MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 1:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 05, 2009 5:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Witam szanowne grono [zlosnikz] Mam pytanko do osób które miały styczność z tymi autami... Moge kupić od znajomego takiego XM i nie wiem co o nim myśleć... Słyszałem że zawieszenie jest bardzo drogie ale jest zrobione całe w zeszłym roku, blacha w super stanie ogólnie fajne auto no i drugi w cenie na części... Nie wiem jak jest z ogólną awaryjnością? Auto długo jest u jednego właściciela, jest jeszcze na czarnych tablicach ale jakoś nigdy nie byłem przekonany do francuzów i nie wiem co o tym myśleć... Prosze o opinie na temat tych samochodów, jak silnik itd... Z góry dziękuję za odpowiedzi [zlosnikz]

_________________
MB W124 200D 1987r
SKODA FABIA 1,2HTP 2004r
fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)
CITROEN XM 2,1TD
SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 8:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
W czasach, gdy był produkowany, było powiedzenie, że psuł się już na plakatach.
Mój kolega jeździ Xantią, też z hydropneumatyką i zawsze ma butelkę płynu NHL, czy jak on się tam nazywa i mówi, że nie musi go wymieniać, bo przez rok wleje ze 2-3 litry do układu.

Poza tym pompa w 2.1D, jeśli ma jakąś elektronikę, to jej uszczelnienie jest dość drogie, a ich wadą są właśnie nieszczelności.


Blacha jest OK, komfort super, miejsca dużo, ale elektryka podobno żyje własnym życiem, no i wykończenie wnętrza...hmmm, jakieś 15 lat świetlnych do W123. [zlosnik]

Kiedyś chciałem bardzo kupić takiego, ale jakoś mi przeszło. Poza tym w komisie, gdzie stał taki, co mi się podobał nawet właściciel komisu mi powiedział, że mogę być jego ostatnim właścicielem, bo sprzedać XM-a graniczy z cudem. No, ale to było z 6-7 lat temu.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Busku pisze:
zawieszenie jest bardzo drogie
Może nie takie drogie, ale psuje się często - "gruszki" :-?

Busku pisze:
jest jeszcze na czarnych tablicach
Czyli albo właściciel bardzo lubi to auto, albo da się nim jeździć [zlosnik]

Silnik raczej dynamiczny.

Poza tym polecam przeczytać opinie na AUTOCENTRUM.pl: LINK. Mocno zdziwią dwie pierwsze opinie - maksymalnie skrajne uczucia co do samochodu ;)

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 8:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
A więc ...

Są to niesamowicie komfortowe samochody, między innymi ze względu na słynne hydrauliczne zawieszenie jak i mięciutkie welurowe fotele. Większość samochodów jest bardzo bogato wyposażona, klima, elektryka itd. Ocynkowane nadwozie, regulacja wysokości zawieszenia ( przydatne zimą ).

I na tym koniec zalet [zlosnikz]

Mówią nawet, że one się psuły już na linii produkcyjnej. Bardzo drogie w eksploatacji ( dlatego każdy właściciel XM-a ma drugiego na części ). Skomplikowany układ hydrauliczny, kilometry rurek z płynem LHM, jedna pompa która napędza wszystko ( wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulców, praca zawieszenia) i jeśli padnie to kaplica. Z reguły nie działają wkładki w drzwiach.
Z powodu skomplikowanej konstrukcji układu hydraulicznego + wieku samochodu większość egzemplarzy cierpi na wycieki. Z racji tego że 1 litr Płynu LHM kosztuje ok. 25zł, to nawet w SERWISACH ! bardzo często zastępują go zwykłą ropą która po miesiącu, dwóch zjada przewody hydrauliczne.

Moje spostrzeżenia opieram na tym, że posiadamy sklep z nowymi i używanymi częściami, rozebrałem kilka XM-ów, posiadaliśmy dwa w rodzinie ( bardzo krótko tydzień może dwa ) z racji tego że Tata lubi zmieniać samochody, mieszkam w województwie zachodniopomorskim 17km od Kołobrzegu, Który uważany jest za stolicę Citroena :)

W każdym razie są to samochody dla spokojnych ludzi, wytrwałych, lubiących dłubać przy swoich autach. Sam silnik 2,1TD to bardzo dobra konstrukcja, choć wymiana paska rozrządu to ok. 8 godzin.

Mam kilku znajomych którzy posiadają takie wozy. Jeden władował w niego 10 tysięcy i w końcu oddał go za tysiąc, drugi kupił za 6 , a kosztował już go 25 tys. itd.
Dzisiaj są to samochody bardzo tanie, ostatnio sprzedaliśmy dwa takie w bardzo dobrym stanie, każdy po ok. 2,5tys. złotych.

No dobra wystarczy.

:)


Na górę
Post: wt maja 05, 2009 8:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Busku pisze:
Moge kupić od znajomego takiego XM i nie wiem co o nim myśleć...


sporo historii o hydropneumatycznych citroenach to mity zbudowane na polskich doswiadczeniach.
zawieszenie hydropneumatyczne (a raczej nie samo zawieszenie - tylko caly uklad, obejmujacy takze wspomaganie kierownicy, hamulce, czasem wymyslny system wspomagania diravi, czasem jedyny w swoim rodzaju uklad stabilizacji zawieszenia) nie jest szczególnie awaryjne, o ile nie ma miliona kilometrów, było dbane i nie robione u kowala czy na przypadkowych częściach. Nie jest również prawdą, że jest drogie; myślę że koszt eksploatacji w długim okresie jest niższy, niż standardowego zawiasu. Pompa LHM (która napędza cały układ) jest bardzo trwałym podzespołem; wystarczy wymieniać raz na 60-80 tys. km cały płyn LHM i nie będzie się psuć w ogóle. Siłowniki ciekną tylko w bardzo starych egzemplarzach. Raz na 200-300 kkm pada dystrybutor hamulcowy (zmyślny, nie dający się za bardzo trwale naprawiać zespół zaworów) - 500-1500 zł. Cieknące diravi (zmora wielu XM, ale tylko V6) jest raczej nienaprawialne, nowe to 4 tysiące. No i gruszki - dają się tanio regenerować raz czy dwa razy; nowe robia spokojnie 200 kkm, regenerowane 1 raz polowe tego. Nowa kosztuje 200-300 zł/szt, jest ich 5 do 11 w zależności od pojazdu i wersji.
Powyższe może wyglądać nieciekawie, ale jesli dobrze sprawdzisz samochod, to nie ma dramatu.
Silnik 2.1 td - to jeden z najlepszych diesli, jakie ludzkosc wymyslila. Dynamiczny, oszczędny i trwały. 110 KM w XM to znacznie więcej niż poczciwa trzyseta OM603 w W124. Jesli nie dobity, to zrobi obojetnie 500 kkm.
Automat z tym silnikiem należy z grubsza odpuscic. To beznadziejnie dobrany do tego silnika ZF.
Zmorą większosci leciwych XM jest jednak elektryka. Dotyczy to szczególnie serii pierwszej (jakoś do 94 roku). Sniedzieją styki, kupa rzeczy sie sypie od tego.

Jesli chcesz pomocy w ocenie konkretnego egzemplarza, to zapraszam na nntp. serwer news triger.com.pl, tam znajdziesz listę grup. Cytryniarze to wyjątkowa grupa w usenecie, zawsze znajdą się chętni żeby obejrzeć jakąś szrotynkę. Nie kupuj sam...
A XM to jeden z ciekawszych samochodów lat 90. Bardzo komfortowy, niebanalny w wyglądzie (szczególnie pierwsza seria, w drugiej popsuli środek), z mnóstwem ciekawych rozwiązań (choćby podwójna szyba z tyłu, żeby pasażerowie nie marzli zimą.

Acha - LHM mozna ze soba wozic, ale majac 25 letniego citroena CX oraz 6 letnia xantie nigdy nie musialem niczego dolewac, nie mialem tez nigdy zadnej awarii na trasie. Jak popatrzysz na statystyki awaryjnosci aut z konca lat 90, to xantia zajmuje niespodziewanie wysokie miejsce.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 8:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
XM to piękne auto, sam się wahałem czy wracać do W123, czy wybrać XM-a. W zasadzie gdyby się nie trafiła beczka to dziś pewnie jeździłbym właśnie takim jakiego opisujesz.

Silnik 2.1TD to w zasadzie podobna konstrukcja do znanego silnika 1.9TD. Ciekawostka to 3 zawory na cylinder, stąd dobre osiągi. Jeżeli głowica nie jest na wykończeniu to silnik pojeździ bardzo długo. Sam chciałem taki silnik zamontować w 405, ale z różnych powodów projekt porzuciłem.

Nie wiem jak w XM, ale w 406tce ten silnik występował z 2 pompami wtryskowymi. Jedna naszpikowana elektroniką, druga starsza i chyba pewniejsza.

Co do zawieszenia to z tego co się sam dowiadywałem przed zakupem zasada jest prosta: raz zrobisz całość i masz spokój. Gorzej jak ktoś co miesiąc wymienia po jednym elemencie.

Koszty utrzymania auta na 100% mniejsze niż MB, przede wszystkim części dużo tańsze i różnica jakości między zamiennikiem a oryginałem raczej pomijalna.

Jak masz czas, pieniądze i miejsce pod domem to kupuj XM-a :)

PS
Może swoimi doświadczeniami sprawisz że też wrócę do pomysłu zakupu tego auta...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Tak więc nie jest to na pewno kupno kota w worku... Samochód jest zadbany i na bieżąco serwisowany bo służył do jazdy na codzień, właściciel go sprzedaje bo właśnie kupił c5 a citroenami jeździ od zawsze... Dlatego sie nim zainteresowałem bo ma silnik diesla, w benzyne bankowo bym sie nie pchał... Nie boje sie że właściciel sprzeda mi sztrucla bo to dobry znajomy, ale zawsze mówiłem że nigdy nie kupie francuza i już sam nie wiem co o tym myśleć... Jeśli chodzi o wyposażenie to oczywiście skóra klima elektryka czyli wszystko [zlosnikz] Jutro o 15 jade go dokładnie oglądnąć, pojeździć, pogadać o cenie itd... Każdy dostaje ode mnie punkcik za pomoc bo otrzymałem bardzo obszerne opinie za co bardzo dziekuje [oczko] pozdrawiam

_________________
MB W124 200D 1987r

SKODA FABIA 1,2HTP 2004r

fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)

CITROEN XM 2,1TD

SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
też myślę o XM, bo bardzo mi się podobają. wygląda to jak pojazd prawie kosmiczny. z tego co wiem, to hydraulika nie psuje się jeżeli jest w niej odpowiedni płyn, ale jeśli się zepsuje to na raz pada wspomaganie i hamulce.

pozatym mocowania amortyzatorów czasem niewytrzymują i amortyzator wyskakuje przez maskę.

bolączką tego modelu są także konektory przewodów, które lubią śniedzieć, przez co zdarza się czasami, że np nacisnięcie przycisku od otwierania szyberdachu powoduje włączenie wycieraczek, albo inne tego typu jaja.

jeżeli pojazd jest z pewnego źródła, w dodatku od pasjonata marki, to myślę, że kupił bym taki egzemplarz :)\

ps. ale mam nadzieje, że nie jest to kombi, bo kombi nie wygląda już tak pięknie :)

ps2: o problemach z tym autkiem możesz poczytać np tu; http://www.klub.citroen.triger.com.pl/m ... hp?forum=6

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 12:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Oczywiście nie jest to kombiak, tez mi się nie podobają [zlosnikz] Jeszcze zapomniałem dodać że ma manualną skrzynie biegów ;) Ciągnie mnie do XM'a bo to nietuzinkowe auto, wygląd jak statek kosmiczny no i ten konkretny jest raczej pewnym autem... pojeździmy, zobaczymy [zlosnikz] Jeszcze raz wielkie dzięki

_________________
MB W124 200D 1987r

SKODA FABIA 1,2HTP 2004r

fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)

CITROEN XM 2,1TD

SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 6:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Busku pisze:
pojeździmy, zobaczymy
Liczę na obszerną galerię! [zlosnikz]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
No i oglądałem, jeździłem, macałem [zlosnik] Ogólne wrażenie zrobił na mnie bardzo dobre... Sprowadzony w 1999 z francji, pali ładnie, podnosi sie i opuszcza płynnie i tak jak należy, biegi wchodzą gładko, nie kopci itd itp ;) Wyposażenie skóra, elektryczne fotele, el wszystkie szyby i lusterka, elektryczny też podłokietnik, klima automatyczna 100% sprawna, sterowanie radiem z kierownicy (niestety nie ma oryginalnego radia) poza tym nowe opony letnie na aluminiowych felgach, drugi komplet aluminiowych w gratisie plus jeszcze stalówki z zimowymi... Dodatkowo prawie całe auto na części (bez alternatora i chyba jeszcze czegoś) cały silnik, komputer skrzynia itd wszystko jest [zlosnikz] Mimo tego że mi sie cholernie spodobał to jednak sie troche boje francuza... No i komfort poprostu nieziemski, miejsca w środku jak w domu [zlosnik] Aha no i puki co jedynie trzeba kupić akumulator bo się już kończy (ale odpalił bez problemu) poprostu niedługo trzeba kupić, dlatego właściciel zejdzie z ceny... No i dalej nie wiem co robić... Mam ponad tydzień na zastanowienie :roll:

_________________
MB W124 200D 1987r

SKODA FABIA 1,2HTP 2004r

fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)

CITROEN XM 2,1TD

SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl