MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 9:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 18, 2011 6:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam :)
Problem dotyczy zachowania sie oleju w W124 300TD kombi automat.
Otoz wyglada to nastepujaco, po dluzszej jezdzie (jazda rewelacyjna, silnik, skrzynka pracuja swietnie) po sprawdzeniu stanu oleju jest on w polowie calego bagnetu!! wystarczy odkrecic wlew oleju albo chwile poczekac po wyjeciu bagnetu i olej spada do wlasciwego poziomu (ubytku zarowno oleju jak i plynu chlodzacego czy wyciekow brak), odma z pokrywy zaworow do dolotu Turbo drozna, filtry i olej nowe (olej castrol gtx high mileage 15W40)

w czym moze lezec problem ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: sob mar 19, 2011 3:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
A gdzie tu problem?

Rozumiem, że wyciągasz bagnet i masz oleju jakby za dużo tak? Wycierasz, wkładasz ponownie i jest tak jak powinno być..?

Jak tak to normalne, właśnie dlatego zawsze trzeba odczekać ze 3 min. po zgaszeniu zanim sprawdzasz olej i wytrzeć bagnet, inaczej wychodzą właśnie takie cuda, bo nieraz olej lubi 'trzymać się' w rurce bagnetu i nie od razu spływa...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 12:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
z calym szacunkiem ale czy ja wygladam na (*******) ? troche do czynienia mam z tymi modelami,,, nawet do kilku godzin godzin po nagrzaniu/trasie utrzymuje sie taki stan dopoki tak jakby sie go nie odpowietrzy, odkreceniem korka na przyklad... w pokrywie zaworow jest mały zaworek, zauwazylem go tylko w TD, moze z nim cos nie tak...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 6:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
No szczerze mówiąc nie wyglądasz mi na "pięć gwiazdek" cokolwiek to u Ciebie oznacza i nie wiem też ile to dla Ciebie "trochę" do czynienia, ale szczerze mówiąc jakby abstrakcyjne jest dla mnie to Twoje pytanie. Jeżeli ciśnienie w skrzyni korbowej nie wzrasta, olej nigdzie nie ubywa, ani nie ma nadmiernego zużycia to jaki jeszcze masz problem..? Sorry, ale ja nie widzę żadnego.

Jak masz już tyle do czynienia to może rozpoznawczo wymontuj ten zaworek i 'obadaj' jak się miewa.

Może jeszcze ktoś się wypowie i mnie oświeci, bo szczerze mówiąc zagadkowo się zrobiło, nie..? ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 9:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
zdecydowanie zagadkowo, gdyby tak nie bylo nie zakladalbym tematu...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
A tak dokładnie o który olej Ci chodzi? ten z ASB czy ze silnika? Bo z Twojego tekstu nie wynika to jednoznacznie.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 7:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Nemo no raczej castrola gtx 15w40 nie leje do asb :P ;)


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 9:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Frytejro pisze:
Nemo no raczej castrola gtx 15w40 nie leje do asb :P ;)


Hi, hi nie takie rzeczy się już widziało [jezyk4] ;)

a tak na poważnie to rzeczywiście dziwna sprawa i prośba do kolegi aby kiedy już odkryje przyczynę podał ją nam ku uwadze innych. Mnie kiedyś CAŁY olej ze skrzyni (w123) wyleciał do komory silnikowej przez rurkę w której jest osadzony bagnet. Przyczyną było zatkanie się gumowego połączenia zwrotnego silnika z filtrem powietrza (to ta rurka, która biegnie nad silnikiem (motor 115... benz. 230). Skutkiem tego było zatrzymanie się silnika (zatarcie). Ponieważ jednak odbyło się to przy prędkości około 10/km i 15stopniowym mrozie. Udało się uniknąć poważniejszych konsekwencji (co Mercedes to Mercedes). Po ostygnięciu silnika (aż taki gorący to on wtedy nie był) i nalaniu jakiegoś oleju kupionego na pobliskiej stacji benzynowej. Udało mi się ostrożnie dotrzeć do ASO gdzie w ciągu godziny nie tylko wymieniono olej, usunięto zapchaną rurę ale także umyto komorę z gęstej mazi olejowej. Być może nasz kolega ma jakiś podobny przypadek? U mnie też było wszystko O.K. poza podnoszeniem się oleju w osadzie bagnetu a w końcu wywaleniem całej zawartości miski olejowej na zewnątrz. Podr.
P.S.
Przyczyną zapchania się rury było zamarznięcie wody (Kondensatów) które często (zawsze) są w tej zwrotnej rurze.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 5:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Nemo pisze:
Mnie kiedyś CAŁY olej ze skrzyni (w123) wyleciał do komory silnikowej

Rozumiem, że ze skrzyni korbowej, bo też niejednoznacznie wyszło... 8)

Nemo pisze:
Przyczyną było zatkanie się gumowego połączenia zwrotnego silnika z filtrem powietrza

...czyli po prostu "odmy". A keraj akurat napisał, że w jego przypadku odma jest drożna i innych objawów brak, dlatego właśnie ja obstawiam, że nic się nie dzieje...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 8:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
DJ MAKU pisze:
Nemo pisze:
Mnie kiedyś CAŁY olej ze skrzyni (w123) wyleciał do komory silnikowej

Rozumiem, że ze skrzyni korbowej, bo też niejednoznacznie wyszło... 8)
...

Złośliwiec jeszcze większy ode mnie :o :( :)

No dobrze ale jednak COŚ musi być inaczej by nie napisał tematu [totalszok]

P.S.
Jeszcze wpadło mi do głowy. a może ( przecież tak jak napisałem) ta odma NIE zawsze bywa drożna? u mnie kiedy wieczorem stawiałem gorący samochód na parkingu pod chmurką też było wszystko O.K. ale kiedy rano po mroźnej nocy przyszedłem go uruchomić nie wiedziałem, że w rurce odmy mam jeden wielki sopel lodu. Może "keraj" sprawdzał w innych warunkach niż jeździł? No jakaś przyczyna Musi być! W cuda nie wierzę (w bakterie też bo ich nie widać).

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 6:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Przedmuchy spore?


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 8:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
ohoho widze zrobil sie temat na dluzsza debate :)

temperatura nie ma na to wplywu, czy mroz czy cieplo, generalnie silniczek jest b.zadbany, taka igielka, ale... co z tym olejem... wrazenie jest jakby sie zapowietrzaj i nie splywal do miski, moze jest to przyczyna turbinki ? usterka dalej nie usunieta... pozostaje maly zaworek w pokrywie, zdejme ja i sprobuje go przeczyscic jak sie uda...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 9:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
keraj pisze:
............ moze jest to przyczyna turbinki ? ...

Jaaka turbinka? :o

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 12:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
turbina, to jest doladowany dieselek, nie wiem, tak glosno mysle juz sobie :P moze cisnie jakos do odmy cholera wie...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 2:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
keraj pisze:
Temat postu: Re: w124 300TD dziwne zachowanie sie oleju...
Tu wpisales, że to trzylitrowe kombi.

300DT (turbo) albo 300TD (kombi) albo 300TDT (kombi + turbo).

_________________
124.190 '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl