MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M104 320
Post: pt sty 14, 2011 5:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kolega Bruno znalazł taką aukcję
http://moto.allegro.pl/mercedes-s-klasa-300-se-w140-i1379245948.html
Najważniejsze jest zdjęcie silnika
Kto roszyfruje mi tą zagadkę?
M104 tak
Ale jaki wtrysk?
- nie ma przepływomierza jak w późniejszych 104.
- nie jest to KE.
- głowica jak we wczesnej 104 300 z KE
Nie M104.990 ani nie 104.994
Na samoróbkę nie wygląda bo obudowa filtru na 100% fabryka.
hmm
Jak sobie teraz jeszcze zerkam w papiery to wygląda na wczesną wersję 320 - przepływomierz jest pod kwadratowym filtrem - no z życiu nie widziałem takiej wersji. Kolektor jak w KE a reszta elektronika.


Załączniki:
M104_ele.jpeg
M104_ele.jpeg [ 42.57 KiB | Przejrzano 1864 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pt sty 14, 2011 6:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
S-Class limousines of the series 140
Mercedes-Benz type 300 SE; since 06.93: S 320
Type 300 SE; since 06.93: S 320
Name 300 SE; since 06.93: S 320
Name Mercedes-Benz type 300 SE; since 06.93: S 320
Short name 300 SE; since 06.93: S 320
Model W 140 E 32
Production 01.91/04.91 - 03.94
Number produced not documented separately
Comments concerning the production period begin of production - pre-production batch / main production - end of production
Prices 03.91: 87.894,00 DM 09.91: 90.516,00 DM 10.92: 91.314,00 DM 01.93: 98.152,50 DM
Wheelbase 3040 mm
Track rear/front 1603/1576 mm; since 06.93: 1606/1579 mm
Length 5113 mm
Width 1886 mm
Height 1492 mm; since 06.93: 1486 mm
Smallest turning circle 12,18 m
Chassis weight
Max. total weight 2410 kg; since 09.91: 2550 kg
Max. front axle weight 1120 kg; since 09.91: 1210 kg
Max. rear axle weight 1290 kg, since 09.91: 1340 kg
Max. load 520 kg; since 09.91: 660 kg
Max. trailer weight braked 1900 kg (with automatic gearbox : 2100 kg)
Max. trailer weight unbraked 750 kg
Weight empty 1890 kg
According to guideline DIN 70020 (with fuel, spare wheel and tool equipment)
Operating method four-stroke Otto (w/ manifold-injection and emission control device w/ three-way catalyst)
Configuration front, parallel; upright
Type M 104 E 32 / 104.990; since 06.93: 104.994
No. of cylinder/configuration 6 / in line; 15? inclination to the right
Bore x stroke 89,9 x 84,0 mm
Total displacement 3199 ccm
Compression ratio 10,0
Crankshaft bearing 7
Output 170 kW / 231 hp at 5800 /min; since 06.93: at 5600 /min
Maximum torque 310 Nm at 4100 /min; since 06.93: 315 Nm at 3750 /min
No. of valves/configuration 2 intake, 2 exhaust / V-shaped overhead
Valve operation 2 top camshafts (intake camshaft adjustable)
Camshaft drive duplex roller-type chain
Mixture formation microprocessor-controlled injection system with hot-wire air-mass ~sensor (LH-Jetronic); since 06.93 w/ hot-film air-mass sensor (HFM)
Cooling water cooling / pump; 14,5 l water
Lubrication pressure circulation lubrication / 7,5 l oil
Electric system 12 V
Battery 100 Ah / in the boot
Dynamo three-phase AC / 1680 W
Starter motor electrical / 1,7 kW
Ignition ignition mapping control
Fuel tank above the rear axle / 100 l
Fuel supply electric supply pump
Driven whells rear wheels
Power transmission divided cardan shaft
Frame desing self-supporting all-steel body
Wheel suspension front double wishbone
Wheel suspension rear multilink suspension, on demand with hydropneumatic level control
Suspension front coil springs, torsion bar stabilizer
Suspension rear coil springs, torsion bar stabilizer
Damper gas-pressure damper
Steering ball-and-nut power steering
Steering transm ratio 14,02:1 / 2,96 steering wheel turns
Breaking system braking system
Breaking system hydraulic dual-circuit braking system with vacuum-operated brake servo unit and antilock device;~disc brakes front (intern. ventilated) and rear
Parking breake parking brake
Parking breake mechanical (foot-operated), effective on rear wheels
Diamatre brake discs front / rear: 310 / 290 mm
Wheels sheet steel-disc wheels, on demand light-alloy disc wheels
Wheels rims 7 1/2 J x 16 H 2
Tyres 225/60 R 16 97 V; since 01.93: 235/60 R 16 100 V
Wg. danych ze stronki musi to byc taki model, ale gdzie przeplywomierz?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pt sty 14, 2011 6:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
m111 robili bez przepływki, tylko na map sensorze, więc może tu też.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pt sty 14, 2011 7:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Widziałem takie coś na własne oczy. Silnik ten był montowany w w140 i od tego ze w124 różnił się wtryskiem oraz większą pojemnością. jaki to wtrysk ? nie mam pojęcia, na pewno sekwencyjny, wtryski jak w "normalnym" m104, ale chyba regulator ciśnienia na listwie trochę inny. Stawiam raczej na HFM, ale bez przepływki ? Bez przepływki były PSM, ale nie widać modułu, który w w124 był przykręcany na lewym nadkolu, do tego występował tylko w silnikach r4. Jak będę się widział ponownie z właścicielem tej 140-ki. przyjrzę się dokładniej...


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pt sty 14, 2011 8:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To jest 104990.
Montowany tylko w 140 i bardzo krótko w modelu 300SE.
Wasyl ma taki silnik u siebie i jest lipa straszna,żeby kupić drugi na wymianę.
Przez rok był na allegro tylko jeden do sprzedania.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pn sty 17, 2011 9:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
To ja zapodam jeszcze jedną ciekawostkę znaną z forum mb.org.pl

Jeżdżący W126 z m104 na KE , ale na sekwencji :)

Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pn sty 17, 2011 2:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
To jest pewnie jakaś 4 generacja w trybie fullgroup odpalana z cewki.
Trzebaby było się spytać co to za komp gazowy tam siedzi.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pn sty 17, 2011 3:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
To M104 bylo na KE-Jecie ? W jakim modelu ? [totalszok]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: pn sty 17, 2011 3:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
trocin pisze:
To M104 bylo na KE-Jecie ? W jakim modelu ? [totalszok]


Zwyczajne 300 24v jakich pełno :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: wt sty 18, 2011 7:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ok faktycznie, zapomniałem [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: wt sty 18, 2011 12:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Ostatnio zmieniony wt sty 18, 2011 1:00 pm przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: wt sty 18, 2011 12:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
oress pisze:
To ja zapodam jeszcze jedną ciekawostkę znaną z forum mb.org.pl

Jeżdżący W126 z m104 na KE , ale na sekwencji :)

Obrazek


zegarek pisze:
To jest pewnie jakaś 4 generacja w trybie fullgroup odpalana z cewki.
Trzebaby było się spytać co to za komp gazowy tam siedzi.


3 generacja, wtrysk ciagly Tartarini na silniczkach krokowych [oczko] TO NIE JEST SEKWENCJA !

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł: Re: M104 320
Post: wt sty 18, 2011 9:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
trocin pisze:
3 generacja, wtrysk ciagly Tartarini na silniczkach krokowych [oczko] TO NIE JEST SEKWENCJA !

Z drugiej strony szkoda że nie upakowano tam np 3,2 na elektronicznym wtrysku.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl