MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 13, 2011 1:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Sonda wymieniona(w sprawdzonym serwisie).
I działa prawidłowo.


Ale wcześniej pojawiły się takie błędy(po montażu gazu):
___
64 - Short time self adaptation idle speed or part load exceeded
Short time fault in mixture formation system.
___
105 - Variable resonance intake manifold switchover valve : faulty

Short circuit to +12V
Verify Variable resonance intake manifold switchover valve actuation
ENGINE=START -> 0V by <- 3900rpm, 11-14V by > 3900 rpm
Verify also the current consumption : 0,4-0,6 A
___
Actual errors:
83 - Knock control analysis circuit in HFM-SFI control module : faulty
Verify if the control module : is functioning correctly


Proszę o jak najszybsze przetłumaczenie...

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 2:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi pisze:
64 - Short time self adaptation idle speed or part load exceeded
Short time fault in mixture formation system.


Przekroczony czas adaptacja mieszanki na biegu jałowym. Błąd w systemie podczas tworzenia mieszanki.

Trzeba zresetować adaptacje, następnie pojeździć trochę, żeby ECU pozbierał nowe wartości. Wymieniłeś sondę, teraz (jeżeli poprzednie była niesprawna) ECU musi nauczyć się radzić sobie z tworzeniem mieszanki.

Pozostałe opiszę Ci później.

Czy to sprawdzony gaziarz?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 4:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi pisze:
83 - Knock control analysis circuit in HFM-SFI control module : faulty
Verify if the control module : is functioning correctly


Uszkodzony układ analizy regulacji stukowej w module sterującym HFM. Sprawdź poprawne działanie modułu.

Gaz już masz założony?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 5:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Więc tak. Gaz mam założony i w sumie od tego momentu były takie problemy z autem.
(Przed założeniem gazu pojawiał się błąd sondy no i auto czasami wydawało się słabsze)
Jest to sprawdzony gaziarz, polecany w środowisku(60km od miejsca mojego zamieszkania).

W tym momencie auto nie pali na 1 cylinder.
Nie ma różnicy w jeździe na gazie jak i na benzynie.

Cytuj:
Przekroczony czas adaptacja mieszanki na biegu jałowym. Błąd w systemie podczas tworzenia mieszanki.

Trzeba zresetować adaptacje, następnie pojeździć trochę, żeby ECU pozbierał nowe wartości. Wymieniłeś sondę, teraz (jeżeli poprzednie była niesprawna) ECU musi nauczyć się radzić sobie z tworzeniem mieszanki.

Kurde żebym wiedział to bym to zrobił przez kompa zanim oddałem auto do serwisu.

Nie mam już nerwów poprostu.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt cze 14, 2011 8:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Przed założeniem gazu doprowadza się do prawidłowego działania: układ zapłonowy oraz pracę silnika.

Wydaje mi się, że gaziarz zawalił sprawę. Jaką instalacją zakładałeś?

Ja mam BRC i sprawuje się idealnie. Od momentu założenia nie mam żadnych problemów, przejechałem bezproblemowo do dnia dzisiejszego ponad 25.000km.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt cze 14, 2011 11:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon pisze:
Przed założeniem gazu doprowadza się do prawidłowego działania: układ zapłonowy oraz pracę silnika.

Wydaje mi się, że gaziarz zawalił sprawę. Jaką instalacją zakładałeś?

Ja mam BRC i sprawuje się idealnie. Od momentu założenia nie mam żadnych problemów, przejechałem bezproblemowo do dnia dzisiejszego ponad 25.000km.

Przed założeniem gazu auto chodziło poprawnie,wyskakiwał tylko błąd z sondą (i coś czułem ze auto chyba delikatnie muli).

Gaz:
elektronika: stag300.6+
wtryski: Hana 2000 pojedynczo
reduktor: KME Gold do 360 km
Wszystko na przewodach faro.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt cze 14, 2011 11:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
To z powrotem do gaziarza i niech poprawnie założy instalację.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt cze 14, 2011 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon pisze:
To z powrotem do gaziarza i niech poprawnie założy instalację.


Witam . Problem rozwiązany, okazało się że kable zapłonowe mam do wymiany(na szybko mechanik jeden przewód zaizolował i auto chodzi poprawnie).


Gaziarz być może w jakiś sposób naruszył owy przewód .

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 7:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi

Przed założeniem gazu wymiana przewodów WN i świec to podstawa.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon pisze:
WLD_Wlodi

Przed założeniem gazu wymiana przewodów WN i świec to podstawa.

Teraz już wiem :)

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
tu się zgadzam, gaz = nowe kable, świece, jeśli trzeba to też kopułki...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 9:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Zrób diagnostykę i usuń błędy, pojeździj trochę i sprawdź ponownie czy już będzie OK, czy coś pozostało.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
To nie koniec problemów.
Cały czas wyskakiwały błędy czujnika położenia wału i tego czujnika temperatury.
Czujnik temp sprawdziłem i jest ok.
Jak sprawdzić czujnik położenia wału? Gdzie on się w ogóle znajduje?(M104)
Poruszałem troche co niektórymi kostkami i teraz pokazuje tylko taki błąd:

081 Max retardation reached at at least 1 cylinder <- Co to oznacza?
Na postoju nie zapisał żadnych błędów.(dopiero po jeździe ten błąd się pojawił)

W tej chwili auto przy depnięciu ma czkawke i raz idzie, raz nie.
Czkawke łapie co chwile przy przyspieszaniu, wygląda to tak jakby wypadały zapłony.
Dodam że przy jeździe spokojnej jest wszystko ok, auto jedzie równo i tak jak powinno.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 4:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi pisze:
Cały czas wyskakiwały błędy czujnika położenia wału i tego czujnika temperatury.


Czy chodzi o ten błąd:

25 Crankshaft position sensor / Crankshaft hall-effect

WLD_Wlodi pisze:
081 Max retardation reached at at least 1 cylinder <- Co to oznacza?


Na co najmniej jednym cylindrze osiągnięte maksymalne opóźnienie, powód: zwiększona skłonność do spalania stukowego powodowana paliwem złej jakości, nagarem w komorach spalania lub uszkodzeniami mechanicznymi.

Którą sondę lambda wymieniłeś? Przed czy za katalizatorem?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 7:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Cytuj:
Czy chodzi o ten błąd:

25 Crankshaft position sensor / Crankshaft hall-effect

Nie ma mnie teraz w domu, ale z tego co pamiętam to był to błąd który wskazywał na zbyt duże wartości(?) wskazywane przez czujnik.

Cytuj:
Na co najmniej jednym cylindrze osiągnięte maksymalne opóźnienie, powód: zwiększona skłonność do spalania stukowego powodowana paliwem złej jakości, nagarem w komorach spalania lub uszkodzeniami mechanicznymi.

Co to w praktyce oznacza? Gdzie można szukać rozwiązania?
Cytuj:
Którą sondę lambda wymieniłeś? Przed czy za katalizatorem?

Przed katalizatorem, a są w ogóle dwie? Za katalizatorem żadnej się nie dopatrzyłem, ale mogę się mylic.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl