MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 7:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 12:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Dzięki Panowie

Ghost - dzięki za opinie o zenith
Przemo - dzięki za fotki
Milosh - na pewno się odezwę w pn , dzięki i uważaj na siebie na lotnisku, A i kup sobie koc z wielbłąda cobyś tu nie wymarzł [zlosnik]
Janfocus - jeżeli mozesz wrzuć w PN fotki pipka


Czy któryś z Was ma może zdjęcia z komory silnika ?

Jak często trzeba taka sekwencję serwisować ( wtryski , filtr , dostrajanie) ?

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 3:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
hogben pisze:

Czy któryś z Was ma może zdjęcia z komory silnika ?



To zdjecia z M111 2.0 ale juz z kolektorem plastykowym.

Gdzie :
1A, 2A - listwy wtryskiwaczy rozdzielone celem umiejscowienia listwy blizej kolektora a wiec i skrocenia wezykow doprowadzajacych gaz co ma wplyw na prace silnika podczas zasilaniem LPG.
3- filtr fazy gazowej
4- czujnik cisnienia gazu
5-elektrozawor z filtrem fazy cieklej.

Zdjecie nie objelo niestety reduktora ale jest umieszczony tuz za chlodnica wody w oslonietym miejscu, tak by syf na niego nie lecial.

Twoj M111 2.0 podejrzewam ma jeszcze kolektor aluminiowy ( tak jak mam w M111 2.2) i tam jest nieco lepiej z miejscem na umiejscowienie wtryskiwaczy.
Moze we wtorek bede mogl zrobic zdjecie jak to jest zrobione w w M111 z kolektorem aluminiowym.



Obrazek



hogben pisze:
Jak często trzeba taka sekwencję serwisować ( wtryski , filtr , dostrajanie) ?


W okresie gwarancji moj gazownik wymaga by co 10 tys km zmieniac filtry. Po okresie gwarancji zdecydowalem, ze wymieniam co 15 tys km , razem z serwisem olejowym.
I poki co tylko do tego sie ogranicza obsluga instalacji.
Zadych regulacji. Wtryski maja w tej chwili w M111 2.2 ponad 140 tys. km przebiegu i w ogole ich nie dotykalem. Gazownik twierdzi, ze spokojnie powinny do 200 tys km wytrzymac. Warunkiem jest regularna wymiana filtrow gdyz zaniedbanie tego powoduje, ze syf ktory filtry zatrzymuja zostanie w koncu przepychany poza filtr z racji tego, ze jego chlonnosc sie skonczyla a cisnienie gazu naciska (nawet moze dojsc do rozerwania wkladu). I ten syf powoduje zaklejanie dysz wtryskow co sie objawia tym, ze poki silnik jest cieply to jest ok ale po ostygnieciu ten syf zastyga i pozniej jest klopot z przejsciem na gaz gdyz wtryski nie moga sie otworzyc lub dawkuja nieprecyzyjnie.


Ostatnio zmieniony ndz cze 28, 2009 4:10 pm przez rolbas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 4:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Rolbas ,
Dlaczego masz podzielona listwę to kwestia miejsca czy sterowania ?
Żywotność wtrysków BRC 200 kkm ? :o , to rzeczywiście nie opłaca się inwestować w Keihiny [zlosnik]

Jeszcze raz wielkie dzięki [pub]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 4:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
hogben pisze:
,
Dlaczego masz podzielona listwę to kwestia miejsca czy sterowania ?[zlosnik]


Priorytetem jest precyzja dawkowania gazu.
Jesli mozna zastosowac jedna listwe , wezyki beda krotkie i nie bedzie to zaslanialo miejsc wymagajacych okresowo dostepu ( np filtr oleju) to gaziarz zastosuje jedna llistwe.
Im dluzsze wezyki od wtryskiwaczy do kolektora to stabilnosc pracy na LPG maleje gdyz czas jaki uplynie od momentu otwarcia wtryskiwacza do momentu wplyniecia do do kolekora sie wydluza. Prosto mowiac trudniej jest kontrolowac precyzje wtrysku.

Tak wiec aby miec wszystkie wezyki rownej dlugosci i nie dluzsze niz ok 20 cm gazownik uznal ze lepiej jest podzielic listwe. Gaziarz twierdzi, ze walka o max skrocenie dlugosci wezykow ma znacznie tylko w niektorych silnikach.
Wtedy tez stosuje montowanie czesto listwy pod kolektorem i wezyki moga miec wowczas bardzo mala dlugosc. Wiaze sie to jednak z demontazem kolektora i calego osprzetu zwiazanego z kolektorem.
Ale wszystko zalezy od konstrukcji silnika i miejsca w komorze silnikowej.
Z jego doswiadczenia w M111 ( procz kompressora) wezyki o dlugosci nie wiekszej niz 20 cm nie powoduja pratycznie zadnych roznic w porownaniu z tymi max skroconymi.


hogben pisze:
Żywotność wtrysków BRC 200 kkm ? :o , to rzeczywiście nie opłaca się inwestować w Keihiny [zlosnik]


Wtryski Keihin to praktycznie TOP jesli chodzi o wtrysk gazu. Cicha praca, szybkosc dzialania i niezawodnosc to spore atuty. Jednak nie we wszystkich przypadkach warto placic wiecej za Keihiny gdy np BRC spok,ojnie daja rade.
Mysle ze w konkretnych przypadkach zalety Keihinow sie uwidaczniaja.
M111 jest dosc prostym silnikiem i nie wymaga tak wyrafinowanych wtryskow jak i reduktorow ale oczywiscie zastosowanie Keihinow na pewno technicznie podwyzsza wartosc instalacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 10:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Z pionową butlą toroidalną to teraz ciężka sprawa. Można przerabiać zwykły toroid , ale ani to legalne ani bezpieczne. Więc oryginalny.

Głównym dostawcą pionowych butli była firma STAKO , ale się na użytkowników W124T wypięła i nie robi. Nie robi bo ich wielozawory nie przeszły w trakcie kontroli prób ogniowych. ( Swoją drogą jak czują się Ci co kupili przed próbami :-? ) I dupa.

Ale na szczęście ostał nam się jeszcze jeden polski producent z pomorza. Firma IRENE. Po telefonicznym kontakcie z właścicielem , zostałem skierowany do dystrybutora na Śląsku. Dystrybutor przymierzył rekomendowaną przez producenta butlę 60l , i nie pasuje. Następna była 55l i też nie pasuje.

Finalnie przypasowała butla 48l , mieści się z 2 cm luzu bez demontowania , wyginania czy innych modyfikacji , osłona zamyka się .

Butla + wielozawór EMER + pełny wskaźnik poziomu to koszt dokładnie
1000pln.

Obrazek


Jutro rano spotykam się z gazownikiem w sprawie instalacji , lecz jestem raczej zdecydowany. BRC 24 Sequent Plug&Drive.
Zobaczymy jak pójdzie..

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 10:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Janfocus - jeżeli mozesz wrzuć w PN fotki pipka

niestety odbiór auta opóźnił się do jutra...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 30, 2009 9:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
hogben pisze:
.

Głównym dostawcą pionowych butli była firma STAKO , ale się na użytkowników W124T wypięła


Wypiela sie rowneiz na W210T



hogben pisze:
.Ale na szczęście ostał nam się jeszcze jeden polski producent z pomorza. Firma IRENE. Po telefonicznym kontakcie z właścicielem , zostałem skierowany do dystrybutora na Śląsku. Dystrybutor przymierzył rekomendowaną przez producenta butlę 60l , i nie pasuje. Następna była 55l i też nie pasuje.

Finalnie przypasowała butla 48l , mieści się z 2 cm luzu bez demontowania , wyginania czy innych modyfikacji , osłona zamyka się .



Ciekaw jestem ilu litrowa bulta by sie zmiescila pionowo do W210 T tak by dalo sie zamontowac ladnie wielozawor i wskaznik poziomu.


hogben pisze:
Butla + wielozawór EMER + pełny wskaźnik poziomu to koszt dokładnie
1000pln.


IMO nie jest zle




hogben pisze:
jestem raczej zdecydowany. BRC 24 Sequent Plug&Drive.
Zobaczymy jak pójdzie..




Jedna rada to sprobuj sobie tak wygospodarowac miejsce na pastylke z wskaznikiem poziomu by nie swiecila w oczy diodami. Za dnia jest OK ale w nocy te diody mocno daja po oczach.
W W210 zamontowalem tak ze w normalnej pozycji za kierownica ta pastylka jest przyslonieta kolem kierownicy i jesli chce sprawdzic ile gazu zostalo musze sie lekko pochylic do przodu.

Warto na gazowniku wymusic jakies normalne zakresy zalaczania sie kontrolek poziomu gdyz moze byc tak ze juz po 30 km gasnie jedna, po nastepnych 30 druga po nastepnych 30 trzecia i pozniej zaczyna mrugac czwarta dioda przy niskim poziomie podczas gdy do pustego zbiornika jeszcze z 250 km zostalo.
Ale zeby tak dostroic wskaznania, nalezy zlapac napiecie na centralce na prawie pustym zbiornku , a pozniej na zbiorniku naladowanym do full i wtedy przeprowadzic kalibracje.
Gazwniki podczas instalacji doladuja pare litrow gazu alez racji ze podczas programowania centralki P&D nie ma potrzeby jezdzic samochodem to gazowniki po prsotu ustawiaja te zakresy przelaczania sie kontrolem tak na pale co skutkuwac moze jak wyzej opisalem.
Moze to i czepialstwo ale lubie jak cos dziala z pewna logika


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 6:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
wczoraj w nocy odebrałem Smoczkę, stąd dziś:

Obrazek
Obrazek

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 9:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tym ustawianiem progu gasniecia diod w funkcji kilometrow to temat ciezki. Z tego co wiem nigdy tego tak nie ustawisz aby Cie to usatysfakjonowalo. Z tego co wiem wskazanie wystawia sygnal 0-5VDC. Spadek kilkudziesieciu mV jest w stanie wylaczyc diode. Oryginalnie sterownik ma nastepujace progi napiecia: 5V to full, 4V gasnie 1 dioda, 3V gasnie 2, 2V gasnie 3, 4V gasnie ostatnia i zaczyna migac - czyli rezerwa.

U mnie aby zgasla pierwsa dioda (po ok. 100km w trasie) napiecie ustawione jest na 2,83V (zamiast 4V) i gasnie po ok 90-100km w trasie (co odpowiada spaleniu ok.25% pojemnosci zbiornika). Reszta diod gasnie dosc szybko, a rezerwa swieci od ok 220km przejechanych wiec duzo za wczesnie a napiecie progowe to chyba 0,83V.

Ustawiane to bylo juz chyba z 10 razy i generalnie te diody to jeden wielki KIT. Ladnie brzmi w materialach reklamowych butla z pelnym wskazaniem [zlosnik]

To samo tyczy sie manometrow na butli. Tez nieliniowo wskazuja. Wskazowka prawie na 0 a jeszcze mozna bylo 150km wykrecic.

Najlepiej sprawdz ile srednio przejedziesz na butli w opcji trasa/miasto i odpowiednio wczesniej tankuj sprzet.

U mnie butla ma 50L - wchodzi 38L po odjeciu 20% na airbaga [zlosnik] i w trasie robie max 370km, w miescie 250-270km.

Co do BRC to oczywiscie Twoj wybor (osobiscienie mam nic naprzeciwko) ale dokladnie upewnij sie jak jest z siecia serwisowa tego producenta. Kiedys na Slasku bylo kulawo.

Powodzenia i milej eksploatacji na LPG. Zobaczysz jak Ci portfelik dychnie

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 9:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Właśnie, dowiedz się o serwis, bo gdzieś słyszałem, że wyłącznym dystrybutorem/przedstawicielem na PL został Czakram i tylko przez nich trzeba wszystko załatwiać. Mimo gwarancji może to znacznie utrudnić ewentualną naprawę i rozciągnąć w czasie. Zastanów się, czy warto. Ja nadal polecam np.STAGA.

We wtorek kolega złożył sekwencję do BMW E46 z Valvetronikiem(zawory sterowane jakoś elektrycznie, przepustnica tylko wspomaga sterowanie obrotami-coś w tym stylu, w każdym razie skomplikowany silnik) na sterowniku ESGI i bardzo ładnie jeździ. Ważniejszy od marki instalacji jest gazownik, który to będzie umiał ogarnąć.

Kieruj się opinią o zakładzie.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 9:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Borys. Piszesz, że Lalunia, a masz taki syf pod klapką? Nie myjesz jej w zakamarkach nigdy?
:lol:
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 9:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
szymon.dziawer pisze:
Borys. Piszesz, że Lalunia, a masz taki syf pod klapką? Nie myjesz jej w zakamarkach nigdy?
:lol:
Pozdrawiam
Szymon


Zboczeniec. Pierwsze co zrobiłeś jak oglądałeś mojego SEC, to zajrzałeś pod klapkę :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 11:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
ghost2255 pisze:
Zastanów się, czy warto. .


Kierowałem się również siecią serwisową . BRC ma swoje punkty w :

- Gliwice
- Radzinków
- Ruda śląska
- Katowice
- Dąbrowa Górnicza

Więc jest raczej w czym wybierać .

Dziś rano mały zonk . Umówiłem się z gazownikiem na BRC 24 Sequent Plug & Drive za 2300 zł z moja butlą. Cena ok , gazownik rekomendowany przez kilka osób ,a i z rozmowy taki kumaty :). Na miejscu zaglądam do pudełka - a tam zwykłe 24 Sequent :-? Gazownik wzruszył ramionami mówiąc że na ten też da się wgrać soft Plug & drive.

Sam nie wiem , dopłaciłem 300 zł i wziąłem jednak pełną wersję .

No zobaczymy :evil: , jak coś będzie nie tak , będzie poprawił chłop do skutku - albo zrobię mu tam jesień sredniowiecza... :evil:

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 11:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Zrob mu tez TAM Katyn i Ostaszkow jak cos bedzie nie tak. Tak to juz w zyciu bywa (gdy pies tonie lancuch plywa [zlosnik] ), ze przed impreza a la montaz, zakup to studio form teatralnych - kazdy stawia siebie i swoje umiejetnosci w jak najwyzszym swietle byleby tylko u niego kupic, a jak co do czego przyjdzie to brutalna polska rzeczywistosc.

Zycze plug&play a nie plug&pray

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 03, 2009 6:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Janfocus pisze:
wczoraj w nocy odebrałem Smoczkę, stąd dziś



Nooo , pipka masz może małego ale dwa razy dłuzszego niż mój [zlosnik]

Tak więc , nie jest źle....

Auto odebrane :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Rolbas - dzięki za "tipsa" [zlosnik]

Montaż ładny , wszystko zakonserwowane , klarowny rozkład elementów pod maską nieu trudniający obsługi , zadnych dotatkowych instalacji w środku i na zewnątrz.

Zapala na benzynie i po ca. 300m przełacza niezauważalnie na gaz. Nie da się tego wyczuć , słychać tylko ciche "klik" w zbiorniku. Nie odczuwam żadnej miany w osiągach w normalnej jeździe.Przy ostrym ciśnięciu lekko wolniej zbiera się z dołu. Przyspieszanie , wolne obroty , odgłos przcy - bez zmian.

I teraz najlepsze. Pali tyle co benzyny :o , Moja codzienna trasa Katowice - Kraków - Katowice , przez Olkusz - 160km prędkości w zakresie 80 - 110 km/h , łagodnie bez szaleństw , w tym jakieś 40 km po mieście . Tankowałem przed i po na tej samej stacji , w tej samej temperaturze , ten sam gaz. Wynik - 8,79l/100 km Coś musi być nie tak :-? .

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl