MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 4:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 05, 2011 12:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Witajcie,

Ostatnio zainteresowałem się szwedzką motoryzacją, a konkretniej samochodem volvo 940 kombi.
Potrzebny mi jest duży ekonomiczny samochód, więc pomyślałem o 940 kombi z motorem 2.4 Turbo Diesel.
Jego spalanie według pozyskanych przeze mnie opinii mieści się w granicach zdrowego rozsądku i nie wychodzi ponad 10 litrów w mieście.
W każdym razie interesuje mnie opinie o owym modelu, czy ktoś z was posiada taki samochóditp.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 2:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
Heja, ojciec ma takie Volvo 944, czyli sedan , silnik BF200 z turbo. Przez kilka lat użytkowania, nie było większych problemów, oprócz wynikających z normalnej eksploatacji, jak np. remont maglownicy, uszczelka pod głowicą, rozszczelniona turbina - wszystko zrobione. Blacha gruba i ocynkowana,więc nie ma problemu z korozją (jedyna plamka, to wewnętrzny rant drzwi) auto bardzo wygodne i komfortowo się prowadzi. Nie mniej jednak, kilka elementów może sprawić większy kłopot, ponieważ nie za bardzo sa dostępne zamienniki. Generalnie ojciec chce sprzedać szwedkę lub zamienić na coś wyższego.

http://otomoto.pl/volvo-940-2-0-turbo-g ... 57729.html

Cena do negocjacji ;-)

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 2:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
buckswizz pisze:
... silnik BF200 z turbo ...... rozszczelniona turbina



To jak z tą turbiną ??? [zlosnik]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 2:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Myślę, że najwięcej się dowiesz na jakimś forum Volvo ;) Ojciec powoził 740tka z wolnossącym dieslem, przyjemne auto, silnik właściwie nie do zajeżdżenia, w miarę mało pali (myślę, że porównywalnie jak OM602) i całkiem przyjemnie klekocze. Skręt lepszy nawet niż w W124, bardzo zwrotne auto i łatwo jest wyczuć gdzie się kończy (dla kobiet w sam raz [skromny] )Z eksploatacyjnych rzeczy właściwie nic nie było wymieniane przez półtora roku, nie było takiej potrzeby. Dlatego nie wiem czy części są drogie, straszyli że tak, ale przynajmniej jeśli chodzi o silnik, to można przebierać w częściach. No i rzeczywiście nie rdzewieje jak nie ma wypadkowej przeszłości.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 2:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
kubol pisze:
buckswizz napisał(a):
... silnik BF200 z turbo ...... rozszczelniona turbina



To jak z tą turbiną ??? [zlosnik]


To jest 2,0 z turbo, może pomyliłem oznaczenia. Co do turbiny, to jak się sie rozszczelniła, to kupiona została druga z auta o nominalnym przebiegu i od tego czsu spokój ;-)

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 6:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Ja miałem 740 2.3 oraz 960 3.0.
Powiem tak: takiej tandety we wnętrzu to nie widziałem w żadnym aucie tego segmentu.
Plastiki trzeszczą i przełączniki jak z jakiegoś prototypu z lat 70''.
Wnętrze nie nadąża za karoserią.
Blacha rzeczywiście super.
Robiłem remont zawieszenia, brak zamienników i bardzo drogie części w ASO.
Wcale nie są tak bezawaryjne jak głosi fama.
Wolałbym W124.
;)


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 8:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
940 nie miałem ale miałem 240 z 81 roku.
Pełen ocynk, blachy grube silnik wprawdzie w benzynie ale był jak najbardziej ok.
Jak dla mnie to było dotychczas najlepsze auto jakie miałem.
Zero problemów i inwestycji-nic się nie psuło w przeciągu 6 lat eksploatacji.
Wprawdzie wnętrze siermiężne ale taki urok volvo z tego okresu. Na początek lat 90 było ok.
Dużo miejsca w środku mimo, że to był sedan.
Może i się komuś narażę ale dało mi to auto więcej radości niż w126 z 1983 roku i BMW 730 z 1991 roku.
Chętnie bym nabył 245 -to jest kombi tyle, że tego już niestety jest tak mało, że nie ma z czego wybierać.
240 miała dzwona z nyską-nyska przeorana tzn. rozpłatane poszycie od błotnika do błotnika a volvo prawie całe , straty to tylko wygięta maska i błotnik, jeden reflektor plus lekko zagięty fartuch który był tak twardy że nie mogliśmy go wyprostować na lakierni. Po kolizji odjechało o własnych siłach.
Polecam volvo te starsze bo potem to wiadomo jak wszędzie mizerota.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Mam 760 2,3 Turbo z 1988 r. Między 760 a 940 nie ma praktycznie różnic. Miałem też 740 2,4 TIC
Nie wiem, czym dokładnie dysponował kolega Waciak ale ja nie mogę zgodzić się z jego opinią.

Zdjęcia z dnia zakupu (2 lata temu): http://www.klasykstudio.pl/inne/volvo765/index.htm
Szukałem benzyniaka z założenia. Zapłaciłem za niego równe 5000. Auto było wyposażone między innymi w: ASB, ABS, tempomat, automatyczną klimatyzację, elektryczny szyberdach, elektryczną regulację fotela kierowcy, podgrzewane siedzenia, elektryczne szyby i lusterka, wycieraczki reflektorów ze spryskiwaczami oraz instalacje gazową na wtrysku (ELPI GAZ).
W tej chwili auto ma ok 380 tys. Instalacja gazowa (ELPI GAZ) nie sprawia żadnych problemów a spalanie LPG to 12 l w trasie i 15 l w mieście.
Silnik 165 KM to jednostka bardzo elastyczna i jak się okazuje dostatecznie oszczędna. Dynamika więcej niż zadowalająca.
Automatyczna skrzynia z BMW działa, jak trzeba. Kick down działa rewelacyjnie.
Karoseria jest prawdziwie zabezpieczona przed korozją. Auto stoi pod chmurką i nawet w miejscach, gdzie brakuje lakieru nie dzieje się absolutnie nic.
Zawieszenie jest kompromisem między komfortem a stabilnością prowadzenia. Sztywniejsze niż W124. Układ kierowniczy, jak na takie gabaryty - bardzo precyzyjny. Łatwość manewrowania jest nadzwyczajna. Promień skrętu 9,3 m
Wnętrze moim zdaniem przewyższa jakością materiałów mercedesy z tego rocznika. Fotele nie wykazują zużycia a o przetarciu na boczku kierowcy - nie ma mowy. Plastiki są miękkie i dobrze spasowane. Skrzypienie można łatwo wyeliminować stosując wazelinę. Zabieg jest łatwy, bo wszystko ładnie się demontuje. Nic się nie urywa i nie pęka. Największą wadą wnętrza są odklejające się podsufitki.
Z zakupem części nie mam żadnych problemów. Bez kłopotu można zamówić elementy zawieszenia wykonane z poliuretanu.
Oczywiście wybór samochodu to czynność złożona. Jednak za 5000 zł trudno mi sobie wyobrazić jakikolwiek egzemplarz W124, będący w takim stanie, jak mój egzemplarz Volvo 760.
Pozdrawiam.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Ostatnio zmieniony wt lip 05, 2011 10:01 pm przez Jarek Cz., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lip 05, 2011 9:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
buckswizz pisze:
(...)druga z auta o nominalnym przebiegu i od tego czsu spokój ;-)


Ej, a ile to jest o nominalnym?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 10:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Jarku, nie zgodzę się że plastiki są miękkie.
U mnie te elementy skrzypiały, odstawały i pękały zaczepy.
Volvo 960 miałem w 100% bezwypadkowe i bardzo zadbane z pełną historią.
Szukałem zamienników tuleji tylnych kołyski i wahaczy i nie znalazłem.

Załącznik:
442_0.JPG
442_0.JPG [ 50.15 KiB | Przejrzano 948 razy ]


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Heh. Może i to auto miało pełna historię ale czy było tam zapisane, jak traktował go właściciel? Na oko widać, że to wnętrze jest bardzo zaniedbane.
Miałem skórzaną tapicerkę w 740. Po 500 tys km, nadal wyglądała bardzo dobrze.
Zgadzam się, że wskazane przez Ciebie plastiki są twarde. Moja ocena twardości dotyczyła przede wszystkim deski, środkowego tunelu, osłon nad nogami czy boczków drzwiowych.
Przy okazji. Na Twoim zdjęciu widać osłonięte innym kolorem plastiku bezpieczniki. Umieszczenie ich w tym miejscu oraz wyposażenie ich w wysuwane oświetlenie uważam, za patent godny naśladowania:
Obrazek
Takich patentów w Volvo jest więcej. Np lampka do oświetlenia komory silnika.

Pozdrawiam

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 10:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Waciak pisze:
Jarku, nie zgodzę się że plastiki są miękkie.


Też się nie zgodzę, chyba że w 940tce były inne. Ale aż tak nie skrzypiały, może je ktoś wcześniej potraktował wazeliną, w Jeepie chyba nawet filc nie pomoże ;) Co do części, to gdzieś czytałem, że Volvo mocno się broniło przed wprowadzaniem jakichkolwiek zamienników przez bodajże 10 lat jeszcze po zaprzestaniu produkcji konkretnego modelu. Ile w tym prawdy, to nie wiem, ale skoro ludzie narzekają, to może i coś w tym jest. Za to silnik z LT'ka, to IMHO duza zaleta tego auta.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
beet pisze:
Za to silnik z LT'ka, to IMHO duza zaleta tego auta.


No właśnie 2,4 D to silnik VW. Ale to nie znaczy, że jest tani. Przed zakupem trzeba go dobrze sprawdzić, bo remont jest kosztowny a używane trzymają swoją cenę.
W swoim poście zapomniałem napisać o jeszcze kilku zaletach Volvo. Np o tym, że auto błyskawicznie się nagrzewa a kiedy trzeba chłodzi. A elektryka? Kable mają solidne przekroje. Wszelkie gniazda, puszki i złącza nie "łapią" wilgoci. Ostatnie zimy były solidne a auto stojąc pod chmurką, zawsze odpalało za pierwszym razem. I ostatnia rzecz czyli zderzaki. Nie "pękają" na parkingach. Trzeba naprawdę zdrowo przyłożyć, żeby pojawiła się jakaś deformacja.
Pozdrawiam.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 10:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Coś mi się widzi, że łatwiej będzie z w124

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 10:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Jarek Cz. pisze:
Takich patentów w Volvo jest więcej. Np lampka do oświetlenia komory silnika.


To są typowo hamerykańskie patenty, w wielu autach z USA się trafiają takie smaczki. W ogóle bryła sedana serii 740/940 jakoś mocno pasuje do amerykańskich trendów tamtej epoki, za mocno się tym nigdy nie interesowałem, ale albo te auta były projektowane pod tamten rynek (jakoś dużo tych 240/740 w wersji USA), albo ktoś bardzo lubił współpracować z ekierką i kątomierzem.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl