MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 9:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 16, 2009 7:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Czy ktoś posiada wiedzę dlaczego po zwolnieniu pedału gazu obroty silnika zamiast maleć wzrastają do około 2200, chwilę trzymają przy tej prędkości i dopiero po jakimś czasie zmniejszają się do prędkości obrotów na biegu jałowym ? Jest to denerwujące i od dłuższego czasu nie mogę znaleźć przyczyny. Usterka jest o tyle ciężka do ustalenia, ponieważ dzieje się tak tylko podczas jazdy. Na postoju wszystko jest ok.
Wykluczam na wstępie zacinającą się linkę gazu, to nie jest przyczyną.
Proszę o jakieś sugestie lub może konkretną podpowiedź.
Pozdrawiam

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 8:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przepustnica się całkowicie zamyka?
Węże odmy i powietrza jałowego szczelne?
Właczniki na ośce przepustnicy i koło dżwigni sprawne?
Zawór wolnych obrotów się nie zawiesza?

Jak to wszystko OK, to skontrolować napięcie z potencjometru przepływomierza. Jak?, to już wielokrotnie opisywane.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Niestety już trochę wiem o tym układzie i te elementy które wymieniłeś są sprawne. Sprawdzałem to wielokrotnie. Niechcę wchodzić w szczegóły.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 9:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Więc nie pozostaje nic innego jak: podstaw inny sterownik jeśli nie pomoże, znaczy że jednak nie są sprawne bądź źle wyregulowane. Sterownik otrzymuje informację o tym, że auto się porusza i troszkę zwiększa obroty aby zapobiec zgaśnieciu ale nie jest to aż tak odczuwalne.
JEst - stabilizator miniumum?
Jeśli będziesz tak tajemniczy i nie będziesz chciał wchodzić w szczegóły to wątpliwe, że znajdzie się ktoś kto będzie chciał pomyśleć nad problemem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 5:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a ja bym stawiał na wymuszenie obrotów dolotem powietrza!!!! kolega napisał że tylko w czasie jazdy czyli w momencie wpychania powietrza do przepustnicy... w sumie mnie to nie dziwi... co prawda objawy były wręcz odwrotne zazwyczaj dochodzące do zduszenia silnika kótry potrafił gasnąć ale może tu zadziaływuje jakiś układ wolnych obrotów który powoduje wzrost obrotów jeśli mieszanka się zbyt zubaża.... (więcej powietrza mniej paliwa)...
to takie moje gdybanie ale chyba ma sens...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 11:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Hmm ja miałem podobnie tylko w odwrotną stronę, podczas gazowania na postoju obrotomierz spadał do 500/600 obrotów natomiast podczas jazdy i wyrzucenia biegu na ''luz'' to obroty spadały prawie do 0 i potem rosły do standardowej wysokości (im wyższe obroty to bardziej ten objaw dawał się we znaki i np po wyrzuceniu biegu z 3 tysięcy obrotów potrafiło zejść tak blisko 0 że gasł) Ale teraz jest wyregulowany i nic takiego się nie dzieje.

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 2:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Nie staram się być tajemniczy tylko już tyle przy tej usterce grzebałem, że te wszystkie rzeczy sprawdziłem tj:

- przepustnica zamyka się całkowicie i nie ma usterek w obrębie cięgien,
- węże odmy i powietrza jałowego wielokrotnie sprawdzane i są szczelne,
- właczniki na ośce przepustnicy i koło dżwigni sprawne były miernikiem na załączanie i działają,
- zawór wolnych obrotów sprawdzałem po wyjęciu podłączając napięcie, zacięć nie stwierdziłem.

Chcę zapytać, czy np. uszkodzony potencjometr klapy spiętrzającej nie może powodować takich objawów ? Pamiętam, że kiedyś po strzale na LPG miałem identyczny objaw i po włożeniu nowej podstawy wtrysku z nowym potencjometrem usterka ta ustąpiła. Teraz też usterka ta pojawiła się nagle po wystrzale. Tylko niebardzo rozumiem jak może ten potencjometr fizycznie uszkodzić się podczas wystrzału ?

Ukaniu o jaki sterownik Tobie chodzi ? Co masz na myśli pisząc o JEst - stabilizatorze miniumum ? Czy chodzi o sterownik wolnych obrotów przez różne osoby różnie nazywany (np. silnik krokowy lub regulator wolnych obrotów) ? Może używamy innych nazw do tej samej części ?

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl