MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 12:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 09, 2009 1:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Dzisiaj byłem na krótkiej pogawędce u gazomena i dowiedziałem się, że nie mają już w ofercie blosa bo w Polszy nie można otrzymać na ten wynalazek homologacji. Pytanie jest następujące: O co chodzi?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 1:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
nic nie słyszałeś [totalszok]
od 1 lipca LPG w mercedesie jest zabronione :P

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 1:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Z gazownikiem rozmawiałem akurat w kontekście Hondy. Może ktoś powie coś na temat?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: czw lip 09, 2009 6:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Prezeslaw pisze:
Pytanie jest następujące: O co chodzi?

Jeśli niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Kup sobie blosa na Allegro.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 10:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
t.king pisze:
nic nie słyszałeś [totalszok]
od 1 lipca LPG w mercedesie jest zabronione :P

Moglbys to rozwinac? Jak to zabronione? Co jest konkretnie zabronione?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 10:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Mirmur pisze:
Kup sobie blosa na Allegro.

t.king pisze:
jest zabronione

Ta. Nie róbmy z siebie niewolników. Mi nikt nic nie będzie bronił ;)
Mi tam się zawsze wydawało, że BLOS nie ma homologacji.....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 10, 2009 12:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Oczywiście, że kupię sobie blosa jak się już wystarczająco wzbogacę. Pytam tylko o stronę prawną. Ot taka na przykład sytuacja. Czy może byc tak, że jakiś miły pan w stacji kontroli nie da mi przeglądu bo zobaczy, że mam zabawki, których zgodnie z prawem nie powinienem używac?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 10, 2009 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Prezeslaw pisze:
Polszy nie można otrzymać na ten wynalazek homologacji. Pytanie jest następujące: O co chodzi?


Chodzi o topiące się lodowce, wysoką liczbę zachorowań populacji bobrów kanadyjskich i malejącą w oczach liczebność szczepów miodokwiatu krzyżowego ( Herminium monorchis )

Mnie się coś obiło o uszy, ze blos moze być stosowany wyłącznie z elektroniką sterującą. Oznacza to, ze pomiedzy blosem a dolotem musisz mieć silniczek krokowy sterowany "lambadą". Problem jest tylko taki,ze blos podobno nie lubi elektroniki i ten krokowiec jest tam potrzebny jak " ku**e dziecko". Naturalnie informacje pochodzą z niepotwierdznego źródła.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 10, 2009 4:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Prezeslaw pisze:
Czy może byc tak, że jakiś miły pan w stacji kontroli nie da mi przeglądu bo zobaczy, że mam zabawki, których zgodnie z prawem nie powinienem używac?


Właśnie m.in. po to są ci mili panowie na stacji kontroli. Powiem więcej - może się zdarzyć, że uprzejmy miły pan w niebieskim skafanderku podczas kontroli drogowej zajrzy pod maseczkę autka i skończy się to konfiskatą dowodu.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 10, 2009 5:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 12, 2008 9:36 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Miałem Blos'a w BMW przez 4 lata, auto normalnie przechodziło przegląd, nigdy diagności nie pytali co to jest.

Miałem kilka kontroli drogowych (magia BMW), panowie niebiescy sprawdzali numery nadwozia, blos był tuż obok i także nikt o nic nie pytał.


Blos miałem założonego bezpośrednio do reduktora, bez krokowców czy śrubek regulacyjnych.

_________________
Inwestuje w dzieła sztuki - BMW 728i '84 [swir2]
Całodobowa POMOC DROGOWA KRAKÓW
Transport pojazdów do 2000kg
Cześci do E23 - Tel 790 580 495


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 2:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
...metoda stara jak swiat. Zakladamy krokowca tam gdzie sobie tego zycza, otwieramy go , podlaczamy do niego kabelki i prowadzimy w czeluscie instalacji... Niech nam teraz udowodnia ze to fake... :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 3:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Borys pisze:
...metoda stara jak swiat. Zakladamy krokowca tam gdzie sobie tego zycza, otwieramy go , podlaczamy do niego kabelki i prowadzimy w czeluscie instalacji... Niech nam teraz udowodnia ze to fake... :)


Dokładnie o tym samym pomyślałem, jak przeczytałem te informacje z "niepotwierdzonego źródła".
Wątpię, żeby policja zwróciła uwagę na blosa, chyba, że będzie jakaś zorganizowana akcja, mająca na celu tępienie tego typu urządzeń.
Tak na zdrowy rozum, to dlaczego "utrudnia" się korzystanie z tego wynalazku? Blos wpływa jakoś negatywnie na toksycznośc spalin, czy po prostu komuś ubzdurało się, że jest z azbestu?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 10:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Po pierwsze:
Wyrafinowanie techniczne wspolczesnych pojazdow jest na tyle ogromne, ze ma sie nijak do tak partackiego, prostego, a jednoczesnie genialnego urzadzenia jakim jest gaznik gazowy (Blos). W polaczeniu z ogolna niekompetencja mechanikow-gazownikow, ktorzy najchetniej wsadzaja gotowe zestawy, zestroja centralke na diody i skasuja klienta, daje to mieszanke niestrawna. Blosa trzeba ustawic, aby poprawnie pracowal w calym zakresie obrotow (odpowiedni sklad mieszanki). Ta sprawa zajmuje sie normalnie elektryczny regulator (krokowiec) na wezu za parownikiem - stad ustawowa niemalze koniecznosc montowania instalacji II generacji do silnikow z wtryskiem i katalizatorem. Amen.
Po drugie:
Blos jak juz wspomnialem jest urzadzeniem genialnym w swojej prostocie. Jednak, jako ze silnikow i konfiguracji jest wiele, a urzadzenie jest jedno, niejednokrotnie zachodzi potrzeba dokladnego zestrojenia go z charakterystyka i potrzebami silnika (ale oglednie napisalem). Teoretycznie nalezy to robic pod obciazeniem (hamownia), jednak oczywiste jest ze malo kto ma do tego dostep, a najczesciej metoda ustawienia "na ucho" jest wystarczajaco zadowalajaca. Mniemam, iz po prawidlowym ustawieniu mieszanki w Blosie na wolnych, srednich i wysokich obrotach silnik bedzie pracowal poprawnie. Reakcje poprawnie dzialajacego, sprawnego Blosa sa duzo krotsze niz reakcje czesto dosyc zawodnego krokowca.

Generalnie jest tak jak zawsze, ze ustawodawca nie ma bladego pojecia z czym ma do czynienia uchwalajac przepisy prawne. Wydaje mi sie, ze tak bylo i w tym przypadku. Jako ze ludzi upartych pragnacych zamontowac sobie takie cudo, jak i ludzi kompetentnych znajacych sie na rzeczy jest na tyle malo, to nie powstal jeszcze ogolny raban przeciwko tym bzdurnym ograniczeniom.

Czytalem gdzies tez, ze istnieje wersja elektryczna Blosa, ktora mozna podlaczyc przez centralke do sondy lambda silnika z katalizatorem i wtryskiem (podobnie jak od II generacji wzwyz). Podobno to urzadzenie jest juz bardziej zawodne i klopotliwe, a ponadto sporo drozsze.

Po wieloletniej praktyce z gazem we wlasnych autach dochodze do wniosku, ze nasi specjalisci sa do d.. dlatego Blos jest tak malo popularny. Kiedys wszystkie auta jezdzily na gaznikach i jakos to jezdzilo. Zakladajac, ze Blos mialby byc montowany glownie do starszych aut, do ktorych nie ma mozliwosci instalacji przecudnej instalacji z wtryskiem gazu, to wydaje mi sie ogromnym bledem odgorne ograniczanie tego typu czynnosci. Silniki te posiadaja na tyle duzy zakres tolerancji pracy (do pracy z benzyna niskooktanowa wlacznie), ze najczesciej jest technicznie mozliwe ustawienie prawidlowych parametrow pracy na Blosie.

Ze swojego podworka dodam, ze juz od ponad roku nosze sie z zamiarem kupna i zamontowania sobie Blosa. Pewnie w koncu do tego dojdzie. Poki co nie mam czasu, a moja II generacja chodzi jak na razie bezawaryjnie. Denerwuje mnie jednak dziura w mocy powyzej 4,5 tys obrotow oraz wyzsze spalanie, ktore to przypadlosci w przypadku Blosa mozna bedzie zniwelowac (brak kryzy w postaci miksera). Moze na zime posprzatam garaz i postawie aut na czas montazu tego cuda.
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl