MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 27, 2010 3:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Już myślałem, że uporałem się z powietrzem w układzie, a tu dziś znowu niespodzianka.

Objawy:

- po kilkunastogodzinnym postoju auto nie odpala. Żeby było ciekawiej zauważyłem , że jeśli stoi nawet minimalnie dziobem do góry, to zgona robi szybciej, ale może być to przypadek. Nigdzie nie widać i nie czuć ropy. Auto odpalone jedzie bez zarzutu i nie czuć, żeby nie dostawało tyle ile chce.


Wychodząc z założenia, że zaczyna się od rzeczy najprostszych, po lekturze internetu wymieniłem o-ring przy siatkowym filtrze wstępnym (tym w obudowie głównego, nr 29 na rys.). Pomogło od razu. Przez ponad miesiąc było okej, dzisiaj wystawiłem się na noc na zewnątrz, przodem minimalnie wyżej i objawy te same. Przy próbie odpalenia w przewodach widac jak powietrze lata jak wściekłe i to we wszystkich przewodach.

Przewody na dole trzymane są przez plastikowe zawleczki/zaworki? (tak jak przy poz. 74 na rys.). Część z nich jest wyraźnie świeższa niż reszta (wnosze po kolorze), tak jakby ktoś już tam był i wymienił, ale nie wszystkie.

Pytania:

Szukać w przewodach, czy w pompie?

Czy to te zawleczki odpowiadają za szczelność? Czy mogą wpuszczać powietrze bez powodowania wycieków? Plastik w tym miejscu jest już małoelestyczny. Podczas wymiany filtra siatkowego ułamałem kawałek elementu nr 26 na rys., ale bez wpływu na szczelność.

Jeśli to nie przewody, to czy ktoś przerabiał już zawór przy pompie?

Jak pomóc temu skurwielowi się odpowietrzyć w razie W? Póki co luzuję mu śrubę głównego filtra, jak tamtędy puści, to później nieco mu łatwiej. Czy jest jakiś lepszy sposób? Silnik odpowietrzyć jest upiornie ciężko.

PS: właśnie sprawdziłem cenę jednego zaworka i jest to ponad 100 zł/szt. a jest ich tam z siedem...


Załączniki:
300tdt-epc4.gif
300tdt-epc4.gif [ 64.19 KiB | Przejrzano 989 razy ]

_________________
123. W, S i C.
Na górę
Post: sob lis 27, 2010 8:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Wymień oring za podgrzewaczem.
Pozycja 14 a nr znasz ;)


Załączniki:
m.mycat.gif
m.mycat.gif [ 42.35 KiB | Przejrzano 958 razy ]

_________________
V
Na górę
Post: ndz lis 28, 2010 12:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
_me: how_ pisze:
w przewodach widac jak powietrze lata jak wściekłe i to we wszystkich przewodach.

Niewielkie ilości powietrza będą tam zawsze. Tym się nie martw.
_me: how_ pisze:
Czy to te zawleczki odpowiadają za szczelność? Czy mogą wpuszczać powietrze bez powodowania wycieków?

Zawleczki zabezpieczają przewód przed ew. zsunięciem. Przewody uszczelnione są oringami. Zaworki tam nie występują.
_me: how_ pisze:
Jak pomóc temu skurwielowi się odpowietrzyć w razie W?

Ja zdejmuję przewód powrotny z trójnika :filtr/przewód 146/119,zakłaram tam wężyk i wytwarzam podciśnienie aż napełni się filtr paliwa. To wystarcza.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Post: ndz lis 28, 2010 9:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Panowie, a gdzie w W210 kończy się przewód odpowietrzający zbiornik?

To trop Jurka.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr gru 15, 2010 6:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
zrobiłeś? bo dziś u kuzyna zdiagnozowałem to samo, czyli cofanie paliwa i zapowietrzanie po nocnym postoju. W sobotę muszę się za to zabrać. Gdzie dostałeś części? (zaworki?) Mogę prosić o numery części bo nie ogarniam tego EPC on-line :(

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr gru 15, 2010 8:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
I tak i nie.

Po tym jak ostatnio potraktowali mnie w ASO, jeżdżę do sklepu z częściami do MB.

Poszedłem po cały komplet, ale na półce był tylko przewód 56. Wziąłem bez przekonania i w końcu nie zamówiłem reszty. Wymieniłem i znowu spokój. Tzn. paliwo już po kilku godzinach cofa się gdzieś do 1/4 długości tego przewodu i tak zostaje nawet po nocy. Ale cyrki się skończyli. Wcześniej ssało tak, że 56 był pusty jak bęben Rollingstonesów i nie miałem takiej baterii, na której bym znowu zachechłał.

Dobry Magik od MB w ZS twierdzi, że ma prawo się tak cofnąć i jak większośc dzisiejszych machaniorów obstaje ażeby wymienić wszystkie na raz i nie szukać, bo szkoda czasu.
Gość profilaktycznie zalecił też wymianę zaworków na wyjściach w pompie głównej.
Koleś o nicku "noc" (to taki many jak Gerri - czyli jak już się odezwie, to pewnie tak jest) z W210-forum wskazał jeszcze metalowe opaski w miejscu łączenia przewodów sztywnych z elastycznymi w okolicach pompy hamulcowej. Pono tam też potrafi się rozszczelnić.


Po pierwsze szukaj tłustych plam i pamiętaj, że u mnie objaw występował/lub tylko się nasilał ewidentnie kiedy dziób był wyżej niż rufa.

To numerki, które dostałem od Popeya:

Popey pisze:

32 A 605 070 14 32
95 A 605 070 06 32
83 A 606 070 04 32
74 A 605 070 08 32
56 A 605 070 07 32
Nie wymieniłem chyba 119 A 606 070 05 32 bo H dojscie było
Za taki zestaw zapłaciłem 130 plnow z rabatem


PS: Tych białych zawleczek wg instrukcji nie należy przetrzymywać zbyt długo w pozycji OTWARTA. A żeby wymienić inne niż 56, to chyba najlepiej zwalić kolektor.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr gru 15, 2010 9:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dzięki Michał!
wymienię możliwie wszystkie oringi.
Objawy sugerują właśnie nieszczelność w pierwszym wężyku od pompki paliwa.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr gru 15, 2010 10:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Czekaj, walnąłem się.

Wymieniłem 32. To jest cały przewód. W detalu ok 35 zł.
Oringi pewnie dobierzesz, ale to występuje w całości i jak na MB jest relatywnie tanie - więc wykluczasz jeszcze jakieś wady w materiale i połączeniach.

Wcześniej oring 29 na filtrze siatkowym.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw gru 16, 2010 12:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Przechodziłem przez to. W 300TD. Odpalał jak ryj był uniesiony, jak stał na równym ni chua. Więc macie nieszczelność na oringu pod urządzeniem odcinającym paliwo na pompie wtryskowej(lub pękniętą obudowe tego ustrojstwa osranego. Ja musiałem całe wymienić, 300zł używane...). Okręcić kolektor ssący, i pojawi się z boku pompy takie coś
http://img72.imageshack.us/i/pompai.jpg/[/img]
Przykręcone jest na dwa torxy, uszczelniane jest oringiem. Ja troszke sie z tym męczyłem, ale za sprawą zaklejonego łba śruby. Nie bawcie się w żadne inne oringi, tylko ten pod tym ustrojstwem. ( dwa razy pod rząd miałem 300 z tą usterką)

Kurde a chciałem pomóc [zlosnik2]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: czw gru 16, 2010 9:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Dokładnie o tym napisałem posty wcześniej , koszt w ASO znikomy a radość po wymianie bezcenna ;) .
Co do tych węży to aby wymienić jeden trzeba zwalić kolektor bo jest pod kolektorem :) chyba , że ktoś ma drobne rąsie [zlosnik] to może podejdzie.Noc i ekipa dają radę i dr house też [zlosnikok]

_________________
V


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 8:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
zwaliłem kolektor i faktycznie wszystko jak na dłoni. jutro bierzemy się za wymianę.
ale powiedzcie mi, czy jak kupię taki zestaw: http://allegro.pl/oringi-uszczelki-olej ... 64386.html
to uda się mi wymienić wszystkie oringi? W ASO za 11 oringów chcą 120zł, a taki zestaw to 1/3 tego...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 8:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Oringi do sekcji pompy ?

_________________
V


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 9:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
nie no, mówię o tych paliwowych (na końcach przewodów, pod podgrzewaczem, w filtrze itd).

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 8:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dobra jadę to robić. na tych wyżej schematach z EPC nie ma kilku ważnych oringów. wkleję swój schemat, na którym będę się opierał. silnik trochę inny niż OM606 ale oringi i ich umiejscowienie podobne.
Załącznik:
w202.JPG
w202.JPG [ 117.49 KiB | Przejrzano 646 razy ]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 9:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Nie kupuj oringow tylko cale weze .

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl