MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt sie 24, 2010 1:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Problemy z IC pod maską są dwa.
- nie ma za grosz miejsca, choć może zamast obudowy filtru nad byłym rozdzielaczem KE?.
- ciśnienia dynamiczne wynikajace z ruchu samochodu nad maską są ujemne i wysysają powietrze. Wlot powietrza musiał by być z prozdu a wylot poprzez maskę.
Zastanawiam sie czy małych nie dało by się umieścić we przedniej części wnęki koła za zderzakiem.
Pogadałem trochę o wydechach z różnymi firmami, z tymi polecanymi też.
Problemy są zwykle dwa - czas - robota w zimie lub Pieniądze - drogo. Choć ten facet z linku Zegarka nie zaszokował mnie ceną i gdyby miał czas to...
Doszedłem do wniosku, że kupię sobie maszynkę TIG i sam zacznę spawać. Aluminium, nierdzewka - co kto woli :-) Maszyna mnie wyjdzie w cenie wydechu a ileż więcej możliwości [jezyk3]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sie 24, 2010 1:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
I to jest bardzo dobry pomysl - sam sie rozgladam nad raczka do WIGa, co by rozbudowac mozliwosci mojej spawareczki inverterowej.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 11:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
http://www.youtube.com/watch?v=QDCLPA0EL1Y&feature=related Może ten gostek ci pomoże w sprawie wydechu bo do tej swojej V8 na pewno musiał robić od podstaw.
http://www.youtube.com/watch?v=PttaWHoQCZo&feature=related w trakcie budowy

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 9:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wydech będę prowadził rurami 60mm.
Jakie tłumiki środkowe i końcowe polecacie.
Chodzi o jak najlepsze wytłumienie hałasu - wariant pierwszy.
O sensowne wytłumienie hałasu - drugi.
Przelotowo - trzeci.
W sumie miejsce by było na 3 tłumiki.
Przypominam, że chodzi o turbo :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 1:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
El-tec odradzam. Jak bratu zrobili wydech i dolot w Golfie 4 to strach. Terminu nie trzymali i chcieli 2 razy tyle pieniędzy.
Na racingforum kilka osób robiło doloty i wydechy w http://www.motowydech.eu/ . Polecić mogę Tomaracing w Piasecznie - tanio może nie będzie, ale zrobią dobrze, z głową i tak żeby działało. Co do samych tłumików polecam http://www.mgmotorsport.pl/ . Ciężko się dodzwonić, ale na maile odpowiadają, co prawda z opóźnieniem lekkim. A zastanawiałeś się na wodnym intercoolerem? Może gdzieś pod maska da radę upchnąć niewielkich rozmiarów puszkę, ale koniecznie z osobnym obiegiem wody. Chłodnicę wody też musisz niewielką zrobić...

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 8:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
w0wacik pisze:
Co do samych tłumików polecam http://www.mgmotorsport.pl/ .


Od 4 lat pracujemy z nimi . Projektują i wykonują dla nas kompletne układy wydechowe dla zleconej konfiguracji. Robią zarówno to co sobie zażyczysz , jak i układy pod konkretne osiągi. Odpowiednik Magnaflow do uturbionego Navigatora V8 to u nich ok 3,5k pln. Więc myślę iż do w201 w 2k - 2,5 się zmieścisz.

Jakbyś się decydował , daj znać mamy u nich rabat [zlosnikhihi]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
Post: czw wrz 30, 2010 10:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W końcu miałem chwilę czasu kiedy nie mogłem się skupić nad niczym sensownym (L4) ;-) Zaprojektowałem więc flansze - jutro prześlę pliki (dxf) do wyceny w znajomym warsztacie z wycinarkami laserowymi. Najlepsza była by nierdzewka ale jeśli nie będzie zadowolę się zwykłą stalą o grubości min. 8mm
Teraz muszę załatwić rury i kolanka fi 40mm i 60mm.


Załączniki:
Komentarz: Flansze
flansze.JPG
flansze.JPG [ 24.99 KiB | Przejrzano 684 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Post: pt paź 01, 2010 11:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
IC zamiast kombinować z prowadzeniem przewodów powietrza i to z 2 turbin, proponuje zastosowanie IC wodnego z W211 400CDI, jest mały, bez problemy go zamontujesz, z obiegiem wody i jej schładzaniem to może jak we wspomnianej W211, ma nawet elektryczny wentylator na schładzanie wody w chłodnicy, żeby IC działał nawet na postoju. Ten sam silnik ale w W220 już ma IC powietrzne, bez płaszcza wodnego. Cena też powinna być przystępna, bo to seryjne samochody, i szybkie = czyli porozbijane [zlosnikhihi]


Na górę
Post: pt lis 19, 2010 10:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Prace powolutku do przodu.
Dzięki Marcin S, doskonały pomysł! i już kupiłem IC wodny z 400CDI :-)
Wróciły już do mnie wyciete flansze stal 10 mm - pora sie zmobilizować do spawania baranów :-)


Załączniki:
flansze2.JPG
flansze2.JPG [ 41.13 KiB | Przejrzano 595 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Post: ndz lis 21, 2010 1:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
Ten IC będziesz chłodził dodatkowym obiegiem wody ?

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
Post: pn lis 22, 2010 11:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak obieg będzie osobny pędzony elektryczną pompką.
Dwie małe chłodnice wylądują z przodu w nadkolach. Do nich małe wentylatory i powinno być fajnie. Nie ma cudów inaczej rur z powietrzem nie pomieścił bymł pod maską W201.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl