MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 8:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 816 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 9:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jakby ktoś potrzebował gotowca do M102 lub M103 to polecam się skontaktować z tym oto gościem: http://www.cardomain.com/ride/502369/2

U mnie na razie temat stoi w miejscu, tak samo jak wszystko co zaplanowałem skończyć miesiąc temu... Praca niestety pochłania zbyt wiele mojego czasu - chyba się zwolnie bo inaczej nie skończę ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 10:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
voytas pisze:
Jakby ktoś potrzebował gotowca do M102 lub M103 to polecam się skontaktować z tym oto gościem: http://www.cardomain.com/ride/502369/2


Czy on zamontował kółko 36-1 zamiast tłumika drgań wału? To chyba nie jest dobry pomysł [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 1:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Po ostatnich przygodach z układem zapłonowym, pożarze w kolektorze dolotowym i słabszych osiagach na Pb niż dotychczas, włączam się, narazie biernie, do tego programu pilotażowego ośrodka rozwojowo - badawczego klubu MB/8.

Narazie ograniam wiekszość "tematów", poza tym Voytasa mam pod ręką [zlosnik]

Enywej. Jak wygląda poźniejsza eksploatacja MS, jego sterowanie, prgramowanie, kalibracja? Czy da się to ogranąć bez znajomości 3 jezyków programowania? Czy soft do MS'a przypomina flustrujące okienko z migającym kurosorem znane wszystkim z MS DOS i jego obsługę trzeba będzie zlecać prszyszatym adeptom informatyki z przetłuszczonymi włosami? ;)

Ktoś już to w ogóle uruchomił i dojechał w zamierzone miejsce? :)

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 6:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
No gdzieś trzeba się pochwalić że pierwszy czujnik pod MS już zamontowany...

Oryginalny czujnik temperatury zamontowany w miejscu które ktoś przewidział specjalnie po to - wystarczyło wykręcić zaślepkę widoczną na poniższej fotce ;)
Obrazek <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
McCoy pisze:
Ktoś już to w ogóle uruchomił i dojechał w zamierzone miejsce?

Ktoś pewnie tak, ale na tym forum jeszcze nikt ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 7:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Brawo! ;) Jak listwę zamontujesz,to będzie opijanie! [zlosnik]

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 10:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
McCoy pisze:
Brawo! Jak listwę zamontujesz,to będzie opijanie!

Do listwy jeszcze chyba daleka droga...
Najpierw trzeba ją kupić ;) <br>Dodano po 2 godzinach. 43 minutach.:<br> Przydatna stronka gdy się szuka odpowiednich wtryskiwaczy: LINK.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
My tu gadu gadu, a właśnie pojawiła się w sprzedaży pierwsza seria zupełnie nowego MegaSquirta 3...

Na razie w zasadzie sam sprzęt bo stabilnego firmware'u jeszcze nie ma, ale zawsze to jakaś nowość w temacie ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 11:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
voytas pisze:
Zapomniałem powiadomić zainteresowanych że MegaSquirt działa mi poprawnie z przejściówką USB/RS232 z układem PL-2303

Pisałem że działa, ale chyba nie do końca. Jednak lepiej zainwestować w laptopa z wbudowanym RS232 bo przejściówka powoduje losowe problemy w komunikacji MS <-> laptop :/

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 9:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
To i ja może się ujawnie ze swoim działniem na MS'ie.
Jestem na etapie gotowego MS'a z modem pod 3 cewki zapłonowe i softem MS-I Extra.
W ten bądź kolejny weekend, będę podpinał to pod silnik M104 zamontowany w W201.

MS będzie zarządzal zarowno iskrą jak i wtryskiem.

Macie może jakieś uwagi :), jakie przeszkody napotkaliście na swej drodze przed pierwszym uruchomieniem ?
Obecne problemy ?

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 10:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Kubitus pisze:
To i ja może się ujawnie ze swoim działniem na MS'ie.
Jestem na etapie gotowego MS'a z modem pod 3 cewki zapłonowe i softem MS-I Extra.
W ten bądź kolejny weekend, będę podpinał to pod silnik M104 zamontowany w W201.

MS będzie zarządzal zarowno iskrą jak i wtryskiem.

Macie może jakieś uwagi :), jakie przeszkody napotkaliście na swej drodze przed pierwszym uruchomieniem ?
Obecne problemy ?


Łukasz wspominał, że też rzeźbisz. Do pełni szczęścia potrzebował będziesz jeszcze mod do włączania/wyłączania solenoidu VVT w zależności od obrotów. Można to zrobić po prostu przez dołózenie przekaźnika pod wyjście MS'a.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 11:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Kubitus pisze:
Macie może jakieś uwagi , jakie przeszkody napotkaliście na swej drodze przed pierwszym uruchomieniem ?
Obecne problemy ?

Rzeczy które do tej pory mnie blokowały:
- brak sondy i problem z jej montażem
- konieczna przeróbka kolektora ssącego żeby wtryski siedziały odpowiednio głęboko
- konieczne dorobienie łącznika pomiędzy przepustnicą a puszką filtra który zastąpi rozdzielacz wtrysku z "kaloszem"
- problemy w komunikacji MegaSquirt - laptop przy użyciu przelotki USB<->RS232

Aktualnie główny problem to brak czasu :)
Elektronika już była podłączona pod czujniki i działa.
Została podmianka kolektora ssącego oraz dokończenie wiązki.

A potem to już z górki ;) Jakieś 2-3 tygodnie na dostrajanie ustawień...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 9:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
żeby nie było że nic nie robię w temacie.Wczoraj założyłem już wtryskiwacze ,przepływomierz ,dorobiłem wszystkie przewody paliwowe i powietrzne i odpaliłem M103 na elektronice z bmw.Ale na razie mam duże problemy z pracą silnika czego przyczyną musi być złe ustawienie czujnika położenia wału, gdzieś się pomyliłem z ustawieniem i paliwo podaje w złym momencie co powoduje kulawą pracę ,a wręcz ją uniemożliwia i silnik gaśnie.W tym lub następnym tygodniu poprawię czujnik położenia wału - zrobię mu inne mocowanie niż dotychczas i w innym miejscu oraz jeszcze dopadnę bmw i dokładnie sprawdzę przy którym ząbku jest GMP.Na razie dalej jestem na KE za to mam już niezłą wprawę w jego demontażu :lol:

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 7:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
bmw pisze:
przyczyną musi być złe ustawienie czujnika położenia wału

Zmieniasz sam wtrysk czy także zapłon?
Moment wtrysku raczej nie powinien znacząco wpłynąć na pracę silnika :roll:

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 7:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
I wtrysk i zapłon jest zintegrowany w motroniku ale zapłon na tej samej zasadzie w sumie co i w MB ,też jedna cewka i też rozdzielacz.Problem w tym ,że moment wtrysku (tu półsekwencyjny) ma duże znaczenie bo co jak wtryśniemy paliwo gdy zawór już jest zamknięty lub nie w te gary co trzeba...wiem gdzie mam błąd będę w miarę możliwości czasowych może nawet jutro poprawiał montaż czujnika i jego ustawienie - tak łatwo się nie poddam :evil:
Testy robiłem i z zapłonem motronikowym i zapłonem oryginalnym MB na + dla motronika silnik dawał radę lepiej działać i nawet nie zdychał od razu.
Testowałem też same wtryski elektryczne bo myślałem ,że padły bo długo suche leżały ale nie i te pięknie rozpylają paliwo.
Ale żebyś mnie widział jak to zagadało chociaż na chwilę [alkoholik]
Pozdrawiam z pola walki [zlosnikok]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 7:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zresztą na 4 stronie wątku masz zdjęcie obecnego położenia czujnika ,a będzie przykręcony do śrub trzymających miskę pod samym wałem - jest jedna centralna pasująca mi śruba i będzie obrócony o 90 stopni czyli tak jak jest w BMW.Podejrzewam ,że właśnie te obrócenie najwięcej namieszało bo nawet na samym czujniku jest piktogram jak ma być ustawiony w stosunku do zębatki, ja to zignorowałem myśląc że nie ma to znaczenia.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 816 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl