MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 27, 2010 5:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam,
Po dlugich poszukiwaniach nie znalazlem odpowiedzi na dosc czesty problem z owym silnikiem, silnik jak w temacie 300 benzynka M103.

Po kupnie tego autka nigdy nie zaznalem przyjemnosci z jazdy niestety... motor ciagle chce sie gasic...
wymienione zostaly wszystkie el. gumowe ktorymi moglo dostawac sie falszywe powietrze, nowa uszczelka kol dolotowego, guma pod przepustnice, cala przepustnica z rozdzielaczem (poprzedni wlasciciel krecil imbusem i do ładu dojsc sie nie dalo), czujnik polozenia przepustnicy, sonda lambda, kopulka, palec rozdzielacza, kpl przewodow, swiece i teraz co odpowiada za nagly spadek obrotow ? dzieje sie to na rozgrzanym silniku, do tego czasu mozna przez chwile jechac bez stresu, az sie nagrzeje :( gdy juz sie zagrzeje owy silnik obroty zaczynaja nieco falowac, bardzo nieznacznie aczkolwiek slychac i widac po wskazniku w liczniku, problem pojawia sie w czasie jazdy, wystarczy np dojezdzajac do skrzyzowania wysprzeglic mieczyslawa i juz hamujac spadek jest na tyle silny ze sie gasi, w najlepszym wypadku jesli nie pomoge mu pedalem gazu podtrzymac obroty sam potrafi opornie je podniesc i tak nooon stop...... dodam ze cos duzo pali ale moze i tak ma byc, do tej pory bylem w posiadaniu w124 300 Diesel i tak mi go brak ehhh,,, ta benzyna doprowadza mnie do szalu a portfel do pustki... Co moze jeszcze byc przyczyna ??? dostalem info ze cewka ale nie chce juz wydawac pieniedzy w ciemno...reg obrotow biegu jalowego wymienilem na uzywany, stary byl uszkodzony,,, ale uzywka tez moze byc walnieta, nie mam pojecia, po prostu Pomocy :P

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 5:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Miałem to samo padł właśnie regulator/silniczek/zawór regulacji wolnych obrotów.Zwał jak zwał i jak się zagrzał silnik to albo gasł albo wskakiwał na wyższe obroty ok 1300 obr/min.Po wymianie problemy się skończyły.Na próbę odpal auto i jak trafisz że chodzi poprawnie odepnij wtyczkę od tego zaworu i daj znać jak zachowuje się auto.Dobrze też pomierzyć wypełnienie na gnieździe diagnostycznym ,jest na forum wątek Ukania o tym.Spalanie to zależy...ale nie spodziewaj się w mieście jakoś mało [zlosnikhihi] to nie diesel ,a M103 lubi też zeżreć ,mi w długiej trasie 126 spalił 10,2 literka na sto (to na razie mój rekord małego spalania) ale w zimę jazda na krótkim odcinku i niedogrzanym przez to silniku zaowocowała 23 litrami po stu kilometrach, średnio między 13 ,a 16 się mieszczę.Może nie długo napiszę coś o spalaniu M103 w W124 jak je w końcu odbiorę od lakiernika i zakończę naprawy mechaniczno-estetyczne [zlosnik]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
ooo jest widze jakas nadzieja :) hmm,,, po odpieciu regulatora obrotow biegu jalowego na nagrzanym silniku motor dalej pracuje ale ma niskie obroty az nieco nim rzuca, nie gasnie, po wpieciu wykonuje taki wiekszy skok obrotow po czym wraca do swojej pracy, czyli falowanie i gasniecie w czasie jazdy... czyli to bedzie ten potocznie mowiac krokowy ? teraz gdzie dopasc DOBRA uzywke,,,, mam wlasnie taka zamontowana i co... a nowy bosch 580 :/

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 7:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Kupić następną używkę ale od kogoś z forum od kogoś pewnego (jakoś czuję ,że ta Twoja jest uszkodzona ,a ja swój kupiłem od kolegi z forum za 50 pln + wysyłka).Podpowiem Ci ,że w silniku M102 i M103 są te same zawory/krokówki.Możesz też spróbować odpiąć sondę lambda i się przejechać obserwując jak się silniczek zachowuje ,silnik bez niej jak wszystko inne jest sprawne pracuje poprawnie i nie poznałbyś ,że jest odpięta (za to jak jest uszkodzona to potrafią dziać się różne cuda).Wtyczka czarna mała pod dywanikiem pasażera z czarnym kabelkiem.Dobrze by było żebyś pomierzył co wychodzi z sondy (trzeba wpiąć się w ten czarny kabelek jakąś szpilką lub po prostu oskrobać kawałeczek izolacji) ,napięcie ma się zmieniać na wolnych obrotach w zakresie 0 do 1 volt z częstotliwością około 1 herca pod warunkiem ,że układ KE jest sprawny.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 7:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Nadzieja jest zawsze [zlosnikok] jak byś zobaczył i usłyszał pracę M103 w moim nowym nabytku to byś nawet 5 groszy za te auto nie dał [hihi] ,a teraz rwie asfalt ,a kultura pracy jest wzorowa jak na R6 przystało [palacz]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 7:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
dzieki wielkie, zaraz wypne sonde, jest nowa wiec sprawna ale wypne i sprawdze czy bedzie jakos jechalo a jutro zmierze napiecie i pojade po sprawna uzywke :) Raz jeszcze Dzieki za pomoc, napisze czy pomoglo :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 8:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A ktoś sprawdził porządnie i wyregulował wtrysk?
Zmiana bebechów - rozdzielacz itd. zwykle nic nie daje.
Jedna wizyta u porządnego fachowca od KE była by tańsza od wymieniania taśmowo tego czego nie potrzeba było.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 8:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Racja nie brałem pod uwagę ,że ktoś tylko wymienił ,a nic nie regulował...z drugiej strony znajdź kogoś kto coś więcej potrafi przy KE zrobić.Nie te czasy dziś chcą podpiąć komputer i skasować błędy oraz skasować stówkę [hihi] Ukaniu masz rację regulacja to podstawa!

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 9:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
ukaniu pisze:
A ktoś sprawdził porządnie i wyregulował wtrysk?
Zmiana bebechów - rozdzielacz itd. zwykle nic nie daje.
Jedna wizyta u porządnego fachowca od KE była by tańsza od wymieniania taśmowo tego czego nie potrzeba było.

Z tymi słowami + opis co fachowiec mniej więcej powinien mówić i jaki mieć sprzęt, należy zrobić oddzielny temat i przykleić, żeby partacze nie mieli co robić. Sam na takiego trafiłem to niedość że powymieniał dobre cześci to jeszcze zepsuł mój przepływomierz i lambde i 1200PLN poszło w.... (niedługo opisze swoje przejścia z jednym takim z lublina).

A wracając do tematu to ja też miałem podobne cyrki (ale moj ciepły wogóle nie pracował poniżej 1500 obr/min.), najprawdopodobniej winna była instalacja dla normy Euro 2, mam takie coś od helmutów i nazywa się to HJS Euro TR2.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Ostatnio zmieniony pn wrz 27, 2010 9:29 pm przez alexxander, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 9:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
alexxander pisze:
Z tymi słowami + opis co fachowiec mniej więcej powinien mówić i jaki mieć sprzęt, należy zrobić oddzielny temat i przykleić, żeby partacze nie mieli co robić.


Ja już w tym temacie coś kiedyś napisałem ;-)
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=34349&start=0

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 11:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Też toczę walkę z gaśnięciem silnika.
Pierwszy podejrzany to zawór , a drugi to potencjometr, będzie czas będę działał.
Puki co jeżdżę z odpiętym zaworem, jedyny minus to spalanie o litr większe.
Normalnie M-103 w nadwoziu c 124 na krótkich trasach po kilka km. tylko po mieście spali do 16-17 litrów Pb, i odpowiednio do 18-19 lpg.
Najmniej w trasie z V max 110 spalił mi 10,5 litra gazu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 10:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
ja chyba udam sie do kolegi Ukania na regulacje :P fachowcow jest pelno, jeden taki probowal krecic imbusem w rozdzielaczu i tak nakrecil ze auta nikt nie potrafil doprowadzic do ladu stad wymienilem cala przepustnice z rozdzielaczem z ladnie pracujacej 300 :) potencjometr wyglada na sprawny, posiadam 3 takie i kazdy pracuje tak samo, 0.7v tez ustawione tylko ciezko sie to ustawia bo przy dokrecaniu zmienia swoje wartosci, moze jest latwiejszy sposob, ja go nie znam ;p mam nadzieje ze bede mial dzisiaj regulator obrotow i moze skoncza sie problemy z tym cudownym autkiem....juz od czerwca nie moge nic jezdzic ! :( aha, tak na marginesie, ciagle swieci mi sie kontrolka ASD w w prawym rogu licznika,,, wymienilem tez cala pompe wspomagania bo stara pompowala plyn ze wspomagania do zbiornika plynu ASD co powodowalo zalewania lewej strony komory silnika, ale lampka dalej swieci, moze warto wymienic przekaznik ten czarny ASD za aku ??

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 11:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ukaniu chyb
keraj pisze:
ja chyba udam sie do kolegi Ukania na regulacje
Wielu juz bylo takich co chcieli sie z Ukaniem na naprawy umawiac ale to chyba nie jest prosta sprawa ;).

Co do ASD to zanim znow zaczniesz wymianiac pol samochodu "wymigaj" najpierw kod bledu. Instrukcja np. tutaj

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 12:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
kielbik pisze:
Wielu juz bylo takich co chcieli sie z Ukaniem na naprawy umawiac ale to chyba nie jest prosta sprawa ;).

Oj tak! Paru nawet się na mnie obraziło.
Ja z zasady nie robię komercyjnie, wiem jak to może być upierdliwe. Trzeba mieć magazynek cześci, miejsce, cierpliwość. Po innych mechanikach to ja już widziałem takie cuda! Ja jestem tylko hobbystą który czasami kolegom coś bez kasy i zobowiązań podpowie jak ma czas.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 4:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
to sprawa wyglada nastepujaco,,, nabylem uzywke silniczka ktory steruje obrotami i auto sie nie gasi ale nieco obroty faluja :| wkurzajaca sprawa, jutro bede we wroclawiu (przynajmniej mam juz czym jechac), tam obok wrocka w psarach pan juz ma dla mnie 2 silniczki i na miejscu sprawdzimy, to ma trzymac rowno a nie falowac.... a dzisiejsza zakupiona oddam :P grunt ze usterka jest zdiagnozowana, no chyba ze jeszcze cos do tego dojdzie...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl