MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 11:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 11:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
bary123ce no nie jestem przekonany że tam mogą byc dziurki bo stan blachy jest naprawdę dobry i raczej ta opcja odpada [oczko]

Jurand i Emsi możliwe że macie rację Panowie, ale jak by mi się lało do środka z nagrzewnicy to by mi ubywało wody w chłodnicy no nie?? a takiego zjawiska nie zauważylem...więc dziś wybebeszyłem totalnie wszystko, do gołej blachy [zlosnik] i osuszyłem opalarką i duuużą ilością papierowych ręczników i teraz jest sucho ale pod tymi matami to troche wody było ale dzięki niej odeszły te maty bez kłopotów i przynajmniej ta tylna nadaje się do ponownego montażu...dodam że podczas tej misji lało niemiłosiernie i spędziłem w środku z 3 godzinki...nic się nie wlało do środka...może się cosik naprawilo czy jak [zlosnik] ;) zobaczymy jutro bo przez noc też bedzie lało zapewne [szalone]
Macałem też tam gdzie mi Jurand pokazał i tam jest sucho i nic nie widac by było kiedykolwiek mokro :-? Ciekawe to zjawisko...możliwe ze podczas jazdy coś wyjdzie na jaw?? a to musi trochę poczekać...niestety [wscieklosc]

rolbas dzięki za upewnienie...tak też przewidywałem ale teraz jestem spokojniejszy [zlosnik]


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 11:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Cytuj:
Jurand i Emsi możliwe że macie rację Panowie, ale jak by mi się lało do środka z nagrzewnicy to by mi ubywało wody w chłodnicy no nie??

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Woda może pochodzić ze skraplania się z klimy, a nie z chłodnicy. Jeśli odpływ jest zapchany (co w kilkunasto letnich autach jest możliwe), to ta woda znajdzie sobie ujście poprzez podłogowe nawiewy w kabinie.

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 9:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jurandowi i Emsi chodzilo o odplyw kondensatu ze skraplacza (zaznaczony kolkiem na zdjeciu):

Obrazek

U ciebie te przewody wygladaja ok (ostroznie z dlubaniem przy nich bo sa wykonane z jakiejs pianki i, biorac pod uwage ich wiek, prawdopodobnie rozsypia sie w rekach - nowe kosztuja chyba z 8 EUR/szt :o). Watpie zeby mogla sie zatkac - maja spora srednice a ich wylot jest tuz powyzej skrzyni biegow i zaden syf z zewnatrz raczej tam nie dociera. Zreszta wystarczy wlaczyc klime w trybie odmrazania (szczegolnie w deszczowa podode) i sprawdzic czy gdzies tam woda przecieka. Szczerze mowiac watpie zeby takie ilosci wody jaka byla w samochodzie mogly pochodzic z kondensatu parownika.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 11:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
kielbik pisze:
U ciebie te przewody wygladaja ok (ostroznie z dlubaniem przy nich bo sa wykonane z jakiejs pianki i, biorac pod uwage ich wiek, prawdopodobnie rozsypia sie w rekach - nowe kosztuja chyba z 8 EUR/szt :o). Watpie zeby mogla sie zatkac - maja spora srednice a ich wylot jest tuz powyzej skrzyni biegow i zaden syf z zewnatrz raczej tam nie dociera. Zreszta wystarczy wlaczyc klime w trybie odmrazania (szczegolnie w deszczowa podode) i sprawdzic czy gdzies tam woda przecieka. Szczerze mowiac watpie zeby takie ilosci wody jaka byla w samochodzie mogly pochodzic z kondensatu parownika.


Moglbys sie zdziwic, jaka powodz potrafi spowodowac taki zatkany odplyw. Przecwiczylem temat na przykladzie mojej Omegi A (konstrukcyjnie wyglada to tam w zasadzie identycznie). U mnie zatkalo sie kawalkami jakiejs pianko-gabko-niewiadomoczego.... Warto zajrzec i wyczyscic. [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 11:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
no dobra Panowie, po zapowiadanej jak co dzień ulewnej nocce w środku panuje susza ;) tyle dobrego...możliwe że przyplyw nastąpi w momencie przemieszczania sie pojazdu...dlatego więc czekam na zamówiony juz kompletny wydech i lada dzień ruszam w trasę ale pośmigam trochę bez dywanów coby wykukać ewentualne przecieki.
Co do klimy to rozumuje, że jak klima nie działa to nie ma sie co skraplać , zatem nie ma opcji powodzi czy tak? W tutejszym klimacie mając nawet sprawna klimę nie ma kiedy jej użyć bo tu lato trwa 4-5 dni i nawet blacha nie zdąży się porządnie nagrzać bo lato przeważnie istnieje w godzinach pracy jak auto stoi na parkingu, a pod fajrant kiedy zbieram się do domu szybko nadchodzi jesień i du..a blada ;) czar pryska i ochlapuje mi z rozpaczy szyby deszczem...

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 12:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Chlodzenie powietrza jest "czynnikiem ubocznym" dzialania klimy. Ma ona za zadanie przede wszystkim jego osuszenie a w tym przypadku im wiecej wilgoci tym wieksze pole do popisu. Wlacz klime (o ile w ogole dziala [zlosnik]) w trybie osuszania to zobaczysz ile kondenstau sie nazbiera ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 9:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
no dobra Panowie...coś się w końcu ruszyło ;) po długich poszukiwaniach i wymianach i innych podchodach udało mi się zamontować własnoręcznie cały system tłumiący zwany inaczej wydechowym. Montaz przebiegł w warunkach polowych przy bardzo nadwyrężonych warunkach pogodowych jak np -8 st C ale udało się finalnie to jakoś poskładać [zlosnik] .

Wczoraj nastąpiło ostateczne przeniesienie z domu i potem wrzucenie fotela kierowcy w budę...cała tapicerka przeszła mega dokładny skrupulatny proces pocierania lub jak kto woli czyszczenia. Każdy plasticzek i każdy cm kwadratowy skóry oraz wykładziny został dopatrzony i opatrzony jak należy. Wkomponowałem w ta tapicerkę 750ml specjalnego mleczka konserwująco-nabłyszczająco-pielęgnującego [zlosnik] Efekt był wg mnie naprawdę piorunujący ale obadajcie to sami [oczko]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wyszło całkiem zadowalająco...no nie?? [cool]

Ale nie jest tak kolorowo jeżeli chodzi o skrzynkę...długo się nie namyślając wyjechałem tym "barszczykiem" na drogę po raz pierwszy...no iiiiii kurka ASB przeciąga jakby biegi , zmieniają się one ale dopiero przy 3tys obrotów :-? Trzeba dośc mocno dusić pedał by nastąpiła zmiana biegu, kick down robi aż miło i przyspieszenie jest rewelacyjne i dynamiczne jak trza. Nie mogłem za bardzo się rozpędzić ale osiągnąłem chwilowo około 60km/h i miałem wrażenie ze ciągle jadę na III biegu, jadąc spokojnie na odcinku powiedzmy 500m nie zmienił biegu i ciągnął jakby na jedynce?? :( Oco tu kaman? Nie podoba mi się to bo jeżdząc dawno temu Ogórem nawet przy prędkości stałej 40km/h miałem zapięty bieg IV. Po przejażdżce sprawdziłem poziom oleju no i niestety ciągle jest 5cm ponad maximum...czy to możę być główną przyczyną przeciągania czy raczej skrzynia się kończy bo słyszałem że to popularny kłopot w tych V biegowych skrzynkach...Coś mi się obiło o uszy że to wina konwertera lub złej regulacji?? Ja się do tego zabrać i czy sam mogę coś wskórać w tym temacie...ahhaa no i jeszcze jedno pytanko czy to normalne że po wrzuceniu biegu "P" i wciśnięciu gazu odcina zapłon przy 4 tys rpm?????
Proszę o porady bo szkoda by było zrobić coś głupiego z tym pojazdem
:cry:

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
ZORTOX pisze:
no dobra Panowie...coś się w końcu ruszyło ;) po długich poszukiwani.no iiiiii kurka ASB przeciąga jakby biegi , zmieniają się one ale dopiero przy 3tys obrotów :-?


Na pocztek sprobowalbym poluzowac linke idaca od przepustnicy do skrzyni. Bardziej napieta - pozniejsza zmiana biegow.

ZORTOX pisze:
pytanko czy to normalne że po wrzuceniu biegu "P" i wciśnięciu gazu odcina zapłon przy 4 tys rpm?????


Tak ma byc!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 9:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
ZORTOX pisze:
Po przejażdżce sprawdziłem poziom oleju no i niestety ciągle jest 5cm ponad maximum...

Czy sprawdzałeś na pracujacym silniku? Podobno tak właśnie powinno się dokonywać pomiaru poziomu oleju w tych ASB. Jeśli nie, to proszę fachowców o weryfikację.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 9:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
szymon.dziawer pisze:
ZORTOX pisze:
Czy sprawdzałeś na pracujacym silniku? Podobno tak właśnie powinno się dokonywać pomiaru poziomu oleju w tych ASB. Jeśli nie, to proszę fachowców o weryfikację.


Tak jak piszesz, nie inaczej!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 9:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Olej w skrzyni ma mieć temperaturę roboczą, auto ma stać na równej powierzchni z zapalonym silnikiem i na biegu jałowym, dźwignia zmiany biegów na "P". Wyjmujesz bagnet, wycierasz i sprawdzasz poziom.
W przypadku temperatury roboczej poziom powinien być MAX, znowu jak skrzynia jest zimna niby maksymalny poziom jest poniżej minimum na bagnecie ;)
Co do przelania to faktycznie nie powinno się przelewać skrzyni! Jednak jeśli poziom jest trochę wyższy to nic się nie dzieje. Ja sam przy wymianie lekko przelałem, ale od razu konsultowałem się z fachmanem m.in. od ASB i powiedział, że lekko przelane krzywdy nie zrobi, jedynie może wywalić nadmiar przez odpowietrznik ;) Jednak ja zbyt długo na takim poziomie nie jeździłem, bo chwilę po wymianie oddałem auto właśnie na "kosmetykę" skrzynki i wtedy w warsztacie mi już zrobili poziom taki jak ma być ;)


Kolega napisał, że po przejażdżce więc pewnie było zagrzane, ale dla pewności zrób troszkę dłuższą trasę, np. z 10km i wtedy sprawdź. Ja napisałem że lekko przelana skrzynia będzie dobrze pracowała, ale 5cm to zdecydowanie za dużo. Jak się konsultowałem to jak mnie pamięć nie myli to tamten 1cm na bagnecie był akceptowalny(lub coś koło tego), ale 5cm to już raczej za dużo i jeśli faktycznie masz taki poziom to trzeba upuścić.

Co do tych 5 biegowych ASB to jest jakiś mit odnośnie ich większej awaryjności, ureguluj sprawy z olejem, albo wymień wraz z filtrem bo to aż tak wysoki koszt nie jest i warto od tego zacząć, a potem można się martwić dalej.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 10:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Poziom oleju sprawdzalem na pracujacym silniku przy tempp 80 st.C,oczywista :-) Sprawdze ta linke od tegulacji...

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 10:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No to jeśli pomiar zrobiłeś prawidłowy to upuść olej, bo na pewno jej lepiej nie będzie przez tak wysoki stan :?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 11:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 25, 2009 11:33 am
Posty: 34
Fajnie ze odpaliles i dolizales , balem sie juz ze ogor Cie wykonczyl.tak jak to forum jest kopalnia wiedzy o /8 i 123 , to poszperaj o 124 na forum tematycznym tego modelu. Praktycznie kazdy objaw od skrzyni poczawszy przez zawieszenie ( a tak- jeszcze to przed Toba) jest tak opisany i rozwalkowany od a-z. Z objawow i historii samochodu obawiam sie ze skrzynia jest jak to mawial moj zaprzyjazniony angol "raczej do luftu"i taniej bedzie jak pokombinujesz z przekladka ( uzywana) W polsce teraz co drugi 124 posiada elementy od "anglikow" wiec u zrodla bedac masz pole do popisu :lol: pojezdzisz to polubisz, ja mojego kombiaka 280 kupilem przypadkiem, wlozylem tyle kasy i czasu ze sam sie boje przyznac, ale jest to moj ulubiony model, cos pomiedzy wspolczesnym a klasykiem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 11:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Xytras pisze:
Co do tych 5 biegowych ASB to jest jakiś mit odnośnie ich większej awaryjności, ureguluj sprawy z olejem, albo wymień wraz z filtrem bo to aż tak wysoki koszt nie jest i warto od tego zacząć, a potem można się martwić dalej.
Awaryjne skrzynie 722.5 w W124 to nie zaden mit tylko fakt. Ta skrzynia powstala przez dodanie przekladni planetarnej do skrzyni 772.3 i nie do konca im to wyszlo. Dopiero od W210 doprowadzili te konstrukcje do porzadku. Mitem natomiast to jest, ze po wymianie filtra i plynu cokolwiek sie poprpawi. Poziom plynu mierzy sie wylacznie przy rozgrzanym i pracujacym silniku i ma sie miescic miedzy dolna a gorna kreska (tak jak w silniku). Jezeli dopuszczalny jest pomiar poziomu przy cieplym lub zimnym plynie (np. stare skrzynie Opla i samochody amerykanskie) to sa dwa zakresy po dwoch stronach bagnetu i sa one odpowiednio opisane (COLD i HOT). Poziom nie moze byc za wysoki poniewaz wtedy przekladnie planetarne "brodza" w plynie co powoduje intensywne wydzielanie ciepla oraz pienienie, co z kolei moze powodowac babelkow powietrza przez pompe. Jak masz za duzo plynu to upusc i zasuwaj do Polski na naprawe skrzyni. Moim zdaniem lepiej oddac do naprawy te niz kupowac uzywana. Z uzywana nigdy nie wiesz jak trafisz.

W sprawie dalszych konsultacji uderz ew. do head'a bo tez mu na obczyznie klekla 722.5 (to te co to sie nie psuja) i podobno jakos sobie poradzil.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl