MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 4:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 17, 2011 1:16 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Witam,jesli to mozliwe to prosil bym o pomoc.Chodzi mi o kilka pytan w sprawie automatu w 126 ktorego oddalem do remotnu i nie wiem co dalej robic.Pzodrawiam

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2011 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Co robić? Pojedź tam gdzie go oddałeś zapytaj czy działa, zapłać i odbierz go. Zamontuj i jeśli naprawdę działa to go używaj.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2011 10:10 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Wlasnie nie chodzi o to...poskaldany jest juz na nowo,cieknie dalej mmimo nowego uszczelniacza ale ptroblem jest w tym iz nie przelacza prawidlowo,a dokladniej chodzi o to ze za szybko wrzuca wysokie biegi i jezdzi glownie na 2 tys/obr.Nie wiem czy ma to teraz jakis zwiazek ale przed sciagnaiem i wymiana tarczek na 4 biegu bylo ok...

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Post: pn kwie 18, 2011 10:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wydaje się, że zbyt słabo naciągnięta albo źle zamocowana jest linka zmian biegów (detent).
Czy ma to związek z wymianą tarczek? - ma bo musieli ją odpiąć i wyjąć.
Czy może być jeszcze coś innego? Mmoże być wszystko - jedno ziarenko piasku w niewłaściwym miejscu może zepsuć skrzynię.
Oddaj na gwarancji do poprawy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt kwie 19, 2011 9:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
maki00 pisze:
Wlasnie nie chodzi o to...poskaldany jest juz na nowo,cieknie dalej mmimo nowego uszczelniacza ......

... a to oznacza, że gościu jest niechlujny w robocie. Naprawa ASB jest dużo bardziej skomplikowana niż się to wydaje niektórym "mechanikom". Przede wszystkim ABSOLUTNA czystość a z tym jak wiemy ma największe problemy 99% "warsztatów". Samo wstawienie jakichś części nic nie daje. Musi być najpierw celna diagnoza uszkodzenia a z tym kolejne problemy bo brak dobrze przeszkolonych speców. Nie wystarczy bowiem założyć nowe części. One muszą być odpowiednie, odpowiednie zamontowane i odpowiednio zsynchronizowane z innymi elementami mechanizmu, którego działanie koniecznie trzeba rozumieć. Samo grzebanie na tzw. czuja nic Ci nie da. Metodę prób i błędów możesz ostatecznie zastosować jeśli skrzynka nie była rozbierana i jest ciągle w samochodzie. Jeśli już ktoś podjął się ją rozebrać to niech teraz ją złoży jeszcze raz. Prawdopodobnie jest jakiś mały błąd ale za to duża sztuka znaleźć go teraz. Ponieważ jest prawie niemożliwe podać ci jakąś sensowną receptę nie widząc "pacjenta" zanieś go do sprawcy kłopotów niech go jeszcze raz reanimuje. Jeśli to nie da skutków spróbuję podać Ci adres gościa w Koszalinie, który (na razie) mojej skrzynki nie zepsuł (chociaż do końca nie naprawił roboty swego "kolegi" bo też nie może dojść co tamten nawyczyniał)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt kwie 19, 2011 2:51 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Gosc robi skrzynie z a8 tiptronikow itd a tu wysypal sie na banale...Skrzynia nie miala zadnych zlych oznak,chodzila ladnie.Mial wyminic uszczlke na pompie oleju ale zeby ja wyczyscic to chcial wyciagnac bebechy aby nie nasypal sie syf do srodka.Jak juz rozebral to okazalo sie ze tarczki na 4 biegu sa zdarte wiec wymienil.Po zlozeniu skrzynia cieknie nadal przez konwerter/simering a do tego nie zmiania biegow we wlasciwym czasie(wrzuca tak jak mowilem za szybko wysoki bieg) w sumie za robote nie skasowal duzo ale juz mam obawy czy oddawac do niego...Ja jestem z wojewoctwa opolskiego i pewnien kolega z forum polecil mi Pana Mirosława w Domecku(niedaleko opola).To podobno dobry gosc ktory raz ze jest sterylny i rzeczowy a po drugie rozumie bardzo dobrze dzialanie automatu(bo ten teraz nie czai zbytnio,takie mam wrazenie...I tutaj nasuwa sie pytanie czy np linka zmiany biegow(detent) ma cos do kickdowna??on twierdzi ze kickdown redukuje bieg o jeden...a to,ze nie dziala to kwestia juz elektroniki a do cholery przedtem bylo wysztsko w porzadku) i robil juz ich kilka/kilkanascie,miedzy innymi od kolegi Marka z forum ktory zrobil 20 tys km i jest mega zadowolony.Do tego Pan Mirek potrafi stroic K/KE-Jetronica co tez nie jest moim zdaniem latwe.Musze to przeymslec na spokojnie bo jak mam znow nie miec samochodu przez 2 tygodnie i na koniec okaze sie ze dalej jest zle to juz mnie krew zalewa na sama mysl.Do Koszalina mam troche za daleko wiec nie usmieca zbytnio mi sie jezdic z tym autem po calej Polsce.Dziekuje wam za pomoc,teraz musze na spokojnie raz jeszcze przemyslec wszytsko za i przeciw.Pozdrawiam :)

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl