MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 5:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 9:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Witam,masz swietne auto...rzadko juz teraz mozna spotkac zadbane mk2 bez wiesTJUNINGU.Fajnie ze na forum rejestruja sie nowi ludzie ktorzy chca cos wniesc, a nie tylko tacy ktorzy napisza jednego posta i wiecej ich nie widac.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 11:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wygoda i jakość pracy 300D, kolega będzie zachwycony. Do tego jeszcze automat i będzie cycuś.
Problemem może okazać się spalanie pewnie ze 2x tyle co ten ładny Golf.
Tutaj solidność wymienia się z oszczędnościami. Tak wspominam o tym bo czasem jest to pewien kłopot. No w moim przypadku jak miałem 21 to byłby znaczący ;-)
Widok długiego OM603 wart jest dodatkowych kosztów. Po oswojeniu się z rzedowymi 6- MB w innych autach z napędem przednim człowiek zastanawia się "jaki ten silnik malusieńki", albo "jak tu pusto" - w sam raz miejsce na jakieś 2 cylindry ;-).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 11:09 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 11:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 01, 2009 4:23 pm
Posty: 21
Lokalizacja: wałbrzych / wrocław
Tak , wiem .. Czytalem troche o spalaniu r6.. Nie ma cudow: ciezka buda i duza pojemnosc musi troche kosztowac przy dystrybutorze. W sumie najbardziej rozsadnym wyborem w moim przypadku gdy jezdze sam w 99%, i do tego czesto po centrum wroclawia byloby w201 2.0d. No ale to bylby tylko i wylacznie wybor rozsadku :roll:

_________________
VW GOLF GTD MK2 SPECIAL 1.6TD+ iC 1990'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 11:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Albo połączyć rozsądek ze spalaniem i nawet egzotycznością i szukać 190D 2,5 Turbo :-), rodzyneczek.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 11:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 01, 2009 4:23 pm
Posty: 21
Lokalizacja: wałbrzych / wrocław
Oj podejrzewam, ze bardzo ciezko znalezc taka wersje (cos jak moj golf) :P
Z tego co sie orientuje bardzo duzo 2,5td w budzie w201 szło na Francje.. Tak wogole ten silnik nie odbiega trwaloscia od legandarnych wolnossakow ?

_________________
VW GOLF GTD MK2 SPECIAL 1.6TD+ iC 1990'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 11:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak dbasz tak masz, silniki są delikatniejsze - problemem mogą byc głowice. To kwestia nie tyle wadliwego silnika co eksploatacji, dbany - będzie wieczny.
Myślę, że warto iść w tym kierunku bo przyspieszenia takiej 190D to jakieś 11,5 a 300D 14,1 - to już robi różnicę a spalanie będzie z litr mniejsze.
Niestety - za 2,5 Turbo w dobrym stanie trzeba zapłacić, dużo zapłacić :-(, w porównaniu do innych aut z okresu - kosmicznie dużo.
Musisz też brać pod uwagę, że gdziekolwiek byś nie szukał dizla DE, CH, PL... to one nie jeździły mało, miały zarabiać na siebie. Do kościła w niedziele Adolf jak już kupował to statystycznie benzynę. To wynika z obserwacji dizle są droższe i bardziej "schetane".

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 11:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 01, 2009 4:23 pm
Posty: 21
Lokalizacja: wałbrzych / wrocław
Pol wakacji spedzilem wozac z tata auta z DE, wiem conieco o specyfice tamtego rynku :)

_________________
VW GOLF GTD MK2 SPECIAL 1.6TD+ iC 1990'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 02, 2009 12:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
tomerk rozwaz tez mniejszy silnik
jak glownie toczysz sie po miescie to moze cos mniejszego?
nie oszukujmy sie te samochody w miescie gdzie sa niedogrzane czesto chlapia na potege...

w sumie fajnie ze nie rajcuje cie golf 4 w tdi a patrzysz jezdzic mercedesem ;)

witaj na forum i milej zabawy ;)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 02, 2009 2:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 01, 2009 4:23 pm
Posty: 21
Lokalizacja: wałbrzych / wrocław
W tym rzecz, ze zdarza wypuscic mi sie w okresie wakacyjnym w zachodnie niemcy, w bieszczady etc. I tutaj moj samochod mnie meczy, i przydaloby sie cos co oprocz komfortu, pozwoli zrezygnowac z przyjemnosci scigania sie z tirami na podjazdach :evil:

Sprawa jest prosta nie chce czegos wolniejszego niz moj obecny golf, ktory przy stosunku mocy do masy 80ps/950kg calkiem daje rade :D

_________________
VW GOLF GTD MK2 SPECIAL 1.6TD+ iC 1990'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 02, 2009 1:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ten Golf ma pewnie lekko ponad 13s/100.
300D Cię zawiedzie jeśli chodzi o przyspieszenie - jest takie jak już pisałem. Ten samochód właściwie nie kupuje się ani dla ekonomii ani dla przyspieszenia ale dla OM603 ;-)
Jeśli przyspieszenie jest ważne, a jest - do wyboru pozostaje 300D Turbo - lekko poniżej 11s i opisywane wcześniej 190D 2,5 Turbo. W kwestii ekonomi najlepsze będzie 190D.
Jeśli osbiście miałbym kupić 300D Turbo wolał bym benzynę. No chyba, że trafił by się łądny - ale pewnie cenny jak dziewica w akademiku a do tego jak taka dziewica - zwykle picowany.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 02, 2009 1:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
woski_tomek pisze:
Z tego co sie orientuje bardzo duzo 2,5td w budzie w201 szło na Francje.


nie! W "budzie" S124 ;)

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl