Odkręcasz wyjmujesz śrube z dołu, luzujesz górną, przechylasz alternator od silnika aż pasek się zluzuje i wykręcasz górną. Tym sposobem nie ruszasz problematycznego w M103 napinacza. Alternator lepiej zregenerować, wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i szczotek - i jest w zasadzie nowy. O ile prostowniki w środku są OK - to można sprawdzić po rozebraniu (albo bez oscyloskopem) - jeśli nie to wymienia się diody. Jeśli nie masz zapału i ściągacza do łożysk oraz wprawy w lutowaniu - powierz robotę poleconemu elektrykowi. Byle nowe pierścienie ślizgowe były idealnie centryczne (ja wymieniałem 3 a 4 nowy przetoczyłem...)
_________________ Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości. 190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3. Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
|