MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 4:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: sob cze 18, 2011 8:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Nr błędu, który podałeś jest w odczytany analogowo a nie cyfrowo, już wszystko jasne jest dla mnie. Błąd ten wskazuje na nieprawidłowy sygnał, którego przyczyną może być wiązka przewodów lub uszkodzony sam czujnik, ale najpierw trzeba to sprawdzić, więc:

Czujnik ten znajduje się:
Załącznik:
czujnik.JPG
czujnik.JPG [ 33.01 KiB | Przejrzano 1331 razy ]


Sprawdzenie oporności:
1. Wyłącz zapłon,
2. Zdejmij złącza z komputera,
3. Podłącz miernik do drugiego złącza do pinów 8 i 19, jak na rysunku:
Załącznik:
złącze.JPG
złącze.JPG [ 29.18 KiB | Przejrzano 1331 razy ]

4. Ustaw miernik na sprawdzenie rezystancji Ω
5. Sprawdź rezystancję. Prawidłowe rezystancja powinna zawierać się w przedziale 900-1600 Ω

Jeśli jest inna sprawdź przewody.

Sprawdzenie sygnału:
1. Wyłącz zapłon,
2. Zdejmij złącza z komputera,
3. Podłącz miernik do drugiego złącza do pinów 8 i 19, jak na rysunku powyżej
4. Ustaw miernik na sprawdzenie napięcia zmiennego ~V
5. Uruchom silnik i pozostaw go pracującego na biegu jałowym
6. Sprawdź napięcie na mierniku, prawidłowe powinno być co najmniej 0,2V

Jeśli jest inaczej to należy sprawdzić odległość wałka rozrządu od czujnika za pomocą szczelinomierza:
Załącznik:
odleglosc.JPG
odleglosc.JPG [ 61.13 KiB | Przejrzano 1331 razy ]


Prawidłowa odległość wynosi 0,5mm

Sprawdzenie czujnika:
1. Wyłącz zapłon,
2. Zdejmij złącza z komputera,
3. Podłącz miernik do pierwszego złącza do pinu 32 a do drugiego złącza do pinu 8:
Załącznik:
złącze23.JPG
złącze23.JPG [ 19.44 KiB | Przejrzano 1330 razy ]

4. Ustaw miernik na sprawdzenie rezystancji Ω
5. Sprawdź rezystancję, prawidłowe powinna być większa niż 20kΩ

Jeśli jest inna to czujnik do wymiany.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 8:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi pisze:
Przed katalizatorem, a są w ogóle dwie? Za katalizatorem żadnej się nie dopatrzyłem, ale mogę się mylic.


Jest jeszcze w tym miejscu:
Załącznik:
sonda.JPG
sonda.JPG [ 51.5 KiB | Przejrzano 1330 razy ]


WLD_Wlodi pisze:
Co to w praktyce oznacza? Gdzie można szukać rozwiązania?


Czytałem na rosyjskim forum, że powstawanie tego błędu pochodzi właśnie od czujnika położenia wałka rozrządu i sugerowano sprawdzenie czujnika jak i odległości od wałka rozrządu.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon - dzięki wielkie ;)

Jutro bede grzebac :)
Chociaz jest wysoce prawdopodobne ze gazownik w jakis sposob naruszyl wiazke przy montazu gazu.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 7:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Proszę bardzo [zlosnik]

A jak wygląda wiązka? Może wymaga rekonstrukcji?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 11:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon pisze:
Proszę bardzo [zlosnik]

A jak wygląda wiązka? Może wymaga rekonstrukcji?

Wiązka wygląda tak, jakby ktoś już ją robił.

Powiedz jeszcze gdzie znajdują się te złącza?
Ja u siebie mam :
Obrazek
I potem jeszcze takie przy szybie(Mniej więcej pokazane na fotce):
Obrazek

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 1:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
To mają być złącza od ECU (komputera) a nie diagnostyczne.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 1:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
W takim razie gdzie szukać tych złącz?
Sorry, ale jestem troche zielony w tych sprawach [chory]
Nie czasem pod maską w okolicach szyby?(Miejsca pasażera)

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 10:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
O tu będzie:

Załącznik:
ECU.JPG
ECU.JPG [ 26.99 KiB | Przejrzano 1291 razy ]

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 5:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon - jesteś moim bogiem.


Sprawdziłem wszystko i :


Sprawdzenie oporności - pokazywało 0.
Sprawdzenie sygnału - pokazywało 0.2
Sprawdzenie czujnika - pokazywało 0.


ALE:
Wyciągnąłem wtyczke od czujnika i podgiąłem nieco blaszki żeby lepiej się stykały z czujnikiem i problemy ustały!
Auto chodzi poprawnie(nie ma tych wypadających zapłonów).
Jechałem 210km/h także myśle że wszystko jest ok.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 8:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Cieszę się, że mogłem pomóc [zlosnik]

I na tym polega diagnostyka. Wystarczyło poprawić styki, wszystko wróciło do normy i obyło się z wymianą.

Sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy. Jeśli nie, to sukces i delektuj się jazdą Mercedesem.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt cze 28, 2011 9:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
a z nowości:
z błędem otwarcia maski już sobie poradziłeś?? i co tak strzela jak mu pociśniesz?? czyżby LPG ?? ale przynajmniej koła masz już ładne [zlosnikz]


Na górę
Post: wt cze 28, 2011 9:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Sokol pisze:
a z nowości:
z błędem otwarcia maski już sobie poradziłeś?? i co tak strzela jak mu pociśniesz?? czyżby LPG ?? ale przynajmniej koła masz już ładne [zlosnikz]

Błąd otwarcia maski jest w trakcie usuwania [hihi]

Strzela(a raczej przerywa) nadal przez ten czujnik, musze zamówić wtyczke wraz z tą całą wiązką, bo jak odegne blaszki od wtyczki to przez jakiś czas jest ok.
I zaskocze Cie, strzela tak samo na benzynie jak i na LPG [hihi]
Koła dopiero będą ładne :)

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 7:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Witam ponownie.

No i okazało się że mam wiązkę do regeneracji(a przynajmniej jej część).
Jutro zaczynamy :roll:

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 10:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
to raczej było więcej niż pewne... ten rocznik i ten typ tak ma...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
No i po robocie, dwie nieprzespane noce, krata browara i wiązka zrobiona(wymieniałem tylko kilka kabli bo reszta była w bdb stanie).
Wywaliłem też gaz.
Auto chodzi jak należy [zlosnik] 0-100 mierzone stoperem 8.6 sekundy. ZDROWE!
Niedługo się przejade do gaziarza i zobaczymy co on na to powie. Przewioze go zdrową esą i dam ultimatum. Albo przy odbiorze auto będzie porównywalnie chodzić, albo niech ściąga gaz i oddaje sianko. W końcu to od założenia gazu się takie cuda działy.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl