MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 27, 2011 7:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Panowie - pytanie które mnie przerasta więc zwracam się do was z pomocą. W moim audi zamontowano w De coś takiego
Obrazek
Obrazek (zdjęcia zaczerpnięte z forum BMW)
Poprzez zubożanie mieszanki norma spalin łapie się w korzystniejszej klasie podatkowej ( np z Euro 2 na Euro 3)
Opinie są podzielone - jedni utrzymują że działa to tylko na zimnym silniku inni że w całym zakresie pracy silnika powodując zubożanie mieszanki a tym samym obniżając moc i często podwyższają spalanie. Ktoś się z tym spotkał? Zastanawiam się czy tego nie odłączyć, ale najpierw chce się dowiedzieć o zasadzie działania.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 9:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Brat ma takie coś w C124, też bym się z chęcią dowiedział o co chodzi z tym ustrojstwem.

PS Cześć Paweł, kupę lat.. ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 10:32 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To mechaniczny KLR. I po tym skrócie szukajcie ewentualnie w niemieckiej literaturze.

Rozchodzi się po krótce o to, że w czasach normy Euro1 nie badano składu spalin wyrzucanych na zimno, podczas gdy następna Euro2 już brała to pod uwagę. Żeby dostać normę wyżej należało więc zainsalować to ustrojstwo, które ma na celu skrócić czas od momentu uruchomienia zimnego silnika do momentu po jakim kat i sonda osiągają optymalną temp. do pracy. Rzeczywiście poprzez dostarczenie dodatkowej ilości powietrza mieszanka zostaje zubożona, a obroty lekko podniesione. Ale tylko do czasu, kiedy woda się nie zagrzeje. Później prawidłowo działający zawór powinien się zamknąć. Hodowanie tego patentu pod maską ma oczywiście sens tylko wówczas, kiedy auto w Polsce nie zgubiło katalizatora i nadal jest on w pełni sprawny.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 11:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wywal to ustrojstwo - auto bedzie lepiej jezdzic i mniej palic.... nie musze chyba dodawac, ze zubożenie mieszanki zwiększa ryzyko wystapienia spalania stukowego i wypalania gniazd zaworowych...
W skrocie ten wynalazek zubaza mieszanke podajac dodatkowe, "lewe" powietrze do kolektora ssacego, przez co auto szybciej osiaga temperature robocza i wydziela mniej zanieczyszczen...
Dziala to tyko na zimnym silniku, o ile mi wiadomo... W MB jest w podobnym celu stosowana pompa powietrza dodatkowego, napedzana paskiem wielorowkowym (moja locha ma taka)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 11:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tutaj widac wlot dodatkowego powietrza do lochy

Obrazek

Przy zubożeniu mieszanki możne dojść do zmniejszenia przyrostów ale za to zapewne podskoczy klasa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony ndz lut 27, 2011 12:05 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 12:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
[zlosnikok]

pompa wyglada tak


Załączniki:
pump.JPG
pump.JPG [ 148.99 KiB | Przejrzano 588 razy ]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex
Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 12:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
trocin pisze:
Dziala to tyko na zimnym silniku, o ile mi wiadomo...


ciekawe tylko jak działa nie widać przewodów elektrycznych co by miało jakiś czujnik temperatury

P.S trocin umyj tą lochę bo wstyd że TReneR zrobił jej foto w takim stanie [zlosnik]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 1:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
KarolS1988 pisze:
ciekawe tylko jak działa nie widać przewodów elektrycznych co by miało jakiś czujnik temperatury


Jest tam taki zaworek sterowany temp. plynu wpiety w uklad chlodzenia...

KarolS1988 pisze:
P.S trocin umyj tą lochę bo wstyd że TReneR zrobił jej foto w takim stanie [zlosnik]


OK umyje i zrobie fotke [clown]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 1:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
a czyli coś w rodzaju termostatu tam będzie. To wypiąć to można odcinając tylko dopływ płynu ? chyba raczej to nic nie da skoro tylko na zimnym i trzeba by zaślepić dopływ powietrza jak rozumiem ?

ja cie proszę tylko nie fotki, bo znowu temat "czarna długa locha elpidzi" i drugi "usa wersjon" ruszy jak to kolega śrubkę wymienia z srebrnej na złotą i kosztuje to 5000 zł. Auta macie świetne każdy widział, jak coś fajnego dołożycie odkryjecie to spoko ale nie fota po umyciu. Swoją drogą tak nie lubisz tego auta że lochą je nazywasz ;p ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 4:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Hej Przemek - rzeczywiście kope lat
Trocin, Me:how - dzięki za wyjaśnienie, biorąc pod uwagę przebieg auta to raczej na mało mi się to zda (podejrzewam lekko przytkane katalizatory) więc skuszę się na demontaż.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl