MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt sty 07, 2011 8:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
No to teraz pojechałeś chłopie. Skasuj luz na skręconych kołach, to zobaczysz co będzie na środku... Metoda mega nieprawidłowa, a nawet niezbepieczna. Dodatkowo na środku, już nawet w W126 były dodatkowe hydrauliczne kasatory luzu przekładki. Ustawia się jak najmniejszy luz na środku.
A tak przy okazji, poczytałeś o zasadach pracy tej przekładni. Ona zawsze będzie miała spory luz na skręconych kołach, nawet jeśli nie będzie go na środku.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 10:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
NO ja to opisalem z moich obserwacji na wyjetej przekladni i ustawianiu sruby regulacyjnej, i jej zachowaniu.. skoro na aucie jest inaczej to ja juz nie wiem. Ewidetnie po skasowaniu luzu na srodku, nie moglem skrecic przekladni calkiem w lewo czy w prawo bo sie blokowala.. [totalszok]


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 11:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Wejdz do auta i porównaj jaki jest luz na kierownicy jak są koła na wprost, a jaki jest jak są koła skręcone.
Przy skręconych w tych przekładniach jest wyczuwalnie większy luz. Dlatego ważne jest, żeby kierownica na wprost pokrywała się z ustawieniem przekładni w centralnym punkcie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 11:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja chyba wiem o co chodzi - głuchy telefon ;-)
Przy kołach na wprost i zaraz w tej okolicy przekładnia się wyrabia - jak zlikwidujemy luz na środku to przy lekkim odchyleniu koła ona się będzie przykleszczała bo tam nie ma wyrobienia a jeszcze luz wynikły z zasady pracy się nie zwiększa zbytnio. Więc istnieje szansa, że mechanik mówił o kasowaniu luzu dla kierownicy lekko skręconej? Problem w tym, że pewnie trzeba mieć doświadczenie i wyczucie aby nie zafundować sobie zablokowanego koła kierownicy.
Ja teraz ze 3 tyg jeździłem pierdkiem z przekładnią zębatą o stałym przełożeniu - taka nowoczesna - zwykła ;-) Wsiadłem do MB i nie mogłem się nadziwić ile się musze nakręcić aby skręcić a ile kierownica chodzi bez zdecydowanie wyraźnej reakcji samochodu. W przekładni nie mam luzu...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 12:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ogólnie, to cytuję doświadczonego kolegę

"wg danych serwisowych MB maksymalny opor na walku po skasowaniu luzu ma wynosic 110-160 Ncm. do pomiaru tego momentu najlepiej uzyc klucza dynamometrycznego, mozna tez posilkowac sie przyrzadem specjalnym 116 589 03 21 00"

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 12:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dopiero teraz zerknąłem, że Frytejro napisał to co i ja, on wcześniej :-)
Tak małego oporu to chyba się kluczem nie za bardzo da zmierzyć, lepiej kijek i cieżarek na sznurku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 12:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
lepiej kijek i cieżarek na sznurku.

Tak też właśnie kolega uczynił.

ukaniu pisze:
Dopiero teraz zerknąłem, że Frytejro napisał to co i ja


Frytejro pisze:
nie moglem skrecic przekladni calkiem w lewo


Zależy jak to zdanie zinterpretować :)
Czy nie mógł skręcić całkiem, bo już na początku go blokowało czy blokowało go na końcu jak chciał całkiem skręcić [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 4:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
ani na koncu ani na poczatku nie blokowalo.. tak w polowie hehe - poprostu po zmniejszeniu luzu na wprost nagle poczulem przy skrecaniu blokowanie.. :D o to mi wlasnie chodzilo co powiedzial Ukaniu :D jak skrecilem za mocno to poczulem opor w pewnym momęcie, dalo się za pomocą sily przejsc opor, a ppozniej szło lzej. Im mocniej skreciłem tym opor dluzej trwal ;) a krecilem luczem w reku - mozliwe ze za pomocą kierownicy opor bylby mniej odczuwalny.. tego nie wiem.. a w necie wyczytalem przypadki ze wlasnie po mocnym skreceniu czasem kierwonica zostawala w polozeniu skretu po ustawianiu.. :D




ukaniu pisze:
Ja teraz ze 3 tyg jeździłem pierdkiem z przekładnią zębatą o stałym przełożeniu - taka nowoczesna - zwykła Wsiadłem do MB i nie mogłem się nadziwić ile się musze nakręcić aby skręcić a ile kierownica chodzi bez zdecydowanie wyraźnej reakcji samochodu. W przekładni nie mam luzu...


to ja teraz rozumiem Blache jak w wywiadzie mowil na temat seca ktorym jezdzil w Odwróconych.. on wlasnie tam mowil o tym co zauwazyles - ze zanim auto zareagowalo na skret keirownica to troche musial jej skrecic, w porownaniu z nowymi autami ;) - myslalem ze mial luz, ale widac ze jednak niekoniecznie :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl