MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 8:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: świece żarowe
Post: pt sty 16, 2009 7:04 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob gru 27, 2008 9:45 pm
Posty: 7
124 E250 DIESEL 1994 przeczytałem onegdaj na forum że można sprawdzić padłą świece gdzieś na prawym błotniku .Jest tam podobno jakaś skrzyneczka .Podpowiedzcie troszke więcej.Pozdrawiam wszystkich forowiczów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 7:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
wiesz nie za bardzo wiem co napisałeś... chyba zaspany jestem...

jeżeli chodzi tobie o sprawdzenie świecy to jest parę sposobów...

1. odkręcasz połąszenia równoległe ze świecy tak żeby została tylko sama wkręcona świeca... i dotykasz czubka świecy przewodem podpiętym do + akumulatora... i jeżeli świeca iskrzy to jest dobra a jak nie ma na niej odzewu to do wywalenia...

ten sposób jest najprostszy i najszybszy... inne różnią się tym że świeca jest wykręcona i masę pobierasz albo z silnika(budy) albo bezpośrednio z aku.

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96
-------------------------------------------------------
"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 8:52 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
adi_1233 pisze:
wiesz nie za bardzo wiem co napisałeś... chyba zaspany jestem...


Ano jesteś zaspany - W Mercedesach nie ma (i nie było) równoległej listwy łączącej świece.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 9:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Może by jednak kolega zakładający temat zmienił to [R129] na [W124] bo potem ktoś będzie szukał czegoś odesłany do wyszukiwarki i nic nie znajdzie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 11:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
W Mercedesach nie ma (i nie było) równoległej listwy łączącej świece.


czyli łączona była szeregowo ??? ja w beczce miałem łączenie równoległe co daje możliwość odpalenie auta trzech świecach... przy szeregowym jak najbliższa padnie to powoduje że reszta nie działa i nie będzie grzania...

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96

-------------------------------------------------------

"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 11:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
adi_1233 pisze:

przy szeregowym jak najbliższa padnie to powoduje że reszta nie działa i nie będzie grzania...


Tak, i takie rozwiązanie było w 123.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 11:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
to spoko bo myslałem że coś mi się pomyliło... ale metoda sprawdzania jest taka sama???? :oops:

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96

-------------------------------------------------------

"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 1:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w 123 były i szeregowo i równolegle (na pewno od 2 giej serii albo nawet wczesniej) łączone świece żarowe...

A co do metody, to jednak lepiej odpiąć kabelek i w szereg amperomierz (na zakresie 20A) -a druga osoba operuje stacyjką i w ten sposób mozna i automat sprawdzić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 9:49 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W W-123 były we wcześniejszych silnikach świece łączone szeregowo (z takimi śmiesznymi spiralkami pomiędzy świecami). Pojawiły się w tym czasie rzemieślnicze patenty w postaci redukcji które wkręcało się w głowice i które umożliwiały zamontowanie świec paluszkowych. Był to jedyny znany mi przypadek w Mercedesie, że świece były połączone ze sobą listwą - chodziło po prostu o wykorzystanie starego przekaźnika.
Rozwiązanie oryginalne prowadziło indywidualne kabelki z każdej świecy do przekaźnika. Dopiero wewnątrz przekaźnika te kabelki łączyły się ze sobą. Pewną uboczną zaletą tego rozwiązania jest duża łatwość sprawdzania poszczególnych świec - po zdjęciu wtyczki z przekaźnika mamy dojście do każdego kabelka osobno. Rozwiązanie w postaci płaskiej blachy łączącej wszystkie świece ze sobą wymagało faktycznie jej demontażu w celu diagnostyki. Oczywiście wiązało się to za pewnymi kłopotami...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Na lewym błotniku jest przekaźnik świec, tam wypinasz wtyk ze świec i wtedy mierzysz. Jest to najprostszy sposób bo masz połączenie ze wszystkimi świecami w jendym miejscu.

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2009 7:39 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob gru 27, 2008 9:45 pm
Posty: 7
mógłbyś podać mni mumer tego przekażnika lub jakby ktoś pokazał go na fotce to będe wdzięczny do grobowej deski Dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2009 9:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Szukaj kolego dość sporej czarnej puszeczki.
Na jednym z boków jest założona taka zaślepka pod którą są przyłączone kable.
Wypnij tą wtyczkę z grubymi kablami i sprawdź.
Ja zrobiłem to miernikiem.
Opór starych jeszcze sprawnych świec to ok 18 ohm.
Niestety miałem 3 i 4 zupełnie padniętą. Dokupiłem nowe miały one opór 10 ohm.
Wymiana trwała ok 2 godzin.
Potrzebne do tego klucze nasadowe 10 i 12 najlepiej takie lekko przedłużane (jak do świec), jakaś przedłużka i przegub.
No i oczywiście trochę czasu i cierpliwości.
Powodzenia


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl