MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 8:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2004 6:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Użytkuje też kilka większych samochodów ( mam np. 5 szt. Scanii ) .
Na przykładzie takiej 460-tki ( V8 , pojemność ponad 14 litrów , moc 460 KM ) , mogę powiedzieć , że instrukcja obsługi to lektura dla dzieci .
Moim zdaniem , podkreślam takie porady są po to aby fabryka wymigała się od gwarancji .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2004 6:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Wika pisze:
Moim zdaniem , podkreślam takie porady są po to aby fabryka wymigała się od gwarancji .


bardzo możliwe, ale coś w tym musi być

chyba nei powiesz że przed zgaszeniem TD przegazowujesz go, jak niektorzy robią to z benzyna na gaźniku?? i to chyba o to chodzi :o
Ja wiem jedno jak wsiadam do 1,9TDI to przed zgaszenim chodzi sobie ok 5s i dopiwro gasze bez żadnych "przegazowek" - ale tak tylko jeżdze okazjonalnie...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 5:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wika pisze:

Moim zdaniem , podkreślam takie porady są po to aby fabryka wymigała się od gwarancji .


Jeżeli przeanalizować warunki pracy turbiny (temperatura, prędkości obrotowe) to jednak kilkunastosekundowe "wyciszenie" turbinki na wolych obrotach ma sens (to może być także powoly dojazd do parkingu - bez turbo). Znam takich, co twierdzą (też z wieloletniego doświadczenia), że jak samochód gubi olej i co jakiś czas się dolewa, to już nie trzeba go wymieniać - przecież jest zawsze świeży [zlosnik] Poza tym to co piszemy o turbinkach nie jest ani kosztowne, ani uciążliwe i zaszkodzić także nie może.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 5:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Bukol pisze:
...
Znam takich, co twierdzą (też z wieloletniego doświadczenia), że jak samochód gubi olej i co jakiś czas się dolewa, to już nie trzeba go wymieniać - przecież jest zawsze świeży [zlosnik]


a to dobre [zlosnik] [zlosnik]

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 5:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wydzieliłem w/w posty z tematu o liczniku do TDT - za bardzo odbiegły od tematu, ale są ciekawe z punktu widzenia użytkownika MB turbo D.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 7:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
I o to mi właśnie chodziło - przecież auto z jazdy na wysokich obrotach nie zatrzymuje się nagle w miejscu lecz zwalnia ,redukując liczbę obrotów . Zajmuje to daną jednostkę czasu , w moim przekonaniu i w założeniu konstruktorów ( tak sądzę ) , wystarczającą do wychłodzenia turbiny .

Poza tym samo hamowanie, zdjęcie nogi z gazu powoduje , że turbina się wyłącza .
Więc po co jeszcze trzymać auto przez kilka minut na wolnych obrotach ?

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 26, 2002 1:00 am
Posty: 176
Lokalizacja: Poznań
Marcin S pisze:
silniki doładowane poprzed turbine napędzaną energią spalin należy przed zgaszeniem wychłodzić, tzn wychłodzić łopatki turbiny!

I jak by to z doświadczenia nei wynikało (może ze złego doświadczenia) - takie jest zalecienie w każdej instrukcji, w każdej książce o silnikach turbodoładowanych!!!!

i czy tro będzie 1,9TDI VW ( jest jak byk!! o tym napisane) , czy to bedzie Lublin ( sprężarka Garetta 5000zł) czy nawet Mercedes, przed zgaszeniem silnika należy mu pozwolić popracować na wolnych obrotach, w nowych silnikach jest to ok 10s, w starszych, odpowiednio do generacji silnika dłużej.... bo tam jest to troszeczke inaczej.... ale bez przesady nie aż kilka minut!


W instrukcji od mojego Smarta CDI tez jest napisane żeby zawsze trochę odczekać a po szybszej jeździe nawet z 2 minuty.A ja zawsze czekam po odpaleniu i przed wyłączeniem silnika.

_________________
w123 230c 78', w123 200d 82' ,w124 300Ce 88', W211 E500 4matic 2004' ,W211 270CDI 2002'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
mikom pisze:
...A ja zawsze czekam po odpaleniu i przed wyłączeniem silnika.


wtedy jest dłuższa żywotność silnika
ważne jest poczekanie chwili po odpaleniu silnika diesla szczególnie jak jest to starszy typ silnika

kiedyś mówił mi mechanich od silników że w 70% o żywotności silnika decytuje pierwsze 10 minut użytkowania

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 26, 2002 1:00 am
Posty: 176
Lokalizacja: Poznań
FENIX pisze:
mikom pisze:
...A ja zawsze czekam po odpaleniu i przed wyłączeniem silnika.


wtedy jest dłuższa żywotność silnika
ważne jest poczekanie chwili po odpaleniu silnika diesla szczególnie jak jest to starszy typ silnika

kiedyś mówił mi mechanich od silników że w 70% o żywotności silnika decytuje pierwsze 10 minut użytkowania


A w Polsce każdy rano odpala swojego Vw TDI i gaz do oporu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
w123 230c 78', w123 200d 82' ,w124 300Ce 88', W211 E500 4matic 2004' ,W211 270CDI 2002'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 8:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
A ja też mam bio-turbo!!!!

Po groszku - troszku... :roll:

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 9:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
a ja myśle ze nie jest to problem zatrzymania turbiny, czy jej wychłodznia. Wręcz odwrotnie, tak jak nie powinno sie na zimnym silniku dawać po garach bo turbiny nie lubią szybko sie nagrzewać i nie tylko turbiny, kazdy materiał po zbyt szybkim nagrzewaniu lub schładzaniu lubi pękać, micropękniecia, ktore bardzo szybko skracają żywotność danego materiału. Najlepiej sprobować wlać do zimnnej szklanki wrzącą wode, co sie stanie????? najprawdopodobniej pęknie bo naprężenia wpowodowane dużą róznicą temperatury będą za duże. Totez po agresywnej jezdzie silnik powinien troszke popracowąc zeby tej turbiny zaszybko nie schłodzic z ekstremalnie wysokich temperatur. Z doświadczenia wiem ze w energetyce (duzej) turbine parową trzeba rozkręcać(rozgrzewać) nie szybciej niz 4 oC na minute, pod rygorem unieważnienia gwarancji. Nawsze turbinki w samochodaż to miniaturki ale obowiązują w nich te same zasady fizyki. takze ja w 100% popieram te "10 minut od uruchomienia silnika" jak i odczekanie nawet minute po ostrej jezdzie prze wyłączeniem silnika, nawet bez turbiny.
Jeszcze jeden przkład. Kiedys sie mocno śpieszyłem (nie miałem turbiny) i nagle misie mi wyskoczyły przed maske i musiał sie nagle zatrzymac i wyłaczyc silnik. Po wysłuchaniu pouczeń i odebraniu mandatu karnego wsiadłem do samochodu i przekreciłem kluczyk w stacyjce i ku mojemu zdziwieniu temperatura wchodziła na czerwone pole, a to dlatego ze po wyłaczeniu silnika przestaje płych chłodzący krązyc i chłodzic a tego ciepła po agresywnej jezdzie jest troche i trzeba go gdzies odprowadzic. oczywiscie po minucie temperatura wrociła do stanu 90oC ale fakt chwilowego przegrzania był.
dziekuje za cierliwość
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 9:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
o proszę Kolega z Gliwic - Witam [cool]

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 1:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Miałem okazję nabyć dwie turbiny do mojej 450tki co podniosłoby mi moc do 320KM. Nie zrobiłbym tego mojej 116tce: skróciłbym żywotność silnika, i ogólnie pokaleczyłbym auto.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl