MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 9:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2004 10:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Mniemam, że to 230 S. :roll:

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 12:08 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Moj ulubiony serwer! Maja jeszcze pare innych fajnych adresow na nim, np. www.300SE.org

Mitu, czego dokladnie potrzebujesz o swoim? No i 230 byly dwie, jedna na solexie...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 10:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
Mitu pisze:
jednak dla swojej wersji w necie jeszcze nie znalazłem danych - wszelka pomoc mile widziana..

Tutaj jest trochę o skrzydlakach:
http://www.heckflosse.nl/
Pozdrawiam


Dzięki. Znam tą stronę, ale tam jest tylko 95 - konna 200. Ogólnie świetna strona, jedna z lepszych w necie. Trochę niedokładne dane o W 112 (limuzyna, która zawsze była dla mnie najbardziej magiczna i tajemnicza :) ).

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 10:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Moj ulubiony serwer! Maja jeszcze pare innych fajnych adresow na nim, np. www.300SE.org

Mitu, czego dokladnie potrzebujesz o swoim? No i 230 byly dwie, jedna na solexie...


www.300SE.org - my z Octem po prostu kochamy W 112 i inne Skrzydlaki ;) .
Wiem były dwie 230:
- na solexach 105 konne
- na Zenithach 120 konne

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
człowiek jest młody, głupi i niedoświadczony (przez samego siebie, przez innych i przez życie). Zacząłem dokładnie studiować wszystkie dane i dopiero po kilku latach zauważyłem to co przeoczyłem. Nie ma 200 95 konnych i 105 konnych.
Po prostu przy 5200 obr. M 121.940 ma 95 koni (DIN), a przy 5400 obr. ma 105 koni (SAE). Stąd wynikał mój błąd w myśleniu, że mam 105 konną 200. Książka którą mam jest z lat 60 - tych. a wtedy mierzyli konie według SAE i DIN, a teraz obowiązuje tylko DIN, choć ja nawet nie wiem jak to po polsku zdefiniować :oops: ... Ale Ocet napewno będzie wiedział ;)
Pożytek z tego taki, że rozwiązałem zagadkę W 110 200, którą sam (niechcący) wymyśliłem. Serdecznie wszystkich pozdrawiam co to czytają oraz byli i/lub* są zainteresowani...

* - niepotrzebne skreślić

Do Moderatora: moim skromnym zdaniem cała ta dyskusja powinna być gdzieś przemieszczona, bo sporo tu wartościowych wiadomości :roll:

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 12:10 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
SAE (Society of Automotive Engineers) Organizacja zajmujaca sie miedzy innymi normalizacja, dziala przedewszystkim w Stanach, ale na przyklad na PW mamy oddzial, w Technikum lotniczym w Warszawie jest, i chyba gdzies jeszcze w Polsce. Obecnie chyba najbardziej znane jej normy to te na oleje, np. SAE 10W40
DIN (Deutsche Industrie Norme) organizacja zajmujaca sie przedewszystkim normalizacja, odpowiednik polskich PN. Ostatnio chyba zostala sprywatyzowana... Znana chyba w Polsce najbardziej ze stopniowej skali czulosci filmow, np 21 DIN


Jedne moce od drugich, jesli dobrze pamietam roznily sie miejscem pomiaru - w jednej na kolach, w innej bezposrednio pomiar na wale

pozdro, i jak widac wcale nie napewno [oczko]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: pn mar 01, 2004 8:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
KOTYO pisze:
Pozdrawiam wszystkich ( również młodych , głupich i nie tylko )
[oczko]


Coś sugerujesz? :-?

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 5:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
SAE (Society of Automotive Engineers) Organizacja zajmujaca sie miedzy innymi normalizacja, dziala przedewszystkim w Stanach, ale na przyklad na PW mamy oddzial, w Technikum lotniczym w Warszawie jest, i chyba gdzies jeszcze w Polsce. Obecnie chyba najbardziej znane jej normy to te na oleje, np. SAE 10W40

Niestety nie znalazłem żadnych iformacji, ale wiedziałem, że będziesz wiedział :roll:
Ocet pisze:
DIN (Deutsche Industrie Norme) organizacja zajmujaca sie przedewszystkim normalizacja, odpowiednik polskich PN. Ostatnio chyba zostala sprywatyzowana... Znana chyba w Polsce najbardziej ze stopniowej skali czulosci filmow, np 21 DIN

Zgadza się to z informacjami, które znalazłem. To Niemiecki Instytut Normalizacyjny.

Ocet pisze:
Jedne moce od drugich, jesli dobrze pamietam roznily sie miejscem pomiaru - w jednej na kolach, w innej bezposrednio pomiar na wale

Możliwe, nie wiem niestety. Myślę, że różnica zmierzonych mocy, może wynikać z tego, że ci normalizatorzy moce mierzą przy różnych obrotach. DIN zawsze przy niższych i dlatego moce też podaje niższe.
Ocet pisze:
pozdro, i jak widac wcale nie napewno [oczko]

A jednak wiedziałeś ;) . Ciągle nie mogę Cię zagiąć i chyba mi się nie uda [zlosnik] . Żartuję oczywiście. Miło jest, że jesteś osobą, która dużo wie i dzieli się tym z innymi (m.in. młodszymi zarówno wiekiem jak i doświadczeniem - co z reguły idzie w parze, ale nie zawsze). Serdeczne pozdrowienia dla Octa!!! [cool]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 6:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
Znana chyba w Polsce najbardziej ze stopniowej skali czulosci filmow, np 21 DIN


Najbardziej znana na świecie z wprowadzenia standardu rozmiaru papieru - A4, A3 ... to tak na prawdę DIN A4, DIN A3 itd

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 11:58 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bukol pisze:
Ocet pisze:
Znana chyba w Polsce najbardziej ze stopniowej skali czulosci filmow, np 21 DIN


Najbardziej znana na świecie z wprowadzenia standardu rozmiaru papieru - A4, A3 ... to tak na prawdę DIN A4, DIN A3 itd


Tez, zgadza sie. Tyle ze mniej osob kojazy, ze to DIN [zlosnik]

Dla MITU - http://www.sae.org

mozna sobie duzo ciekawych rzeczy poczytac, niestety duzo trzeba poodsiewac. Sa tez dla czlonkow miesieczniki tej organizacji, m.in Automotive Engineering, moge kiedys poprzynosic. Sporo nowinek, jakie w gazetach popularnych pojawiaja sie z rocznym opoznieniem ;)

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 4:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Bukol pisze:
Ocet pisze:
Znana chyba w Polsce najbardziej ze stopniowej skali czulosci filmow, np 21 DIN


Najbardziej znana na świecie z wprowadzenia standardu rozmiaru papieru - A4, A3 ... to tak na prawdę DIN A4, DIN A3 itd


Tez, zgadza sie. Tyle ze mniej osob kojazy, ze to DIN [zlosnik]

Dla MITU - http://www.sae.org

mozna sobie duzo ciekawych rzeczy poczytac, niestety duzo trzeba poodsiewac. Sa tez dla czlonkow miesieczniki tej organizacji, m.in Automotive Engineering, moge kiedys poprzynosic. Sporo nowinek, jakie w gazetach popularnych pojawiaja sie z rocznym opoznieniem ;)


O formatach nie wiedziałem... :oops:
Do OCTA - dziękuję :P .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 6:16 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: sob lut 07, 2004 2:26 pm
Posty: 785
Lokalizacja: Kraków
Ocet pisze:
DIN (Deutsche Industrie Norme) organizacja zajmujaca sie przedewszystkim normalizacja, odpowiednik polskich PN. Ostatnio chyba zostala sprywatyzowana... Znana chyba w Polsce najbardziej ze stopniowej skali czulosci filmow, np 21 DIN


DIN Deutsches Institut fur Normung

ja znam DIN z nieco innej strony ... jako normy budowlane ...i choc fotografia sie interesuje, nigdy nie zwrocilam uwagi ze czulosc filmow jej tez odpowiada [zdziwiony]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 9:41 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Tak, tak, wszystko sie zgadza.
Deutsches Institut fuer Normung wydaje Deutche Industrie Norme, tak jak Polski Komitet Normalizacji Miar i Jakosci wydaje Polskie Normy (PN) [zlosnik] , ktore zreszta tez jakos okreslaja czulosc filmow. Jest to jednak stosowane w stopniu zblizonym do wcale, wiec nie pamietam jaka jest skala, czy przypadkiem nie jest to to samo co GOST, albo ISO

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: wt mar 09, 2004 10:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
KOTYO pisze:


Szkoda, że wcześniej nie widziałem tego zdjęcia. Z tego co wiem to nie może to być W 111 220b tak jak napisałeś. To może być 220 Sb/SEb lub 230 S. W 111 220b miał inny tył. Nie miał chromów na całym błotniku(i na części drzwi) tylko na samych skrzydłach. Lampy miał takie jak W 110 190. Zderzak miał pojedynczy - bez balkonów. Coś jest nie tak. Sprawdź numer nadwozia i silnika.
220 b - nadwozie 111.010 i motor 180.940 (180.IV)
220 Sb - nadwozie 111.012 i motor 180.941 (180.V)
220 SEb - nadwozie 111.014 i motor 127.982 (127.III)
230 S - nadwozie 111.010 i motor 180.947

Może to jest 230 S. Nr nadwozia miał taki sam jak 220b, ale inny numer silnika co widać powyżej. Jeśli moje przypuszczenie jest właściwe to zgadzałby się rok produkcji 1966, bo wtedy robiono już 230 S, a 220 b już nie schodził z taśmy (230 S - maj 1965 do stycznia 1968). Pozdrawiam.
P.S. Wstyd, że przeoczyliśmy to z Octem :oops: :oops: :oops: ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt mar 09, 2004 11:08 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
KOTYO pisze:


Ja już gdzieś widziałem to autko... W dzieciństwie... :-? Zajrzę głębiej w pamięć... Może sobie coś przypomnę...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: wt mar 09, 2004 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 10, 2003 11:42 am
Posty: 90
Lokalizacja: Wroclaw&Oxford
Idzik pisze:
KOTYO pisze:


Ja już gdzieś widziałem to autko... W dzieciństwie... :-? Zajrzę głębiej w pamięć... Może sobie coś przypomnę...


Jak mógłbym ci pomóc ???

Pozdr.
[oczko]

_________________
KOTYO
BMW 528SE - soorry MB


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl