MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 9:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 13, 2011 10:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Witam,

Jak w temacie... czy ten silnik może zostać doładowany na 0,4 bar na fabrycznych gratach i nie odprężając go?
Realnie z 0,4 bar powinno się uzyskać ok. 390 KM i 500 Nm ...czy skrzynia to wytrzyma?
Pozdrawiam
Daniel

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 10:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Danski pisze:
czy skrzynia to wytrzyma?


Nie sądzę, żebyś tyle uzyskał. Może być motka też, żeby kompresor gdzieś upchać.

W 500E jest już mocniejsza skrzynia a mial "tylko" 326KM nominalnie.

AMG, który robi tuning "bezpieczny" (w odróżnieniu od pomyleńców z Brabusa), kręcił 400E/E420 do 312KM i 425Nm. A skrzynia i tak była dłubana najczęściej.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 11:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...tutaj jest stronka (http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma43 ... 05_kw.html) do znanej niemieckiej firmy tunerskiej, która modyfikując wyłącznie program kompa uzyskuje moment 428 Nm i zapewniają, że skrzynia da sobie radę bez problemu... jak zauważycie oferują również compressor kit, ale nie wiem, czy to tylko modyfikacja silnika, czy również skrzyni...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 11:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Zrobisz, jak chcesz, ale wydaje mi się, że oni zwyczajnie go zawirusują na ECU i tyle. Co do kompresora, to jak pisałem wyżej - gdzie on wejdzie? Ja bym nie ruszał, albo szukał gratów z AMG albo Brabusa. 400E ma przecież i tak kombinowaną komorę.

Weź najpierw wniknij tu: http://www.geocities.jp/w124ridaz i pomyśl, czy nie jest mądrzej zrobić to powoli i na oryginalnych klamotach.

Poza tym, jak będziesz miał nawet te 500Nm i 400KM, to przecież z miejsca nie ruszysz. Ty masz standardowy zawias, czy sportline? A przy dużych szybkościach stadardowy automat da Ci wciry chyba tez.

Jak masz mocy mało, to poszukaj E73. Albo zbieraj na E60 z E500Limited.

Bo chyba by mnie w łeb po...lo, żebym dał € 11.299,00 bez gwarancji i papierów (wszystko płatne dodatkowo) za kompresor: http://www.skn-tuning.de/de/produkt.htm ... id=411981&

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 11:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...widzę, że AMG kiedyś zajmowało się 400E ;) ...teraz nawet nie odpiszą (pisałem do nich) ;( ...oczywiście jestem jak najbardziej za firmowymi modyfikacjami + bez pośpiechu... Brabus jak najbardziej się podejmie (ceny jeszcze nie znam)... E60 i E73 to krzykliwe bestie, a mi zależy, aby zewnętrznie (włącznie z ustawieniem nadwozia) wyglądał jak fabryka, nie rzucał się w oczy... poza tym gdzie ja znajdę tak utrzymany egzemplarz jak mój ;) ...za tak rozsądne pieniądze
A propos miejsca na kompresor to nie będzie z tym większego problemu... martwi mnie tylko dość wysoki stopień sprężania w 4.2
...w kwestii kosztów to fakt SKN sporo sobie winszują... nie wiem jak AMG (i czy w ogóle bu się podjęli) i Brabus... na markowych podzespołach (lecz w niemarkowym serwisie) można sam kompresor kit zapodać za ok 10 000 PLN... w skład wchodzi oczywiście kompresor z "orurowaniem", intercooler, wtryski, komputer i ewentualnie nowa pompa paliwa...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 11:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Ja bym zlał drogi oficjalne i po prostu klamotów po ebayach poszukał. Wałków, kumuptyra i już masz ze dwadzieścia parę kucy.

AMG i Brabus nie odpisuje. Trzeba dzwonić. Tylko, że Ci może grasica się ogniem żywym zając, jak Ci cenę zasuną.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 12:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Kompresor napewno jakos upchniesz do M119, chociazyby wywalajac pompe od przewietrzania układu wydechowego gdy silnik jest zimny, ta pompa jest potrzebna tylko by emisja spalin na zimnym silniku spełniała normy.
A ASB zawsze mozesz spróbować zaadoptować od V12.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: czw kwie 14, 2011 3:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Patrząc na przeróżne modyfikacje ukułem sobie teorię z którą nie zgadza się żaden tuningowiec. Brzmi ona: jeśli chcesz mieć szybszy samochód, kup sobie szybszy samochód. Chyba, że ma być to „sztuka dla sztuki”.
Anegdota:
Kolega tuningował przez spory okres studiów silnik Junaka M10. Motocykl był w pełnym oryginale, ale sam silnik to majsterszyk. Kuty tłok, tytanowy korbowód, zupełnie zmodyfikowany wał korbowy, głowica, gaźnik mechaniczny z japończyka... Wszystko pięknie policzone i zrobione naprawdę ze smakiem i głową. Sama przeróbka - materiały i robocizna, której nie dało zrobić się własnymi rękoma, kosztowała (a było to jeszcze w XX wieku) grubo ponad 2000 zł, co na studenta było kwotą więcej niż abstrakcyjną, biorą pod uwagę, że były to czasy, gdzie ładnego Junaka kupowało się za 1000-1500 zł. Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł.
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: czw kwie 14, 2011 3:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
szymon.dziawer pisze:
Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł.


Dobre. [zlosnikok]

A co do tej przerobki, to zupelnie sie zgadzam. To nie Stany, gdzie zostawiało sie 40% rezerwy w silniku, żeby jeszcze aftermarket zarobił i Yenko mial na hamburgera. [hihi]

Tym bardziej, ze 400E jest jednak mało i trochę szkoda go skundlic.

Ja w takiej sytuacji opyliłbym 400E do DE i tam poszukał E73 Touring. Dostac lanie od kombi... [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 8:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Zgadzam się całkowicie, że najlepiej jest kupić coś "na gotowo" mocniejszego...są jednak przypadki, gdzie można dojść do bardzo dobrej relacji koszty/przyrost mocy, która niejednokrotnie lepiej wychodzi niż kupowanie gotowego auta.
Cała sztuka polega na tym, aby nie popaść w "hazard" tzn. w pewnym momencie można się zatracić i inwestować w coś co jest sztuką dla sztuki.
Jest jeszcze jedna kwestia, którą biorę pod uwagę: "podrasowywanie" jednostki jeżdżącej to po pierwsze tworzenie, czegoś indywidualnego, po drugie to takie kupowanie na raty... bo nie sztuką wydać od razu znaczną sumę na gotowy mocny pojazd...
Te 30-40% rezerwy posiada większość niedoładowanych silników...
Oczywiście nie podjąłem jeszcze decyzji o modyfikacji mojej 400E, bo też się zastanawiam, czy jej nie zaszkodzi, czy nie jest jednak lepszy oryginał itp.
...więc na początek spróbuję tej modyfikacji na moim "przełajowcu" Justy 4WD ;)

...ja uważam, że Junak tak szybki jak Jawa jest jednak od niej bardziej wartościowy...bez względu na koszty, bo przecież życie nie składa się wyłącznie z pieniędzy ;)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 8:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Nie, no jasne, że nie podejrzewam Cię na wstępie, że pójdziesz w chaos i niszczycielstwo. [zlosnikhihi]

Wydaje mi się tylko, że może być tak, że 400E, które jest przecież najczęściej na seryjnym zawiasie, nie jest poszerzane jak 500E, ma ponoć tylko lekko zmodyfikowaną komorę i nie ma mocnej skrzyni może Ci zwyczajnie się rozkraczyć jak mu zadasz 500Nm i 400KM.

A jak zaczniesz go przerabiać, to Ci na końcu wyjdzie i tak 500E, ino "kapę" szybsze. [zlosnikhihi]

Nie papraj się w dmuchawki, śmigła. Jak masz wolne moce finansowe, wsadź M120 ze skrzynią i masz temat z bani. Tylko ten dźwięk cudaczny zamiast V8... Do tego dokup W201 i tam wsadź stary motor z 400E. I masz pojazd, którym szatan bałby się jeździć. [zlosnikhihi] Jak ktoś zmieścił 5litrów w Baby Benza, to i cztery wejdzie.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 10:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
szymon.dziawer pisze:
Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł.


Chyba mu cos nie wyszlo bo Junak w standardzie jedzie tak jak taka jawa :D - pozatym Junak to inna bajka niz Jawa. Ze mnie sie smiali ze ja jako student tez ostatni grosz pakowalem w swoje AWO i zamaist na imprezy siedzialem w garazu, a inni wozili sie MZetkami, ktore byly duzo mocniejsze niz moje AWO. Tylko niestety jak ja wyjezdzalem z domu, to cale osiedle o tym wiedzialo a raczej slyszało i nie bylo to endendendenden [zlosnik2] Jak to mowia kazdy lubi co lubi :D I mimo iz odstawalem od Japonców to chetnie zemna jechali i mi machali, czego nie mozna bylo powiedizec o podobnej akceptacji dla wlascicieli jaw/mzetek.
Nasze bolidy jakimi tutaj na forum sie poruszamy, ani nie sa szybkie, ani ekonomiczne, a nikt nie ma ochoty zameiniac tego na honde vteca [hihi]

Ja np kocham tuningowac komputer, dlatego moj zestaw kosztuje 1000 a dziala jak taki za 3000 i to jest wlasnie fajne w tym wszystkim


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 11:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
6.0 V12 + dobrze go dmuchnąć.

W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik, a moc oscylowała w granicach 600KM .

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 11:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
WLD_Wlodi pisze:
W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik


Zonda

Ale rzeźnia to 2008 Zonda R

Cytuj:
6.0 L AMG V12
739 hp @8000 rpm
523 ft·lbf torque


Ale ja nie wiem, czy to jest "sport", jak ludzie z niego z lękami, łzami w oczach i na miękkich, dygoczących kolanach wysiadają. A w nocy budzą z krzykiem. [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 1:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
V12 zapewne można włożyć, ale to już jest "rzeźba w ryżu"... chodzi o to, że relatywnie niedużym kosztem (i bez cyrkowej modyfikacji) można delikatnie "dmuchnąć" niemiecką technikę (która posiada bezpieczny margines) i uzyskać praktycznie w serii przyrost 30-40%... o zawieszenie się nie boję, bo nie ścigam się w Szklarskiej Porębie... a hamulce są standardowe tak jak w 500E i SL...
BTW, oczywiście idąc krok za krokiem... można by wstawić tam nawet silnik od Veyron'a...i jeszcze dołożyć więcej (czyt: bar) niż fabryka przewidziała :) ...ale nie o to mi chodzi...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl