MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 9:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 2:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Cytuj:
diablos25 masz klimę? czy nowe Visko działa? chłodnicę oleju masz zalepioną błotem? działa wentylator chłodnicy oleju? uszczelniałeś kiedyś chłodnicę?

Klime posiadam(nawet sprawna [zlosnikz] ) wlasnie jak ona zaczyna dzialac jest jeszcze gorzej.
Nowe VIsco dziala tak domniemam, zaraz po uruchomieniu zimnego silnika jak mu dam lekko w gaz to az huczy(czego na starym nie bylo).
Z ta chlodnica oleju to musze sprawdzic czy nie zalepiona blotem i czy ma wentylator (ale cos mi sie wydaje ze go brak).
Osobiscie nie uszczelnialem chlodnicy niczym ale co ktos kiedys robił tego nie wiem. Generalnie plyn jest czysty.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 2:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
w ekstremalnych sytuacjach gdzie boisz sie w korku ze ci sie buda zagotuje to otwieraj szyby i ogrzewanie rob na maxa to zawsze zbija temperature :)

a visco nie powinno huczec chyba ze jest zblokowane
visco powinno sie zalaczac powyzej 90'c i tedy powinno huczec do chyba 3.5tys obrotow bo pozniej je rozlacza

i nie probuj je zatrzymac rekami (juz kiedys pisalem jak brat malo co palcy nie stracil :P )

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
blackmilk pisze:
a visco nie powinno huczec chyba ze jest zblokowane

Powinno huczec jak jest zimne do czasu przepompowania oleju z tylu do przodu czy na odwrot. Pozniej sie rozlacza i dopiero jak dostaje temp sie zalacza, wiec wsio z nim ok.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 7:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dobrze piszesz z visco, tak ma być.
Jeżeli masz klimę to mam dla Ciebie dwie wiadomości. Jedną złą a drugą dobrą [zlosnik]
1) zła- zapewne chłodnice są zalepione komarami i innymi robalami - sprężarka i pistolet i czas ją wydmuchać
2) dobra- jeśli czujnik temperatury klimy działa, to przy wysokiej temperaturze załącza się wentylator klimy na najwyższy bieg i wspomaga chłodzenie. Można go sprawdzić zamykając obwód zwykłym przewodem.
Jest jeszcze jedno wyjście- można zamontować pompę wodną o większej wydajności. Wiem, że takie są ale nie wszędzie są dostępne.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 7:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Cytuj:
1) zła- zapewne chłodnice są zalepione komarami i innymi robalami - sprężarka i pistolet i czas ją wydmuchać

Już to czesciowo zrobilem ale byc moze za malopozdejmuje klaksony i wentylator od klimy i przedmucham jeszcze raz.

bary123ce pisze:
2) dobra- jeśli czujnik temperatury klimy działa, to przy wysokiej temperaturze załącza się wentylator klimy na najwyższy bieg i wspomaga chłodzenie. Można go sprawdzić zamykając obwód zwykłym przewodem.

Byłem w piatek napelnic ponownie klime i podczas sprawdzania wentylator sie zalaczyl takze chyba wsio z nia ok. Faktycznie czuc bylo pod maska ze dmucha w chlodnice dosc ostro bo ciepło z niej buchalo ze ho ho.
Musze tez sprawdzic ta chlodnice oleju bo zaobserwowalem tez taki objaw ze mam wieksze cisnienie oleju po pognaniu go niz w czasie dluzszej jazdy w miescie. Wlasnie jakby sie olej za bardzo nagrzewal i przez to tracil za bardzo gestosc, czego odzwierciedleniem jest wskazanie cisnienia oleju.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 8:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
No to sprawdź tą chłodniczkę i jej wentylator.
Co do klimy, to są dwa czujniki załączające wentylator. Jeden jak mówiłem od temperatury - czujnik w głowicy (chyba niebieski), a drugi ciśnieniowy- też załącza wentylator gdy ciśnienie czynnika wzrasta.
Sprawdź sobie samemu wentylator- ściągnij wtyczkę z czujnika i zamknij obwód kawałkiem przewodu.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 7:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
chlodnica oleju w om603 ma wentylator dodatkowy ????


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Panowie, chyba mamy winnego:
Obrazek

Jak myslicie to moze byc on?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 10:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak nie trzymał ciśnienia to jest szansa. Ciecz jest wypychana parą z wąskich przestrzeni głowicy mającyh wysoką temperaturę - np koło kanałów wydechowych - tym samym jej temperatura rośnie. To bardzo niebezpieczne - układ musi mieć ciśnienie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 10:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Własnie skonczylem czytac na forum 124 posta na temat korka. Tam miales trafna diagnoze mam nadzieje ze u mnie też. [zlosnikz]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 10:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
jak nie ma cisnienia to woda sie szybciej gotuje
to normalne ale nie wiem czy to ma cos wspolnego z zegarem ktory ci pokazuje np 100

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 11:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ma wpływ - zalezny od konstrukcji głowicy, profilowania kanałów, ilości metalu, itd itp - trudno oszacować jaki w jakim silniku.
Czujnik temperatury umieszczony jest w głowicy. Ciecz w miejscach gdzie głowica robi się bardzo gorąca - strona wydechowa - paruje - tworzą się bąble wypychające i utrudniające przepływ cieczy, pogarsza się odbieranie ciepła. Temperatura głowicy rośnie im obciążenie silnika rośnie bo coraz większe są tzw. "korki parowe".

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 11:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Chłopaki, kiedyś miałem pierwszego w124 300d i też temperatura dochodziła do tej kreski między 80 a 120 stopni. Odwiedziłem 3 warsztaty, które naprawiają tylko mercedesy od wielu lat, oraz gościa który remontował jedynie silniki w mercach.

Wszyscy powiedzieli to samo:

TA KRESKA TO "90" STOPNI !

Od tamtego czasu jestem spokojny. [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 12:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak kreska pomiędzy 80 a 120 to 100 stopni a mechanicy niech sobie kupią termometr.
Ile to można powtarzać?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 10:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Cytuj:
Sprawdź sobie samemu wentylator- ściągnij wtyczkę z czujnika i zamknij obwód kawałkiem przewodu.

Sprawdzilem i dziala. Podpiety pod czujnik przy wyjsciu gornego weza z glowicy do chlodnicy. Czy ten czujnik zalacza temp wody czy moze cisnienie w ukladzie chlodzenia? Bo nie pamietam zeby sie kiedykolwiek wentylator zalczyl sie sam od siebie a nie od klimy.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl