jest bardzo podobnie...)
bagry4 pisze:
okolice prawej przedniej lampy doświadczyły drobnej stłuczki.
Okolice prawej lampy, brakujace plastiki, nowa chlodnica. Zdejmij zderzak do dowiesz sie jeszcze kilku ciekawych rzeczy... [zlosnik]

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
kielbik pisze:
bagry4 pisze:
Też nie rozumiem o co chodzi z tą dynamiką. Moim zdanie rozpędza się przyzwoicie
Szczerze mowiac zaskakuje mnie taka wypowiedz z ust kogos, kto jeszcze do niedawna zasuwal 280 E :o.



czego się tak dziwisz ?! poprzednim samochodem był fiat 126p, czyli 201 to najprawdziwsza rakieta jest [zlosnik]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
KarolS1988 pisze:
kielbik pisze:
bagry4 pisze:
Też nie rozumiem o co chodzi z tą dynamiką. Moim zdanie rozpędza się przyzwoicie
Szczerze mowiac zaskakuje mnie taka wypowiedz z ust kogos, kto jeszcze do niedawna zasuwal 280 E :o.
czego się tak dziwisz ?! poprzednim samochodem był fiat 126p, czyli 201 to najprawdziwsza rakieta jest [zlosnik]
Fakt, zapomnialem [zlosnik]

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
Jak najbardziej rdzewieje sam z siebie (przynajmniej w W124 - przypuszczam wiec, ze W201 nie bedzie inaczej bo przednia krawedz wyprofilowana jest bardzo podobnie...)


W sumie masz rację, bo w niekombinowanych W124 zdarzało mi się widzieć podobne rdzawe wypieki. Ale przy łączeniu środkowej części pasa z bocznymi raczej nie.

kielbik pisze:
Okolice prawej lampy, brakujace plastiki, nowa chlodnica. Zdejmij zderzak do dowiesz sie jeszcze kilku ciekawych rzeczy... [zlosnik]


Nie czepiaj się, jak na ~3,5k PLN, to fajne wozidło, nawet bardzo, sam bym się zainteresował gdyby to było M102.924.

A tak btw, to jakbyś mógł mi obfocić błotnik od 1-seryjnego W124 bez listew, to byłbym wdzięczny, bo chłopaki czekają na odpowiedź w innym temacie, a mi materiały zaginęły ;) A co to dla Ciebie listwę zdjąć [zlosnikok]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Nie czepiam sie w sumie, mi tez sie ten samochod podoba a od dwudziestoletniego auta trudno wymagac zeby nie byl po mniejszych czy wiekszych przejsciach. Dla mnie duzo wazniejszy jest np. stan fotela kierowcy.

Co do blotnika to juz sie wypowiedzialem (w tamtym temacie) i nie mam niestety niczego co moglbym sfotografowac (obie moje czwory to druga seria). Stomek twierdzi, ze pierwszoseryjny ma glebszy rant i przy mocowaniu do niego szerokiej listwy trzeba go dopasowac a poza tym to "podejdzie".

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
Co do blotnika to juz sie wypowiedzialem (w tamtym temacie) i nie mam niestety niczego co moglbym sfotografowac (obie moje czwory to druga seria). Stomek twierdzi, ze pierwszoseryjny ma glebszy rant i przy mocowaniu do niego szerokiej listwy trzeba go dopasowac a poza tym to "podejdzie".


Szkoda, myślałem że masz w zanadrzu jakiegoś dwulistwowca. Chciałem po prostu skończyć gadaninę, że 1 vs 2 seria co do błotnika, to to samo. Ale chyba sam będę musiał zanabyć wąskiego.. A później się ludzie dziwą, że trzeba ze spinkami kombinować, bo się za krótkie wydają i błocko się zbiera.

Żeby nie było OT, jeszcze raz, fajne wozidło [zlosnikok]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: czw sie 04, 2011 12:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
beet pisze:
Stomek twierdzi, ze pierwszoseryjny ma glebszy rant i przy mocowaniu do niego szerokiej listwy trzeba go dopasowac a poza tym to "podejdzie".


Pasuje i nic nie trzeba przerabiać.

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: czw sie 04, 2011 1:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Najwazniejsze,że nie jest poskladany z dwóch. W tym przypadku jaki szwab pewnie porysowal auto przy cofaniu itd

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl