MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 01, 2004 10:45 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
Witam po pewnej przerwie :)
Postanowiłem się podzielić raportem z remontu blachy, jaką zrobiłem w mojej beczce.
Wymieniłem:
1. Całą podłogę ( oryginalną, nie jakieś dospawywanie z kawałków )
2. Jeden próg cały i jeden, od połowy
3. Wszystkie 4 drzwi od połowy w dół sztukowane z nowej blachy
4. Trzy błotniki :) i od razu cztery nadkola se kupiłem
5. Malowanie całego auta w komorze piecowej
6. Oczywiscie super pełna konserwacja podwozia, włącznie z naklejanymi od srodka gumami na ciepło
7. Atrapa grilla
8. Wymiana wszystkich żarówek i uporządkowanie instalacji elektrycznej
9. Wreszcie dostałem kołpaki z gwiazdkami i założyłem je.
10. Wymieniłem oba przednie fotele, niestety na nieoryginalne :( Moje były już w stanie poniżej krytycznego, a na razie nie dostałem nigdzie dobrych od 123 w uczciwej cenie.
11. Uszczelniłem szyberdach.
12. Naprawa prawego, elektrycznego lusterka
13. wymieniłem te gumy z boku na zderzaku z tyłu
14. jak mi się coś przypomni, to dopiszę.

KOSZT:
Malowanie wraz z lakierem: 1700 zł.
części, konserwacja, śrubki, gumki, pierdołki: ok. 2900 zł
robota pozostała: 850 zł.

suma: 5450 zł.
duzo co prawda niestety :(, ale...nie stać mnie na nowe auto. Jakbym sprzedał beczkę, kupiłbym pewnie inne używane i też jak nic trzebaby coś podokładać, więc po gruntownej kalkulacji wyszło mi, ze tak trzeba. A poza tym, lubię moje auto, moja zona też je lubi i gdybym nie zrobił remontu blachy teraz, to za rok obawiam się ze nie byłoby co zbierać, albo po prostu złamałbym się na drodze.
A propos, jak zdjąłem wykładziny i wszedłem do środka zeby wyjąć siedzenie, podłoga się zapadła i stanąłem na ziemi pod autem :) Naprawdę był już najwyzszy czas

pozdrawiam wszystkich

_________________
Piotrek z Jaworzna.
(acz od 15 lat w Warszawie)
W124 300 Diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 10:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
No, niezły remoncik i całkiem...tanio! jak na warunki warszawskie oczywiście, ja też niedługo będę malował swoją beczkę.
Napisz więcej na temat naklejania tych gum na gorąco od środka.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 11:05 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
No tak, nie dodałem, ze nie robiłem tego w Warszawie [zlosnik] . remont robiłem w Jaworznie, to miedzy Krakowem a Katowicami, moje rodzinne miasto. W Warszawie robociznę wycenili mi na 2000 PLN więc podziękowałem.

_________________
Piotrek z Jaworzna.
(acz od 15 lat w Warszawie)
W124 300 Diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 12:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Piotreks pisze:
No tak, nie dodałem, ze nie robiłem tego w Warszawie [zlosnik] . remont robiłem w Jaworznie, to miedzy Krakowem a Katowicami, moje rodzinne miasto. W Warszawie robociznę wycenili mi na 2000 PLN więc podziękowałem.


Tak myślałem, no a co z tymi gumami?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: pn mar 01, 2004 4:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 31, 2004 5:55 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Gorzow
czy nie taniej byłoby wymienić całą karoserię?


Na górę
Post: pn mar 01, 2004 4:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
jozefant54 pisze:
czy nie taniej byłoby wymienić całą karoserię?


[zlosniki] Nie żartuj!

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: pn mar 01, 2004 4:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 31, 2004 5:55 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Gorzow
remont kapitalny karoserii musi trwać sporo czasu a przełożenie na pewno dużo mniej.Czy w sytuacji kiedy auto musi jeżdzić codziennie nie jest to lepsze rozwiązanie?


Na górę
Post: pn mar 01, 2004 4:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
jozefant54 pisze:
remont kapitalny karoserii musi trwać sporo czasu a przełożenie na pewno dużo mniej.Czy w sytuacji kiedy auto musi jeżdzić codziennie nie jest to lepsze rozwiązanie?


A gdzie kupić taką karoserię która byłaby zdrowa, nie trzeba było jej malować? Taka gotowa "tylko" do przełożenia. I jeszcze żeby kosztowała mniej jak 5000 PLN... Raczej niemożliwe.
Naprawdę ten remont wyniósł bardzo tanio z tego co piszesz, chyba że jest kiepsko z jakością? :-?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 4:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Mitu własciwie odpowiedział już za mnie. Całkowicie się z tym zgadzam.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: pn mar 01, 2004 5:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 31, 2004 5:55 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Gorzow
Z tą wymianą karoserii to rzeczywiście zakrawa na zart,ale ja szukam jakiegoś rozwiązania dla swojej beczki.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 5:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli chodzi o blachę to zrób tak:
1. Wyjmij z samochodu wszystko co się da wyjąć i co się nie da też [zlosnik] (chodzi mi o to, że trzeba zdjąć przednie błotniki, a to nie jest takie proste - ten kto myśli, że wystarczy odkręcić śruby to jest w błędzie).
2. Wypiaskuj caaałe nadwozie. Tylko porządnie.
3. Od razu pomaluj podkładem antykorozyjnym, żeby nie "zakwitło".
4. Zaprowadź do blacharza co się zna na rzeczy*, chyba że kupisz wszystkie blachy oryginalne. Wtedy blacharz nie musi być artystą, ale powinien być co najmniej dobry.
5. Potem lakiernik i dobre lub nawet bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne (przede wszystkim podwozia i profili zamkniętych).
6. Możesz wszystko składać w jedną całość co nie jest łatwe, a napewno jest pracochłonne. Jednak ten etap jest uwarunkowany przez etap nr 1.

Zapewniam Cię, że po takim remoncie auto przeżyje drugą młodość i będzie służyło przez kolejne lata. Może Ci się nawet znudzić ;) .

P.S. Wejdź na stronę Arbiesa i zobacz jak on się postarał - www.arbies1.republika.pl/w115.htm
Bardzo mi się to podoba.

* - jak takiego znasz lub poznasz to daj znać, bo szukam... i w pewnym sensie nie mogę znaleźć... :cry:

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 6:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mitu pisze:
(chodzi mi o to, że trzeba zdjąć przednie błotniki, a to nie jest takie proste - ten kto myśli, że wystarczy odkręcić śruby to jest w błędzie).


Jak masz w123 po 80 roku to wystarczy odkrecic [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
Post: pn mar 01, 2004 7:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 31, 2004 5:55 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Gorzow
strona Arbiesa jest chyba niedokładnie podana bo po kliknięciu wyświetla mi,że strona nie istnieje.Plan remontu wydaje się sensowny,chociaż zbyt póżno pojawia się w nim 'blacharz'. Niestety nie znam 'dobrego blacharza'.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 8:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
http://www.mb230.prv.pl/
Niedawno Arbies zmienił lokalizację swojej strony.
PS Arbies jak byś mógł to zaktualizuj swój adres w profilu bo Twoja strona jak widać jest baaaardzo popularna [smiech]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 10:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Maniek pisze:
http://www.mb230.prv.pl/
Niedawno Arbies zmienił lokalizację swojej strony.
PS Arbies jak byś mógł to zaktualizuj swój adres w profilu bo Twoja strona jak widać jest baaaardzo popularna [smiech]

Załatwione! [zlosnikz]

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl