MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 3:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 31, 2011 10:42 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 31, 2011 10:35 am
Posty: 30
Czytam często ze ludzie polecają silniki 500 w W126 a o 560 wypowiadają się jako bardziej kłopotliwe i bardziej awaryjne,
sam byłem przekonany ze to prawie te same silniki, jeśli patrząc na silniki po 86 roku, wtedy wszystkie były na Elektro mechanicznym wtrysku(ke-jetronic),
jak to jest w rzeczywistości czy te silniki różnią się tylko pojemnością czy 560 posiada bardziej kłopotliwy osprzęt silnika?


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 12:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Silniki z tych samym okresów posiadają taki sam osprzęt.
Nigdy nie słyszałem takich bajek :)

Często ludzie polecają bardziej 500, bo wychodził z mostem z długim przełożeniem przez co mniej pali.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 1:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 31, 2011 10:35 am
Posty: 30
sam mam 560 i właśnie tez mi się wydawało że to bzdury, może jak porównać 500 na k-jetronic do 560 na ke-jetronic to wtedy lepiej wypada 500,


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 1:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A 560 to nie ma przypatkiem tego sławnego modułu zapłonowego jak i 420?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 2:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 31, 2011 10:35 am
Posty: 30
chyba ma ale ta wersja ECE 300KM


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 3:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
O ile moduł do 420 lub 500 -tki dostępność (można w miarę łatwo znależć !) i cenę (nawet przystępna ) to przy 560-tce nie można za cholerę znależc a jak już to cena powala na kolana ! (mam tu na myśli oczywiście używany ,nie nowy !)

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt kwie 01, 2011 9:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
miałem 4 moduły od 420 i 500 i wszystkie sprzedałem a ten od 560 leży ponad rok i nikt go nie chce.
może dlatego że taki niedostępny?? [zlosnikz]


Na górę
Post: pt kwie 01, 2011 11:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Sokol pisze:
miałem 4 moduły od 420 i 500 i wszystkie sprzedałem a ten od 560 leży ponad rok i nikt go nie chce.
może dlatego że taki niedostępny?? [zlosnikz]

a może ci co kupili od Ciebie te pierwsze moduły zdążyli już uprzedzić tych drugich [chory] [chory] [chory] [jezyk3] [jezyk3] [jezyk3]
Żartuję. Nie gniewaj się czasami. :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz kwie 03, 2011 7:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
luzik [hihi] , zero stresu
a ten od 560 dlatego leży bo to jakiś OKAZ na 2 wtyczki po 4 piny.


Na górę
Post: pn kwie 04, 2011 8:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Sokol pisze:
....
a ten od 560 dlatego leży bo to jakiś OKAZ na 2 wtyczki po 4 piny.

a jaki na nim jest numer? bo ja też mam taki jakiś "dziwny".

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn kwie 04, 2011 11:36 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
zegarek pisze:
Nigdy nie słyszałem takich bajek :)


A tak naprawdę to ten cały wątek to bajki i nieścisłości i nie chce mi się odpowiadać każdemu, a ręczę, że każda z wypowiedzi w tym temacie jest nieścisła i wprowadzająca czytających do lasu. Lepiej ten temat zamknąć bo jedyne co wnosi to zamieszanie. [chory]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn kwie 04, 2011 1:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
A 560 to nie ma przypatkiem tego sławnego modułu zapłonowego jak i 420?


Hmmm. Są 8 i 4 pinowe moduły. Ośmio są od 88 roku, kiedy weszły czujniki spalania stukowego, a weszły do wszystkich modeli V8. Co innego, że w środku jest inna mapa zapłonów dla różnych silników, ale to oczywiste tak jak inny komp. ke-jeta. Wątpię, żeby sama mapa miała wpływ na większą awaryjność 560.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn kwie 04, 2011 9:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
georem pisze:
A tak naprawdę to ten cały wątek to bajki i nieścisłości i nie chce mi się odpowiadać każdemu, a ręczę, że każda z wypowiedzi w tym temacie jest nieścisła i wprowadzająca czytających do lasu. Lepiej ten temat zamknąć bo jedyne co wnosi to zamieszanie.

fajny jest ten temat. Wprowadza dużo mistycyzmu do tematu klasycznych mercedesów ;d


Na górę
Post: śr kwie 06, 2011 11:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
To oczywiste, że różnią się pojemnością i są kolejną modyfikacją in plus mającą na celu sprostanie wymogom napędzania trochę cięższego pojazdu. Logiczne zatem, że muszą występować jakieś różnice, jednak nie są to różnice aż tak duże a aby kwalifikować ten motor do jakiegoś zupełnie innego rzędu silników. Skoro zatem są to drobne różnice to należy po prostu zajrzeć do jakiegoś dokładniejszego opisu i tam na pewno wszystko znajdziesz co cię interesuje. Opisywanie jakichś drobnych modyfikacji np. jakąś inną formę mocowania, rozwiązania technicznego wymuszonego czasem i postępem, czy czegoś tam jeszcze innego, mija się z celem gdyż mają one stosunkowo małe znaczenie dla całości a wymuszone są innym zastosowaniem silnika (do cięższego pojazdu) co jest oczywiste i logiczne. Natomiast zabierają sporo czasu, który można poświęcić na rozwiązanie trudniejszych problemów nie umieszczonych w ogólnodostępnych materiałach motoryzacyjnych. Roztrząsanie tego np. czy zastąpienie przeciążonego jakiegoś elementu w poprzednim silniku, elementem mocniejszym w jego kolejnej wersji to strata czasu ze względu na logiczność tego rodzaju postępowania. No....chyba, że znasz coś co zastosowano w tym nowszym silniku co zaskoczyło wszystkich i było nieprzewidywalne wcześniej. To podziel się tym z nami. Podyskutujemy. Pzdr.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl