MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 31, 2011 9:59 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam,

noszę się z zamiarem wymiany rozrządu w moim SEC-u, oczywiście kompletnego, chociaż przy kontroli łańcucha może się okazać, że wyciągnięcie jest w normie, wtedy jedynie ślizgi i na pewno napinacz.
I tu moje pytanie do Was: czy wie ktoś, kto robi te elementy w oryginale dla Mercedesa? :-?
Spotkałem w necie na niemieckich stronach łańcuch, ślizgi i napinacz FEBI. Łańcuch widziałem za ok. 78 Euro, ślizgi od ok. 12 Euro i napinacz po ok. 60 Euro. Jak wygląda stosunek jakości do ceny?
Robił już ktoś z Was rozrząd na częściach FEBI?
Jak wygląda cena oryginalnego zestawu MB?

Za wszelkie sugestie i opinie będę wdzięczny

PZDR

wuja

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 11:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześc
No Febi jak Febi. Niezłe zamienniki robi ale oryginał to nie jest i nigdy nie bedzie ;)
W IC jest komplet napedu rozrządu SWAG SW99130312 do SEC. 964zł bez zniżek.
SWAG Zestaw łańcucha rozrządu ( Bez kół )MERCEDES
BENZ 3.5-5.6 (M116. , M117) 71-91

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 12:22 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Czesc,

Cytuj:
No Febi jak Febi. Niezłe zamienniki robi ale oryginał to nie jest i nigdy nie bedzie

No wlasnie o to mi chodzilo.
Czyli powinienem sie w granicach 300 Euro zmiescic za same czesci. Nie jest zle. Kola tez raczej nie powinny majatku kosztowac, w razie gdyby trzeba je bylo tez wymienic.

Dzieki serdeczne za info co do cen w PL.


PZDR

wuja

P.S. Sorki za brak polskich znakow, ale pisze z pracy [palacz]

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 8:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam,mój ma 184 tys kil ,ale ja nie wierzyłem , mechanik rozkręcił mi silnik , spojrzał na łańcuch ślizgi i stwierdził że ślizgi oraz łańcuch jest jak nowy.Sprawdź najpierw sam i dopiero wymieniaj .Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 10:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
U nas zestaw febi za 554 zlocisze plus koszta przesylki
Obrazek

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 12:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Do m119 na przykład, w opakowaniu FEBI dostajesz łańcuch IWIS. Tu może być to samo.

A Sam łańcuch IWIS do m117 kosztuje ok. 200zł.

Do wymiany ślizgów i tak musisz rozebrać cały przód silnika, co jest bardzo czasochłonne, upierdliwe i pewnie kosztowne w warsztacie, więc warto wymienić łańcuch przy okazji.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 8:25 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Dzięki za wskazówki i informacje.
Zestaw Febi za 5 stowek robi wrazenie, ale skłaniałbym sie jednak chyba w strone oryginału.
Dzis rozmawiałem telefonicznie z ojcem, który zrobił rozeznanie u gościa w PL, który sprzedaje oryginalne graty do MB. Oryginalny łańcuch to 590 PLN, a ślizgi coś ok. 50 PLN za sztuke, o napinacz nie pytał. Jutro po robocie podjadę u nas do MB i zapytam u żródełka co i za ile, no i oczywiście dlaczego tak drogo [zlosnikok]
Kurcze, nadal nie wiem, kto robi oryginały [smutne], chyba niczego nie przeoczyłem tutaj z tego, co koledzy napisali [palacz]
Mój SEC ma już 240 tkm i raczej nie był rozrząd robiony. W sumie jak na razie nie słychać łańcucha przy starcie zimnego silnika, ale wolałbym prewencyjnie zadziałać. Czytałem już gdzieć, że powinno się właśnie po przebiegu ok. 150 - 200 tkm albo 15 latach skontrolować rozrząd, a najlepiej wymienić, bo problemem nie jest sam łańcuch, a napinacz, który ma tutaj co robić i ślizgi (podobno z bardzo kruchego plastiku). Ile w tym prawdy może powiedzieć ten, kto już niejeden taki silnik robił.
Ogólnie przyjęło sie, że łańcuch daje znać o sobie grzechotaniem. Ale słyszałem już o przypadkach, kiedy to przy uruchamianiu auta łańcuch po prostu przeskoczyL i.... :o Co jednoznacznie świadczy o padniętym napinaczu. Nie chciał bym przeżywać tego na własnej skórze, a ponieważ kroi mi się też być może wymiana uszczelki pod głowicą, więc przy okazji zrobiłbym i to. Tyle, że jeśli kupię zestaw oryginalny za powiedzmy 1,2-1,5 kPLN i się okaże, że "wsio w pariadkie" (przynajmniej wzrokowo), to raczej mi tego nie wezmą z powrotem.
No ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu, jutro albo w sobotę napiszę coś więcej.

Ale i tak będę się cieszył z kolejnych rad / wskazówek / spostrzeżeń [swiety]

No ale trzeba jeszcze przeżyć jutrzejszy dzień w robocie - dobrze, że to piątek :lol: , a prosto z pracuni do MB odebrać modelik i rozeznać się w cenach


PZDR

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 9:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
Jutro po robocie podjadę u nas do MB i zapytam u żródełka co i za ile, no i oczywiście dlaczego tak drogo Kurcze, nadal nie wiem, kto robi oryginały


Oryginalny łańcuch to IWIS i można go znaleźć za 200-250zł.
Ślizgi SWAG po 15-20zł za sztukę.

Tu masz listę części, które znajdują się też w tym zestawie na obrazku febi:

117 050 09 11 lub 116 050 18 11 (napinacz)
000 997 76 94 (łańcuch z zapinką)
117 050 16 16 (łyżwa)

Ślizgi:
117 052 08 16 x 1
117 052 09 16 x 2
117 052 10 16 x 1
117 050 18 16 x 1
117 052 00 83 x 1 (ślizg na łyżwę)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 6:53 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam Panowie,

a więc dziś odwiedziłem po robocie MB i stwierdzam, że oryginalne części wcale nie są aż takie drogie.
117 050 09 11 lub 116 050 18 11 (napinacz)- chociaż tutaj numer, który mam na liście różni się trochę od tego podanego przez Ciebie 116 050 18 11 i kosztuje 128,59 euro
000 997 76 94 (łańcuch z zapinką) - 103,77 euro
117 050 16 16 (łyżwa)- 49,57 euro
117 052 08 16 x 1 - 2,70 euro
117 052 09 16 x 2 - 3,22 euro
117 052 10 16 x 1 - 3,92 euro
117 050 18 16 x 1 - 9,02 euro
117 052 00 83 x 1 (ślizg na łyżwę) - ???? niestety musiałem przeoczyć na ekranie jak mi koleś pokazywał

Wałek rozrządu 284 Euro (zapytałem z ciekawości, bo może się okazać, że krzywki już są też na wykończeniu [zlosnikeh] )
Co ciekawe koło zębate na wałek to aż 190 Euro [szok]
Wszelkiej maści sprężynki, śrubki, bolce i oringi nie przekraczają 2 Euro. :lol:

I teraz zagadka dla Wszystkich [jezyk3]
Wszedłem na warsztat, żeby zapytać o koszt wymiany uszczelek pod głowicą i gumek na zaworach.
I jestem ciekaw, kto z Was zgadując, będzie najbliżej kwoty jaką usłyszałem, robiąc takie duże :-o?

Dzięki Wszystkim za odpowiedzi i poświęcony mi czas [pub]

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: sob lut 05, 2011 3:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
1300 zł ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: sob lut 05, 2011 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
wuja pisze:
Wałek rozrządu 284 Euro (zapytałem z ciekawości, bo może się okazać, że krzywki już są też na wykończeniu [zlosnikeh] )


Dziwnie tanio, skoro noname podrobki sa po 1500-2000 PLN. W USA po 300 USD. W polskim MB krzyknęli chyba 2400 za sztukę, ale okazało się że ich fizycznie nie ma.
Natomiast wałek to nie wszystko, jesli krzywki wytarte to masz komplet dzwigienek do wymiany. I tu zaczyna się mały problem - stare krzywki były bardziej miekkie i wspolczesnie utwardzone walki moga je wytrzec (tak sie stalo u mnie, komplet krzywek Ruville poszlo sie kochac....). No i jest ich 16, sztuka porzadnych to minimum stowa.
W efekcie znalazlem stare walki w dobrym stanie i poskladalem dzwigienki z 2 silnikow. Dziala.
A propos cen - u Borowskiego w Piastowie stała W126, w której ktoś zrobił remont góry: wałki, dzwigienki, kompensatory, prowadnice, uszczelniacze - wszystko na oryginale. 20k, tyle wyniósł rachunek.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: sob lut 05, 2011 6:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
wuja pisze:
Wszedłem na warsztat, żeby zapytać o koszt wymiany uszczelek pod głowicą i gumek na zaworach.I jestem ciekaw, kto z Was zgadując, będzie najbliżej kwoty jaką usłyszałem, robiąc takie duże ?


W ASO? 3-4 tys.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
3kEuro

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 9:17 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam,
dokladnie 2,827 kEuro [palacz]
Sam byłem zdziwiony ceną wałków, tym bardziej, że dwa dni wcześniej prosiłem ojca, by spytał w PL u kolesia handlującego klamotami do MB.
I faktycznie cena oryginałów w PL to 3 kPLN, a zamienniki to 1 tys PLN. Jakjest z dostępnością - nie wiem.
Ale dla zainteresowanych podaję numery wałków, jakie stoją na wydruku, który dostałem w piątek:
A 117 051 20 01 / A 117 051 21 01 w cenie 284 Euro za każdy.
Wychodzę z założenia, że są to oryginały, bo nic nie wspominałem gościowi o jakichkolwiek zamiennikach. A więc jest to naprawdę taniocha, porównując z cenami z PL [jezyk3] , poza tym na wydruku są tylko numery części, a nie ma nic na temat producenta...
Zdecydowałem się zrobić profilaktycznie wymianę rozrządu w PL, podczas urlopu latem, łańcuch, napinacz i ślizgi, poza tym gumki na zaworach, a jak się okaże, że i spod głowicy się leje, to i ogarniemy uszczelki. I to wszystko w peelenach [zlosnik2]
Zastanawiające jest jednak, że niektóre części są tańsze w PL, a inne w D. Wydawało mi się, że w Niemaczech będą te części minimalnie droższe niż w PL, ale jednak tak nie jest. Poza tym gostek w MB mówił mi, że z końcową ceną dałoby się coś zrobić.

PZDR
wuja

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: śr lip 04, 2012 1:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 24, 2008 12:50 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz/ Poznan
Odgrzebie troche temat
Robilem rozrzad w swoim 560 sec w serwisie MB w zeszlym tyg. Wyciagniecie bylo 10 stopni juz.Oprocz calego lancucha i czegos tam jeszcze wymienili tylko gorne kola (chyba od walkow) bo powiedzieli zeby do dolnych kol (Chyba sa jeszcze 3.) sie dostac nalezy wyciagnac silnik. Moje pytanie jest czy da sie wymienic pozostale kola bez wyciagania silnika? podejrzewam, ze w jakies karkołomne operacje w serwisie sie nie bawia wiec wyciagaja silnik ale czy aby na pewno trzeba to robic, nie przesadzaja?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl