Nr błędu, który podałeś jest w odczytany analogowo a nie cyfrowo, już wszystko jasne jest dla mnie. Błąd ten wskazuje na nieprawidłowy sygnał, którego przyczyną może być wiązka przewodów lub uszkodzony sam czujnik, ale najpierw trzeba to sprawdzić, więc:
Czujnik ten znajduje się:
Załącznik:
czujnik.JPG [ 33.01 KiB | Przejrzano 1339 razy ]
Sprawdzenie oporności:
1. Wyłącz zapłon,
2. Zdejmij złącza z komputera,
3. Podłącz miernik do drugiego złącza do pinów 8 i 19, jak na rysunku:
Załącznik:
złącze.JPG [ 29.18 KiB | Przejrzano 1339 razy ]
4. Ustaw miernik na sprawdzenie rezystancji Ω
5. Sprawdź rezystancję. Prawidłowe rezystancja powinna zawierać się w przedziale 900-1600 Ω
Jeśli jest inna sprawdź przewody.
Sprawdzenie sygnału:
1. Wyłącz zapłon,
2. Zdejmij złącza z komputera,
3. Podłącz miernik do drugiego złącza do pinów 8 i 19, jak na rysunku powyżej
4. Ustaw miernik na sprawdzenie napięcia zmiennego ~V
5. Uruchom silnik i pozostaw go pracującego na biegu jałowym
6. Sprawdź napięcie na mierniku, prawidłowe powinno być co najmniej 0,2V
Jeśli jest inaczej to należy sprawdzić odległość wałka rozrządu od czujnika za pomocą szczelinomierza:
Załącznik:
odleglosc.JPG [ 61.13 KiB | Przejrzano 1339 razy ]
Prawidłowa odległość wynosi 0,5mm
Sprawdzenie czujnika:
1. Wyłącz zapłon,
2. Zdejmij złącza z komputera,
3. Podłącz miernik do pierwszego złącza do pinu 32 a do drugiego złącza do pinu 8:
Załącznik:
złącze23.JPG [ 19.44 KiB | Przejrzano 1338 razy ]
4. Ustaw miernik na sprawdzenie rezystancji Ω
5. Sprawdź rezystancję, prawidłowe powinna być większa niż 20kΩ
Jeśli jest inna to czujnik do wymiany.